RENAULT SCÉNIC E-TECH elektrický: Výborné auto pre tých, ktorí chcú veľa – a vedia prečo.

Rastislav Pavlík 0


Renault Scenic E-Tech Electric nie je len ďalšie elektrické auto, je predsa nositeľom titulu „Auto roka 2024“. Tak sme sa pozreli, či je to naozaj model, ktorý získa srdcia rodičov s deťmi. Testovali sme ho s našou rodinnou posádkou medzi Trnavou a Viedňou, bez potreby nabíjania.

Získa si srdce rodičov a rodín s deťmi?

Na prvý pohľad zaujme decentným, ale elegantným dizajnom. Nepatrí medzi autá, ktoré si zapamätáte na prvý pohľad, treba si ho trošku načítať do pamäte. Interiér pôsobí priestranne, moderne, bez extravagancie.

Elektromobilita tu neznamená kompromis, ale pokoj

Auto je tiché, komfortné a pripravené na každodenný život s deťmi. S dojazdom až 625 km a rýchlonabíjaním za 30 minút máte pokoj aj na dlhých trasách. Vo výbave Iconic nájdete všetko, čo si na pohodlnú cestu môže priať: vyhrievané sedadlá, masáž, Harman Kardon audio a Google Mapy priamo v displeji.

Renault to pojal široko a nenechal priestor na kompromis. Scenic E-Tech je skôr praktický partner ako technologická hračka. Poteší jednoduchým ovládaním, pohodlným posedením a detailmi, ktoré rodina ocení. Nie je to auto pre šoférov, ktorí vyhľadávajú športové zážitky, ale pre tých, čo majú na palube deti, batožinu a časovo limitovaný program.

Pokojné a suverénne auto, ktoré nevyžaduje pozornosť, ale venuje ju pasažierom. Ideálny manžel:)

Počiatočné minúty testu sme strávili v mestskej premávke a prechod na diaľnicu bol plynulý a bez stresu: kľudné, ale suverénne auto, ktoré nevyžaduje pozornosť, ale ju venuje spolujazdcom.

Priestor a batožina: Scénic pre päťčlennú rodinu

Scenic E-Tech Electric má jednoznačne čo ponúknuť v oblasti vnútorného priestoru. Hoci pôsobí kompaktným dojmom (dĺžka 4,47 m), interiér je riešený efektívne a maximálne využíva dostupný priestor.

Zadní pasažieri, vrátane detí v autosedačkách, si užijú výborný priestor na kolená (278 mm), ako aj dlháni nad hlavou (až 884 mm). Nástup je pohodlný – ani príliš vysoký, ani nízky. Výška nakladacej hrany kufra (779 mm) je ideálna pre manipuláciu s kočíkom , kolobežkami a podpbnými rárohami, ktoré zvyknete brávať na výlety. Objem batožinového priestoru 545 litrov patrí k najlepším v triede. Pod dvojitým dnom je ďalších 53 litrov úložného priestoru – napríklad na nákupné tašky alebo deku.

Pri sklopení zadných sedadiel vznikne rovná ložná plocha s objemom až 1 670 litrov. Vzadu nájdeme aj praktickú výklopnú stredovú lakťovú opierku s držiakom na nápoje, odkladacím miestom a USB portmi. Do dverí sa zmestia fľaše, hračky aj knihy. Predná stredová konzola ponúka posuvnú lakťovú opierku, priehradku na kľúče a otvorené miesto pre kabelku alebo telefón.

Sedadlá sú čalúnené z recyklovaného textilu, ktorý pôsobí kvalitne a zároveň sa dobre čistí. Kabína je svetlá a vzdušná – najmä s panoramatickou strechou Solarbay, ktorú možno stmaviť dotykom alebo hlasom.

Technológie ? Infotainment je funkčne výborný, ale UX dizajn má ešte priestor na zjednodušenie

Scenic E-Tech Electric ponúka moderné digitálne rozhranie OpenR Link s veľkým 12″ vertikálnym displejom a 12,3″ digitálnym prístrojovým štítom. Systém beží na Android Automotive a ponúka Google Mapy, Google Assistant a prístup k viac než 50 aplikáciám.

Navigácia fungovala spoľahlivo, ale napríklad zmena profilu alebo nastavenie ambientného svetla si vyžaduje viac klikov. Infotainment je výkonný a graficky pôsobivý, ale pre niekoho môže byť príliš komplexný. Prepojenie s telefónom (Apple CarPlay a Android Auto) funguje aj bezdrôtovo, čo je veľké plus.

