Hyundai i10 – Premyslené a hrdé mestské auto

Benjamín Mazanka 2

Mestské auto má dve využitia. Buď je doplnkom, alebo nástrojom pre ľudí, ktorí majú vo svojej garáži aj výkonnejšie autá, no rozmýšľajú racionálne, a chcú v meste ľahšie zaparkovať. Tento segment je pomaly vymierajúcim, Hyundai sa však rozhodol to ešte nezabaliť, a prišiel s novým malým i10. Tento model je z praktického života veľmi obľúbeným najmä mladými asistentkami. To, akým autom je nový Hyundai i10 som si vyskúšal počas posledného týždňa.

shutterstock



Malé autá to väčšinou hrajú na city svojou milosťou. Nová i10 však vyzerá nahnevane. S prednými okrúhlymi dennými svetlami pripomína prísnu učiteľku s okuliarmi na nose. Posed vpredu je celkom dobrý, sedadlo má v sebe taktiež zabudovanú sklápateľnú lakťovú opierku, takú akú majú aj vodiči autobusov. A predná doska, aj keď samozrejme nepôsobí prémiovo, čo ani nemá, je dobre logicky usporiadaná. Displej infotainmentu je kvalitný a jeho ovládanie a odozva sú výborné. Multifunkčný volant je potiahnutý kožou, a tiež vyhrievaný, čo som v aute tejto veľkosti naozaj neočakával. Okolo je taktiež veľa rôznych menších odkladacích plôch.

Priestor vzadu je na tieto pomery slušný. Kolená som mal síce v mäkkom sedadle, no inak bol posed vzadu príjemný. Okná sú veľké, takže je z nich dobrý výhľad. A myslené bolo aj na malé rodinky. Detskú sedačku je vďaka veľkému uhlu otvárania zadných dverí ľahko dostať dnu. Podobne pozitívny je aj môj pohľad na priestor pre nákupy a podobne. Objem je 252 litrov, a to je veľmi slušné. Som prekvapený, ako v tak malom aute vytvorili toľko priestoru.

Z jej dynamických parametrov už nezostane prekvapený nikto. Pod kapotou si pobehuje myška s objemom 1.2- litra a výkonom 84 koní. To je na auto vážiace len jemne cez 1000 kilogramov vlastne postačujúce. Motor je spriahnutý s 5- stupňovým manuálom. Ten je pocitovo dobrý, no má charakteristicky mäkkú spojku, na ktorú si treba zvyknúť. Podvozok je veľmi dobrý, pôsobí o kategóriu vyššie. Po slovenských cestách sa pretĺka s príjemnou plavnou jazdou cez nerovnosti, no je z neho cítiť istotu. Nezvyčajnosťou sú kotúčové zadné brzdy, ktoré ochránia vášho 18 ročného pred nárazom do ďalších áut v premávke, keď bude mať i10 požičané. A neochránia ho len brzdy, ale aj asistenčné systémy, chrániace či už pred zrážkou, alebo pozorujúce únavu za volantom.

Musím povedať, že keď prišla nová i10 nebol som z nej nadšený, prišla mi tuctová, ale po jej vyskúšaní musím konštatovať, že to je výborné a premyslené malé auto. Hyundai si dalo záležať na veciach, na ktorých pri malom aute záleží. Je dostatočne priestranné, dobre vyzerá, prekvapivo dobre jazdí. Zostáva už len cena, v mojej výbave so všetkými čačky-mačkami vyjde na niečo cez 15 000 eur, čo už nie je málo. Ostáva už len otázka osobných sympatií, či za to stojí.

Svoju i10 si môžete nakonfigurovať tu:
https://www.hyundai.sk/konfigurator/2-115-0-0-0–0-0/

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (1 hlasov, priemerne: 4,00 z 5)
Loading...

Komentáre k článku

  1. aj naše prvé auto bolo Huyndai akorát trochu staršia verizia na vyjazdenie z ačiek. Teraz mame samozrejme lepšiu a vykonnejšiu karu

  2. Hyundai sme mali ako naše prvé auto z ačiek. O par rokov neskor sme kupili mercedes CLA a to bol uplne iny level, ale samozrejme prijemny a nižšie už určite nepojdeme

Pridaj komentár