Elektromobili a hybridy začínajú bodovať už aj na trhu s jazdenými vozidlami

Michal Procházka 0
  • Podľa výsledkov Carvago zákazníci nakupujúci online viac uprednostňujú elektromobily a hybridy, pričom ich predaj sa medziročne zdvojnásobil.
  • Celkovo desať percent áut predaných na Carvago v roku 2024 tvorili elektromobily a deväť percent hybridy. Naopak, dieselové autá zaznamenali pokles predaja o osem percentuálnych bodov.
  • Najpredávanejším elektromobilom bol Nissan Leaf, na ďalších miestach sa umiestnili Tesla Model 3 a Smartem ForTwo.

Online trh s ojazdenými vozidlami sa rýchlo mení a elektromobilita už nie je len doménou nových automobilov. Vyplýva to z výročného zhrnutia výsledkov Carvago, najväčšej európskej online platformy na nákup a predaj ojazdených automobilov. Už desať percent všetkých predaných áut v minulom roku tvorili elektromobily, pričom podiel hybridov dosiahol deväť percent. Spolu tieto dve skupiny ojazdených vozidiel predstavovali už pätinu všetkých predajov. Naopak, najviac, o osem percent, klesol záujem o dieselové autá, zatiaľ čo benzínové autá si udržali stabilnú pozíciu.

foto: Nissan Leaf

„Za posledný rok vidíme jasný posun v preferenciách zákazníkov. Kým ešte v roku 2023 dominovali na Carvago vozidlá s naftovým motorom, vlani záujem o ne klesol na úkor elektromobilov a hybridov, ktorých predaj sa medziročne zdvojnásobil. Je zrejmé, že zákazníci čoraz viac vyhľadávajú nielen úspornejšie, ale aj modernejšie a ekologickejšie alternatívy. Zvýšený záujem pripisujem okrem iného aj rastúcemu počtu používateľov elektromobilov, a teda aj tých, ktorí už mali možnosť sa v nich povoziť, ako aj väčšej informovanosti, ktorá prispieva k odbúravaniu nedôvery a mýtov,“ hovorí zakladateľ Carvago Jakub Šulta a dodáva: „Zákazníci nakupujúci na Carvago hľadajú pri kúpe elektromobilov kvalitu. Tesla, Nissan a Volkswagen boli v minulom roku najpredávanejšími značkami. Carvago ponúka na výber viac ako 90 000 elektrických vozidiel, z ktorých viac ako polovica je stará do 3 rokov a má najazdených menej ako 50 000 km.“

V štatistikách predaja si benzínové autá držia stabilný 43 % podiel, ale naftové autá čelia klesajúcemu záujmu zákazníkov. Ich podiel medziročne klesol zo 46 % na 38 %, zatiaľ čo elektromobily v súčasnosti tvoria desať percent predaja a hybridy dosiahli deväťpercentný podiel. Tento trend ukazuje, že spotrebitelia sa postupne prispôsobujú prísnejším emisným predpisom a ekonomickým výhodám, ktoré ponúkajú autá na batérie.

Medzi najpredávanejšie elektromobily na platforme Carvago patria Nissan Leaf, Tesla Model 3 a Smart ForTwo. Celá desiatka najpredávanejších ojazdených elektromobilov potvrdzuje, že zákazníci v súčasnosti uprednostňujú modely od etablovaných výrobcov. Značný záujem je aj o menšie elektromobily, ako napríklad BMW i3 alebo Fiat 500e, ktoré sú obľúbené najmä v mestských oblastiach.

Najpredávanejšie elektromobily v roku 2024 na Carvago:

  1. Nissan Leaf
  2. Tesla Model 3
  3. Smart ForTwo
  4. BMW i3
  5. Hyundai Kona
  6. Fiat 500e
  7. Volkswagen ID.3
  8. Audi e-tron
  9. Mazda MX-30
  10. Kia e-Niro

Najpredávanejšie hybridy v roku 2024 na Carvago:

  1. Toyota RAV 4
  2. Volvo XC60
  3. Volvo XC90
  4. BMW X1
  5. BMW 5
  6. Audi A6
  7. Hyundai Tucson
  8. Ford Kuga
  9. Toyota Corolla
  10. Volvo V60

O spoločnosti Carvago

Carvago je najväčšia online platforma pre nákup a výkup jazdených automobilov v Európe. Kladie za cieľ digitalizovať trh s jazdenými vozidlami a ponúknuť zákazníkom cenovo dostupnú, transparentnú a ľahko použiteľnú službu. Je súčasťou medzinárodnej investičnej skupiny EAG s centrálou v Českej republike.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (Žiadne hodnotenia)
Loading...

Pridaj komentár