SsangYong Korando – zlepšiť prevodovku a úspech sa dostaví

Benjamín Mazanka 0

Aby sa menej známa značka dostala do povedomia verejnosti na novom trhu, na to sa používa častá stratégia “veľa za málo”.

Tak napríklad Xiaomi po dlhú dobu vyrábalo smartfóny, ktoré svojim hardvérom boli na úrovni značkovej konkurencie, za ceny, ktoré skôr či neskôr prilákali davy. Dnes sú vďaka tejto stratégii značkou, ktorá je cenená a môže si svoje zariadenia dovoliť oceniť na úrovni konkurencie. O niečo podobné sa pokúša SsangYongu Korando, ktorý som nedávno testoval.

Tomu, kto sa aspoň trochu zaujíma o autá, bude značka SsangYong  niečo hovoriť. Pre ostatných, po značkách Hyundai a Kia je to tretí najväčší kórejský výrobca automobilov. Nazývajú sa aj špecialistami na SUV.

Tak aké je Korando SUV?

Na začiatok treba povedať, že je to sympaticky vyzerajúce auto. Ak pri ňom stojíte,  nadobudnete pocit že je masívne. No v skutočnosti je to konkurent niečoho o veľkosti Škoda Karoq.

 

Výbava? Kopcom

Po stránke obchodnej stratégie toho vzhľadom k cene ponúka hŕbu. Moje auto stálo niečo cez 26 000 eur. Za tieto peniaze sú k dispozícii kožené sedadlá s klimatizovaním aj vyhrievaním, základný stupeň autonómneho riadenia spolu so všetkými možnými asistentami zabraňujúcimi kolízii, ktoré sú na môj sportovejší štýl jazdy až prehnane splašené, ďalej cúvaciu kameru s kvalitou obrazu, akú som v aute doposiaľ nevidel, veľkým vyhrievaným multifunkčným volantom alebo prehľadným infotainmentom.

Zaujala ma však plnohodnotná zástrčka ako z domu, ktorá je dostupná pre zadných pasažierov. Už sa vidím, ako by som do nej na dlhú cestu zapojil predlžovačku.

 

Po priestorovej stránke sa niet na čo sťažovať

Posed je aj pri najnižšej polohe vysoký, čo sa väčšine obyčajných vodičov bude páčiť. Dozadu sa pohodlne usadia aj dvojmetroví urastenci, alebo dve detské sedačky.

Kufor, ktorý vďaka dvojitému dnu pôsobí nie zrovna dojmom, ktorý by som nazval objemný alebo priestranný, má v skutočnosti 551 litrov, čo je viac ako napríklad konkurent z Českej Republiky.

Zatiaľ to teda s Korandom vyzerá veľmi dobre.

No predtým, ako sa rozbehnete do najbližšej predajne…

Má aj svoje nedostatky. Podvozok pôsobí akoby bol z betónu. Valí sa síce po ceste ako tank, a v zákrutách Korando aj vďaka širokým pneu naozaj slušne skrýva svoju veľkosť. Avšak jazda po našich cestách je na SUV až príliš tvrdá, a z istého, nie identifikovaného dôvodu som mal po prejdení spomaľovaču rýchlejšie ako 25 km/h pocit, že som utrhol kolesá.

 

Motor

Ku Korandu sú na výber dve motorizácie. Jedna benzínová a jedna, tá, ktorá bude obľúbenejšia, dieselová.

Ja som mal k dispozícii benzínový motor 1.5 T-GDI. Ten vyvíja výkon 163 konských síl a 280 Nm krútiaceho momentu, podľa papierov dostupných v rozmedzí 1500 – 4500 ot/min.

Aj letmým pohľadom naň ten motor vyzerá ako slušne zhotovený a premyslený. Jeho skutočný charakter je však udusený tým, čo sa mi na tomto aute páčilo zo všetkého najmenej, prevodovkou. Týmto dielom skazy je 6- stupňový automat AISIN. Svojim charakterom je podobný africkej chyžnej, pokým auto ide, načo robiť niečo naviac. Je nerozhodný, preraďovanie nie je zrovna najplynulejšie, a aj keď som radil pádlami, ani za Máriu Teréziu ma nenechal preradiť, kedy som chcel ja. Pri predbiehaní si poradí o jeden stupeň, následne zistí, že to nie je dosť, tak to kopne ešte o jeden nižšie, toľko času v týchto momentoch ale človek nemá. Prevodovka je teda dôvodom, prečo trpí spotreba a dynamika.

Nemyslím tým, že na klasické jazdenie, klasickému vodičovi nestačí, moje nároky sú však vďaka skúsenostiam vyššie. Ovládačom na stredovej konzole je na výber tiež niekoľko jazdných módov. Normal, Sport a Winter, ktorý síce pomôže autu prejsť čo to mimo asfalt, no Korando sa dá kúpiť aj s pohonom 4×4, takže nevidím dôvod, prečo nezvoliť priamo ten.

Záverom

Nakoniec musím povedať, že SsangYong Korando je ako celok naozaj dobrým autom. Je skutočne priestranný, výborne vybavený (najviac som v letných horúčavách ocenil najmä klimatizované sedadlá), nabitý všetkými potrebnými a zaužívanými technológiami, vzadu má plnohodnotnú zástrčku, čo sa len tak nevidí a vzhľadom k tomu čo všetko ponúka naozaj veľa nestojí.

Je však ako film s fantastickou filmografiou, no nie tak podareným jadrom. Tým myslím hlavne prevodovku. S pohonom 4×4 však stojí za zváženie!

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (7 hlasov, priemerne: 3,60 z 5)
Loading...

Pridaj komentár