V praxi sme však narazili na typický problém európskych značiek – trochu zložitá štruktúra menu a viacero spôsobov, ako sa dostať k tej istej funkcii.

Ovládanie klimatizácie je však trochu neintuitívne, keďže je schované do digitálneho menu. Hlasové ovládanie cez Google Assistant rozpoznáva príkazy v slovenčine občas nepresne. Zvukový systém Harman Kardon s deviatimi reproduktormi vrátane subwoofera hrá nádherne – aj rozprávky či podcasty znejú veľmi kvalitne.

Oceňujeme USB-C porty aj v zadnej časti auta. Head-up displej síce chýba, ale údaje sú výborne čitateľné na displejoch. Čo však hodnotíme ako veľké plus, je personalizácia – každý profil si vie zapamätať svoje nastavenia sedadla, navigácie aj obľúbené trasy. Deti si môžu pripojiť svoje zariadenia cez Bluetooth, čo ocenia najmä pri dlhších jazdách. Celkovo – infotainment je funkčne výborný, ale UX dizajn má ešte priestor na zjednodušenie.

Jazda a komfort: Prekvapivo svižné a príjemné

Renault Scenic E-Tech Electric prináša vďaka výkonu 220 koní (160 kW) veľmi príjemný a kultivovaný zážitok z jazdy. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy je viac než dostatočné aj pre svižné predbiehanie. Na mestskej dlažbe a spomaľovačoch pôsobí tlmenie vyvážene – nie príliš mäkké, ale komfortné.

Elektrický posilňovač riadenia je ľahký, ideálny pre manévrovanie v úzkych uličkách alebo školských zónach. S priemerom otáčania len 10,9 metra sa otočíte aj na klasickej jednosmerke. Vďaka viacprvkovej zadnej náprave pôsobí Scenic stabilne aj pri vyššej rýchlosti.

V zákrutách drží stopu s istotou, a hoci nejde o športové auto, pre rodinu poskytuje výborný mix pohodlia a istoty. Jazda je príjemne tichá, s minimálnym hlukom od podvozku. Veterný hluk pri diaľničnej rýchlosti je citeľný, ale v norme. Výrazným plusom je aj možnosť nastavenia rekuperačného brzdného režimu – od takmer žiadneho až po režim, kde takmer netreba používať brzdový pedál.

Systém Multi-Sense umožňuje prepínať medzi režimami Comfort, Eco a Sport – každý má vlastné nastavenie odozvy plynu, podsvietenia aj zvuku. V režime Comfort Scenic pôsobí ako prémiový sedan, v Eco výrazne šetrí energiu. Pre rodiny je najpraktickejší režim Perso – kde si nastavíte všetko podľa seba.

Masážne sedadlo vodiča a vyhrievanie predných sedadiel prispievajú k relaxu aj pri dlhých trasách.

Dojazd a nabíjanie: Konečne bez stresu

Nami testovaný Renault Scenic E-Tech Electric ponúka dojazd až 625 km V reálnej premávke sa nám pri rodinných jazdách podarilo dosiahnuť cca 530–580 km, čo je výborná hodnota

Renault Scenic E-Tech Electric s batériou s kapacitou 87 kWh a výkonom 220 koní ponúka dojazd až 625 km podľa WLTP. V reálnej premávke sa nám pri rodinných jazdách podarilo dosiahnuť cca 530–580 km, čo je výborná hodnota. Medzi Trnavou a Viedňou sme jazdili bez nutnosti hľadať nabíjačku. Nabíjanie je rýchle – na 150 kW DC nabíjačke sa batéria dobije z 15 % na 80 % približne za 37 minút. Na 22 kW AC nabíjačke to trvá okolo 5 hodín, čo je výborné napríklad cez noc. Veľkým plusom je predohrev batérie pri navigovaní k nabíjačke – systém sa pripraví, aby šlo nabíjanie čo najrýchlejšie.

Auto samo navrhne zastávky a nabíjacie body podľa úrovne batérie a dopravnej situácie.

Počas testu sme ocenili intuitívne plánovanie trás s nabíjaním cez Google Mapy. Auto samo navrhne zastávky a nabíjacie body podľa úrovne batérie a dopravnej situácie. Widget na palubnej doske ukazuje reálny aj odhadovaný dojazd a je prehľadný. V prípade, že nabitie klesne pod 10 %, systém upozorní a ponúkne najbližšie nabíjacie stanice. Rekuperácia pri jazde v meste umožňuje získať späť časť energie a reálne predlžuje dojazd. Nabíjací port je dobre prístupný a svetelne podsvietený. Auto podporuje aj vzdialené programovanie nabíjania – cez aplikáciu My Renault. V kombinácii s nízkou spotrebou (okolo 16,8 kWh/100 km) je Scenic pripravený aj na dovolenku bez zbytočných kompromisov.

