Najväčšou zmenou oproti iným výbavám prešiel interiér. To už si ale vieme všimnúť na prvý pohľad, kedy nás upúta farebná synchronizácia dizajnových prvkov. V tme sa rozsvieti aj LED pás, doplňujúci futuristické vnímanie priestoru.
Musím veľmi pochváliť českých dizajnérov, ktorí si očividne dali záležať na každom detaile. Dominantou priestoru sa už klasicky stáva viacúčelová obrazovka a riadiaci panel. Funkcionality prostredia obrazovky sú naozaj prispôsobené naším potrebám, jednoducho nastavíme rádio, Spotify alebo navigáciu.
Nastavovanie klimatizácie alebo kúrenia už spoľahlivo poznáme, stačí potočiť jedným z dvoch koliesok a teplota je taká, aká má byť.
Čerešničkou na torte je pre mňa veľmi prekvapivá maličkosť – a to dáždnik zapracovaný do dverí jazdca. Takéto maličkosti väčšinou totiž očakávame v drahých a luxusných značkách, nie v Škode. V tomto prípade dáždnika naozaj nie je škoda.. Pôvodne som si myslel, že po dvernom dáždniku už prekvapenia skončili, no mýlil som sa. Pri tankovaní som v dvierkach od nádrže objavil zabudovanú lopatku na oškrabávanie snehu a ľadu. Naozaj intuitívne miesto. Druhá čerešnička:)
Jazda
7 – stupňová automatická prevodovka robí veľa, plynulosť v prehadzovaní je takmer na úrovni švajčiarskych hodiniek. Ak chceme, môžeme si aj manuálne podradiť, či nadradiť.
DSG prevodovka ma aj športové nastavenie, kedy sa drží motor na vyšších otáčkach, vďaka tomu rýchlejšie reaguje na naše plynové príkazy. Najvýraznejšie zrýchlenie vieme pocítiť medzi rýchlosťou 30 až 70, kedy motor zaručí, využije každý svoj kilowatt a vystrelí nás dopredu.
Nový podvozok a širšie rozmery nám prinášajú výrazne viac stability v jazde. Zákrutami po novom prechádzame s radosťou, už to nie je trápenie. V jazde nám okrem iného pomáha aj veľké množstvo technológií, či už sa jedná o adaptívny tempomat, systém držania pruhu, sledovanie mŕtveho uhla alebo parking asistent.
Vozidlo je veľmi ergonomické, dosiahnuť spotrebu 5.6 nie je problém pre žiadneho vodiča. V rámci môjho testu som sa zameral tak trochu naopak, na spotrebu pri najdynamickejšej možnej jazde. Robil som čo sa dalo, no spotreba nad 8 litrov ísť nedokáže.
Rodina v aute
Ako správny auto tester som sa pokúsil napratať celú päť člennú rodinu do novej Fabie. Zistili sme, že možné to je, prirodzene na úkor pohodlia v zadnom rade.
Zadný rad vo výbave style disponuje aj štýlovými držiakmi na nápoje, ktoré ale obmedzujú už obmedzený priestor pre pasažiera v strednom sedadle. Na základe nášho experimentu, s odporúčaním Fabie pre väčšie rodiny by som bol opatrnejší. Ale zakázať vám to nemôžem.
Výhody:
Komfort
Dizajn
Ovládateľnosť a výborné jazdné vlastnosti
Technológie
Spotreba
Dáždnik vo dverách:)
Nevýhody:
Cena
Nízka kvalita interiérových plastov
Priestor v zadnom rade
Základné parametre:
Výkon 81 kW (110 koní)
3 Valce
Zdvihový objem 1 liter
Zrýchlenie 0-100 9,6 s
Max rýchlosť 205 km/h
Predný náhon kolies
Prevodovka automatická DSG, 7 stupňová
Spotreba 5,5 – 6,1 L/100 km
Post Views: 238
Loading...