Škoda Fabia Style. Už to zďaleka nie je len funcionalizmus

Adam Pavlík 0

Škodu Fabiu už určite šoféroval každý z nás, je tu predsa už nejaké to desaťročie. Môj prvý kontakt s touto legendou nastal už v autoškole, kde som spoznal základný temper, ktorým sa vyznačuje. Funkcionalizmus. Dnes sa už ale stretávam s novou Fabiou Style a môj dlhoročný názor sa mení. 

foto: Adam Pavlík

 

Komfort

je faktor nového modelu, ktorý ma  prekvapil. Sedadlá v prednom rade sú veľmi príjemne stavané, dnes sa ale stávajú už aj dizajnovým doplnkom. Vo výbave, ktorú sme testovali, boli všetky sedačky prešívané výraznou oranžovou tkaninou, ktorá výborne splývala s ostatným interiérom.

Pri sedení ešte ostaneme, keďže si ho vieme na predných sedadlách ešte vylepšiť vyhrievaním… Vyhriať si v zime môžeme aj volant, ktorý sa dobre drží v rukách a s ním vieme s ním zaobchádzať prakticky a s jednoduchosťou.

Jedinú maličkosť  by som mohol z pohľadu komfortu vytknúť. Odráža len  moju lenivosť nastavovať si sedenie manuálne. Páčilo by sa mi, ak by mala plná výbava tejto škody automaticky nastaviteľné sedenie tak, ako v limuzínach od iných výrobcov .


Interiér

Najväčšou zmenou oproti iným výbavám prešiel interiér. To už si ale vieme všimnúť na prvý pohľad, kedy nás upúta farebná synchronizácia dizajnových prvkov. V tme sa rozsvieti aj LED pás, doplňujúci futuristické vnímanie priestoru.

Musím veľmi pochváliť českých dizajnérov, ktorí si očividne dali záležať na každom detaile. Dominantou priestoru sa už klasicky stáva viacúčelová obrazovka a riadiaci panel. Funkcionality prostredia obrazovky sú naozaj prispôsobené naším potrebám, jednoducho nastavíme rádio, Spotify alebo navigáciu.

Nastavovanie klimatizácie alebo kúrenia už spoľahlivo poznáme, stačí potočiť jedným z dvoch koliesok a teplota je taká, aká má byť.

Čerešničkou na torte je pre mňa veľmi prekvapivá maličkosť – a to dáždnik zapracovaný do dverí jazdca. Takéto maličkosti väčšinou totiž očakávame v drahých a luxusných značkách, nie v Škode. V tomto prípade dáždnika naozaj nie je škoda.. Pôvodne som si myslel, že po dvernom dáždniku už prekvapenia skončili, no mýlil som sa. Pri tankovaní som v dvierkach od nádrže objavil zabudovanú lopatku na oškrabávanie snehu a ľadu. Naozaj intuitívne miesto. Druhá čerešnička:)

 

Jazda

7 – stupňová automatická prevodovka robí veľa, plynulosť v prehadzovaní je takmer na úrovni švajčiarskych hodiniek. Ak chceme, môžeme si aj manuálne podradiť, či nadradiť.

DSG prevodovka ma aj športové nastavenie, kedy sa drží motor na vyšších otáčkach, vďaka tomu rýchlejšie reaguje na naše plynové príkazy. Najvýraznejšie zrýchlenie vieme pocítiť medzi rýchlosťou 30 až 70, kedy motor zaručí, využije každý svoj kilowatt a vystrelí nás dopredu.

Nový podvozok a širšie rozmery nám prinášajú výrazne viac stability v jazde. Zákrutami po novom prechádzame s radosťou, už to nie je trápenie. V jazde nám okrem iného pomáha aj veľké množstvo technológií, či už sa jedná o adaptívny tempomat, systém držania pruhu, sledovanie mŕtveho uhla alebo parking asistent.

Vozidlo je veľmi ergonomické, dosiahnuť spotrebu 5.6 nie je problém pre žiadneho vodiča. V rámci môjho testu som sa zameral tak trochu naopak,  na spotrebu pri najdynamickejšej možnej jazde. Robil som čo sa dalo, no spotreba nad 8 litrov ísť nedokáže.

 

Rodina v aute

Ako správny auto tester som sa pokúsil napratať celú päť člennú rodinu do novej Fabie. Zistili sme,  že možné to je, prirodzene na úkor pohodlia v zadnom rade.

Zadný rad vo výbave style disponuje aj štýlovými držiakmi na nápoje, ktoré ale obmedzujú už obmedzený priestor pre pasažiera v strednom sedadle. Na základe nášho experimentu, s odporúčaním Fabie  pre väčšie rodiny by som bol opatrnejší. Ale zakázať vám to nemôžem.

Výhody:

  • Komfort
  • Dizajn
  • Ovládateľnosť a výborné jazdné vlastnosti
  • Technológie
  • Spotreba
  • Dáždnik vo dverách:) 


Nevýhody:

  • Cena
  • Nízka kvalita interiérových plastov
  • Priestor v zadnom rade


Základné parametre:

  • Výkon 81 kW (110 koní)
  • 3 Valce
  • Zdvihový objem 1 liter
  • Zrýchlenie 0-100 9,6 s
  • Max rýchlosť 205 km/h
  • Predný náhon kolies
  • Prevodovka automatická DSG, 7 stupňová
  • Spotreba 5,5 – 6,1 L/100 km

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (Žiadne hodnotenia)
Loading...

Pridaj komentár