Suzuki Swift Sport – Tichý šialenec

Benjamín Mazanka 1

Mám rád veci ktoré sú okázalé, líšia sa, a svojim vzhľadom kričia, že prišli. Suzuki Swift je už v obyčajnom prevedení výborným malým autom. Pretože plní to, čo od auta očakávate. Je teda praktické, dobre vyzerajúce a zábavné na jazdenie. Ale môže byť aj vzrušujúce? To som zisťoval v teste s verziou Swift Sport.

Včielka Mája, čo to prehnala so steroidmi

Jeho vzhľad je sebavedomý. Niečo ako genetická mutácia Včielky Mája, ktorá to prehnala so steroidmi. Jazdí ako rozzúrený sršeň. Do zákrut sa vrhá s istotou nemca, a drží ako prisatý. Riadenie je tuhé, skoro ako v motokáre. 

Motor? 140 zbesilých ázijských sršňov

Na pohon slúži 1.4 litrový turbom preplňovaný motor. Oproti konkurencii má síce “len”140 koní, ale zbesilých ako ázijské sršne. Spolu s tým, že dokopy takmer nič neváži, len 975 kilogramov zrýchľuje s vervou akrobatického lietadla.

Brzdy, aj keď pisklavé ako novonarodené mača,

brzdia tvár strhujúco. Väčšinu času sa človek bojí, aby nárazom zozadu niekto jeho milovanému Suzuki neublížil.

Snáď len jediným sklamaním je zvuk. Nemá.

Vysvetlí mi niekto, ako dokázali pri vývoji športového auta zabudnúť na tak dôležitú vec? Skúšal som všetko, pretlačiť nohu cez podlahu k motoru. Ale stále nič. Na druhej strane to znamená, že auto je zároveň krotké, aby ste o 3. nadránom nezobudili svojim odjazdom susedov, alebo prišli domov neskoro v noci, a rodičia nemali ani tušenia.

V reálnom živote je naozaj zväčša dobré.

Oproti klasickému Swiftu nestratilo nič z praktickosti. Dozadu sa stále zmestí urastený človek, kufor je dosť veľký pre stredne veľkého psa a sedadlá sú sklápateľné v pomere 2:1.
Jazda je aj napriek vyššej tuhosti karosérie a podvozku pohodlná. Sedadlá podržia v zákrutách, no ani po dlhej ceste sa človek necíti dolámaný, ako po noci strávenej v egyptskom väzení.
Taktiež je prijemne vybavené. Obsahuje všetko to, čo človek potrebuje. Možno tu nájsť adaptívny tempomat, vyhrievané sedačky, hŕbu asistentov, alebo parkovaciu kameru.

Najlepšie je, že za toto všetko si ani veľa nevypýta.

V meste do 7.5l/100, mimo 5.5 a počas výletu 6.5 litra.
Na druhej strane má väčší polomer otáčania, takže sa s ním ťažšie parkuje a na disky treba dávať obrovský pozor, pretože tá tenučká vrstvička farby okolo, hrajúca sa na pneumatiku, ich v meste dostatočne neochráni.

Takže. Tu ho máme. Suzuki Swift Sport.

Vyzerá sebavedomo, jazdí ako zmyslov zbavený, nie je o nič menej praktický alebo pohodlný ako obyčajný Swift, a s cenou 18 600€ je aj výhodný. O viac ako 2000€ lacnejší proti konkurentom Polo alebo Fiesta. Je teda príkladom toho, aké má malé športové auto byť. Jednoduché, zábavné a praktické. Jednoznačne jedno z najzábavnejších áut, akým som sa tento rok viezol. 

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (2 hlasov, priemerne: 5,00 z 5)
Loading...

Komentáre k článku

Pridaj komentár