Rodinka TEST: Mercedes-Benz GLB 200 – rovnosť (veľkých) príležitostí

Eva Pavlíková 0

Na našej augustovej dovolenke sme otestovali benzínovú verziu Mercedes-Benz GLB 200 s najmenším motorom a dvojspojkovou automatickou prevodovkou 7G-DCT.

Keďže všetci tvrdia, že by to malo byť rodinné auto, pozreli sme sa mu s celou mojou rodinkou na zúbok. 

GLB. O čo tu komu ide?

GLB by malo napovedať, že ide o SUV-ko – auto so zvýšeným podvozkom a VAN – niečo v duchu, že je priestranné viac ako vaňa. To sedí.

Vysoký podvozok umožní nepokrčiť si veľmi sukňu pri pohodlnejšom nastupovaní alebo tiež nepokrčiť veľmi podvozok pri nepohodlnom teréne.

Prvá výhoda – nemusíte prispôsobovať outfit, ani cestu vášmu autu. Prispôsobilo sa ono.

 

Je dosť veľký tam, kde chcete, ale nie je ozrutný tam, kde nechcete

Priznám sa, mám strach z veľkých áut. Na tučných cestách to hrám na suveníra, ale keď príde na parkovanie… Hrozne ma vytáčajú tie očakávania, že moje auto má zabrať iba jedno parkovacie miesto! 

Toto GLB malo pre mňa antidepresívum v dvoch formách. Jednou je „automatické samoparkovanie“ a druhou – to auto naozaj nie je tak veľké, ako veľmi som sa bála. S dĺžkou 4,6 a šírkou 1,8 metra som to dala v podzemnej garáži aj sama. Parkovacia kamera to vždy istí.

 

Rovnosť príležitostí. Aj pre spolujazdca.

Palubná doska to nehrá len na šoféra.

Ovládacie panely sú k dispozícii s rovnakým (ak nie väčším) komfortom aj pre spolujazdca.

Viem si živo predstaviť, ako dizajnér na tento nápad s dvoma monitormi prišiel. Ako sedela vedľa neho jeho „panička,“ neustále mu dávala pokyny a popri tom mu “šahala” do nastavení.

Tak sa naštval a nakreslil jej vlastné: vlastný druhý displej, vlastné riešenie rádia, multimédií, telefónu, klimatizácie, navigácie, operácie, všetky mega variácie. Už len ten volant jej chýba. A fakt, nedalo by sa ?

Kapitánska kajuta má more priestoru

Priestor pre vodiča a spolujazdca je obrovský. Nenarazila som na žiadnu nepohodlnosť. Sedadlá? Viete, že sedíte v Mercedese.

Keď sme už pri tom nábytku …

Bavila ma tajná skrinka pod strednou opierkou. Elegantné miesto na odloženie podstatných predmetov. Hlboké, široké. Dosť.

Uprataná radiaca páka

Radiaca páka a jej krabica má vo zvyku zaberať značný priestor medzi sedadlami. V najnovších typoch Mercedesu to už upratali. Páku preonačili do malej paličky pod volant, na ktorú sa len zľahka ťuká prstom.

Najprv ma to vydesilo. Zvyk siahať pravou rukou do priestoru, kde musím poriadne „pomykslovať“ kľukou ale pominul celkom rýchlo. Po pár kilometroch začnete uvažovať, prečo vlastne musela byť radiaca páka taká opacha. Myslím, že historická cesta vývoja od konského povozu až sem bola zbytočne zdĺhavá. (Komu to tak vyhovovalo?! 🙂

 

Viac, než si schopný potrebovať

A kráter po vytrhnutej prevodovke? Zaplnilo ho niekoľko čudných vecí, ktoré nepotrebujete. Len ak by ste náhodou chceli … 

Zo stredovej konzoly ovládate centrálny mozog MBUX.  

Lenže, ten už ste mohli ovládnuť aj dotykovými plochami na volante, dotykom na druhej obrazovke pre “dizajnérovú paničku” alebo jednoduchým zvolaním do priestoru „Ahoj, Mercedes.“

Potrebujeme teda ešte aj toto miesto? Nuž, kto potrebuje obchytkávať panel stredovej konzoly, je mu to dopriate. Mňa táto možnosť príšerne rozčuľovala, lebo mi tam stále strkalo ruku decko z druhého radu sedadiel. Kreslilo si na displej a ťukalo mi v nastaveniach. Ale poznám aj pár dospelých ľudí, ktorí sú z tejto možnosti nadšení.

 

Poďme do druhého radu

Zadné sedadlá sú pohodlné, dajú sa pozdĺžne posúvať a podľa potreby si nastavíte aj sklon ich operadla. Do výšky spokojnosť a na krátke cesty určite aj do šírky. Ale na našej niekoľkohodinovej ceste starým kontinentom v zložení – 3 deti vzadu –  trochu „pizúkali.“

Stredné sedadlo naozaj nie je také úplne naozajstné a pri dlhých cestách by sme asi slovo “pohodlie” pre troch pasažierov vynechali.

Ponúka sa nám riešenie:

  • Jedno dieťa nechať u babičky a dvaja vzadu úplne luxusne
  • Je možné mať 7-miestne prevedenie GLB na želanie, teda v kufri mať vyklápacie 6. a 7. sedadlo

Nevyskúšaš – nevieš. Potešili veľké zadné dvere, ktoré dokážete otvoriť pod veľkým uhlom, nakladanie detských sedačiek dozadu nerobí problém.

 

Bezpečnostné systémy. Ochránia vás aj pred sebou samým

Napríklad mobil. Váš mobil zoznámite s vozidlom “ ein -zwei.”  Cez Bluetooth, Apple CarPlay alebo Android Auto. Vaše telefonáty, hudbu, správy, kontakty, atď., už ovládnete dotykom prsta na obrazovke auta, nie mobilu. Bezpečné, že? A ešte si bezdrôtovo nabíjate svoj chytrý telefón so štandardom Qi.

Na displej si navolíte to, na čo sa práve chcete pozerať: otáčkomer, rýchlomer alebo niektorý z ukazovateľov štatistiky o jazde. Režim zobrazenia klasický, športový alebo progresívny. Prispôsobíte si ho vlastnému hormonálnemu cyklu. Podľa toho, čo vám chýba: adrenalín alebo serotonín. 

Balík asistenčných jazdných systémov je ako úzkostlivá matka

Nielen, že vás napomína, ale niektoré veci spraví za vás. Len aby sa vám, prepánajána, nič nestalo.

Pribrzďuje, keď vojdete do obce, nedovolí vám priblížiť sa k autu pred vami, zahrkoce s vami, keď sa náhodou dotknete kolesom stredovej čiary a má dojem, že sa vrháte do protismeru.

A samozrejme, že ak sa máte rozplakať, radšej za vás zaparkuje sama. Toto sú asistenčné služby.

 

Kufor

Kufor bol parádny.  Veľký, široký, vysoký. Pod podlahou batožinového priestoru je ešte jedna „tajná miestnosť.“ Nehlásim žiaden nedostatok, naozaj sme sa zmestili na týždňovú dovolenku v plnom obsadení do pohody. Aj s tatinkovou elektrickou kolobežkou, ktorú všade vláči namiesto domáceho zvieraťa. 

Záver

Nemám ich rada, tých ľudí v tom Mercedese. Strašne ma rozčuľujú, keď im po týždni testovania musím to auto vrátiť. Teraz? Keď už som si naň tak zvykla?! 🙂

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (2 hlasov, priemerne: 5,00 z 5)
Loading...

Pridaj komentár