Nový faceliftovaný Renault Trafic je jednou z TOP možností, nad ktorou by mali pouvažovať milovníci maximálneho priestoru, prípadne rodiny s viacerými deťmi na palube. Tohoto multifunkčného francúza sme v lete vyskúšali na cestách.
Rodinné auto
Slogany ako “komfort a pohodlnosť pre všetkých pasažierov” sú pri tomto aute naozaj na mieste.
Nešomral ani ufrflaný tínedžer v treťom rade sedadiel. A áno, bavíme sa o plnohodnotných sedadlách. Žiadne “bejby” sklápačky bez nároku na dlhé nohy.
8 miestny Trafic zaručil, že naša veľká 6-členná rodinka bola spokojne uvelebená aj s kompletnou batožinou na týždennú dovolenku k moru. Keby mal niekto vyšší reprodukčný potenciál, vo verzií SpaceClass by sme zmestili do kufra minimálne ďalších dvoch pasažierov.
Mini van je multifunkčný zázrakom, či už ideme s celou rodinkou na návštevu k babke na východ, sťahujeme dcéru na internát alebo cestujeme na dovolenku.
Musíme uznať, že v tejto cenovej kategórii sa len ťažko hľadá niečo lepšie, cena Traficu s našou výbavou začín už od 39 400 eur.
Interiér vozidla
Ovládacie prvky v interiéri vozidla boli uložené intuitívne. Naša trasa s Renault Trafic viedla do Chorvátska. V auguste. Viete si tie teploty na dialnici predstaviť. Našťastie sme si s jednoduchosťou nastavili výkonnú klimatizáciu a to aj v zadných radoch. Vodič mal po ruke hneď niekoľko úložných priestorov a držiak na fľašu.
Orientácia interiéru na vodiča je nepochybná, všetky úložné priestory boli v jeho blízkosti a na dosah ruky. Zadné rady vozidla majú prakticky nastaviteľné sedadlá: sedadlá je možné nastaviť aj do protismeru jazdy, teda tak, aby si pasažieri počas rozhovorov videli priamo do očí. Ak sa rozhodnete pre túto interiérovú perestrojku, rátajte s tým, že sa zapotíte. Plnohodnotné sedadlá totiž vážia presne toľko, ako plnohodnotné sedadlá:)
Vysoké sedadlo vodiča poskytovalo takmer anjelský pohľad na vozovku. Vodič vidí s nadhľadu čo sa odohráva pred ním na ceste, ale aj ďaleko ponad autá.
Zástrčka na nabíjanie mobilu je už na palubovke povinnosťou. Trafic ich mal viacero po celom priestore, v kufri sa dokonca nachádzala veľká 120V zásuvka.
Vďaka tomu sme si vedeli pripojiť praktickú minichladničku, skúsili sme pripojiť dokonca ť aj toaster na statné raňajky. Ak už raz príde ten blackout, a ja budem musieť žiť v aute, s Traficom si to predstaviť viem. Už chýba len sprcha.
Parkovanie a navigácia
Parkovanie s vozidlom bolo aj napriek jeho veľkému rozmeru hračkou, nie len vďaka senzorom ale aj zadnej kamere. Už som nepotreboval spolujazdca, ktorý si musí vystúpiť na to, aby navigoval pri parkovaní. Renault navigácia nám našla aj ten posledný booking, ktorí sme si v Chorvátsku rezervovali a ukázala nám, kde sa máme pripraviť na kolónu.
Trafic má rád náklad
Počas nášho testu sme sa presvedčili, že Trafic má rád náklad. Pri jazde s prázdnym autom voz pôsobil napäto, ako keby nebol vo svojej koži. Väčšina váhy totiž zostávala pôsobiť len na prednú nápravu. V momente, keď sme ale naložili pasažierov, vozidlo sa stabilizovalo a prekypovalo na ceste sebavedomím. Na zaťaženie je pripravený aj motor: tento 4 valcový, 170 koňoví stroj, sa na maximálne zaťaženie tešil.
Kombinovaná spotreba tohoto vozu sa pohybuje v rozmedzí 7,1 až 7,9 litra na 100 km, čo je na takto veľké auto naozaj dobré správa.
Základné parametre:
- Motor: dCi 170 EDC
- Valce: 4
- Zvyhový objem: 1997 cm3
- Výkon: 125 kw (170 koní)
- Zrýchlenie: 0-100 10,6 sekundy
- Kombinovaná spotreba: 7,1-7,9 litra na 100 km
- Objem nádrže: 80 L
- Rozmery: 5480×1956 mm
- Výška: 1974 mm