Cena a výbava: rozumný pomer

Testovaný Scenic E-Tech Electric v najvyššej výbave Iconic s panoramatickou strechou a balíkom Augmented Vision stojí 52 500 €. Je to veľa? Nie, keď si uvedomíme, že ide o elektromobil s dojazdom 625 km, masážnymi sedadlami, Google službami a prémiovým audiom.

Základná cena modelu začína výrazne nižšie – takže si ho môže dovoliť aj rodina, ktorá doteraz uvažovala o spaľováku. Výbava je veľmi bohatá už v štandarde: elektrický kufor, ambientné osvetlenie, klimatizácia s ionizátorom, vyhrievané sedadlá aj volant.

V zadnej lakťovej opierke nájdeme dokonca držiak na tablet a výsuvný priechod na dlhé predmety. Digitálny kokpit je štandardom. Auto je vybavené všetkými asistenčnými systémami: adaptívny tempomat, sledovanie jazdných pruhov, núdzové brzdenie, monitorovanie mŕtveho uhla. Samozrejmosťou sú 20″ disky, zatmavené sklá, strešné lišty a veľké logo Renault. Vďaka francúzskemu pôvodu a lokálnej výrobe v Douai pôsobí interiér prémiovo, aj keď je z recyklovaných materiálov.

Materiály sú príjemné na dotyk a vydržia aj detské topánky na operadlách. V porovnaní s konkurenciou (ID.4, Ioniq 5, Enyaq) má Scenic lepší pomer výbavy a ceny. V cene sú už zahrnuté aj Google služby na 5 rokov. Rodina teda nemusí dokupovať žiadne „nutné“ balíky. Renault to vymyslel rozumne – a preto ho vieme odporučiť.

Pre koho je Scenic E-Tech Electric?

Toto auto je ako šité pre rodiny, ktoré chcú spojiť moderný pohon s praktickým využitím. Ženy asi ocenia veľký kufor, prehľadný interiér, digitálne služby aj pohodlie pri nakladaní kočíka či nákupu. Mužov poteší výkon 220 koní a dobrú stabilitu na ceste.

Renault Scenic E-tech elektrický nie je extravagantný, ale premyslený . V porovnaní s konkurenciou ponúka viac priestoru ako ID.3, väčší kufor ako Enyaq i lepší systém ako Megane E-Tech.

Jazdí ticho, jednoducho sa ovláda a máte pri ňom pocit, že je to auto, ktoré bolo vymýšľané pre ľudí – nie len pre dizajnový katalóg. V meste je svižný, na diaľnici stabilný a v rodine zrozumiteľný. Deti si v ňom nájdu miesto aj priestor na zábavu, rodičia oddych.

Renault Scenic E-Tech Electric je podľa nás najuniverzálnejší rodinný elektromobil roka. Ak hľadáte auto na každý deň – na školu, nákup, výlet, aj na letnú dovolenku – máte kandidáta. S reálnym dojazdom nad 500 km a rýchlym nabíjaním odpadajú bežné obavy z elektromobility. Nie je to auto pre všetkých, ale je to výborné auto pre tých, ktorí chcú veľa – a vedia prečo.

📊 Prehľad parametrov: Renault Scenic E-Tech Electric Iconic 220 k Long Range

ParametreHodnota
PohonElektromotor (predný náhon)
Výkon220 koní (160 kW)
Batéria87 kWh
Dojazd (WLTP)až 625 km
Nabíjanie DC/AC150 kW / 22 kW
Zrýchlenie 0–100 km/h7,9 s
Objem kufra545 l (1 670 l so sklopenými sedadlami)
Počet miest5
Cena testovaného vozidla52 500 €

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (1 hlasov, priemerne: 5,00 z 5)
Loading...
Author image

Rastislav Pavlík

Na portáli rodinka.sk sa venuje testom áut. A je nadšencom ich elektrických verzií. Rasti sa venuje digitalizácií spoločnosti, eGovernmentu a elektronickým službam pre ľudí a firmy. Študoval politológiu vo Viedni a v Bratislave. Pracoval v IKT a finančnej branži. Je spoluzakladateľom rodinného portálu www.rodinka.sk, darcovského portálu www.ludialudom.sk, jazykovej školy v rakúskom Hainburgu www.hainburgin.at a eGovernmentového poradenstva www.epodpora.sk.

články autora...

Pridaj komentár