Teda, veď to je úplne iné auto! Vravím si pri pohľade na novú DACIU SANDERO STEPWAY, keď dorazila na parkovisko pred redakciou. Úprimne, DACIE ma moc nebrali. Keď sa povie „auto dostalo nový facelift“, nie vždy to korešponduje s realitou. Takže kto čakal tradične iba kozmetické úpravy, ostal rovnako prekvapený ako ja.
Totálny redizajn, predná maska – gril – pôsobí vyslovene odvážne a tak nejako dospelácky…Toto nie je facelift, toto sú iné hormóny.
Výdatná nádrž / malá spotreba
Prvé čo mi udrelo do očí bol dojazd – zbadať na displeji možných 934 km, to sa mi už dávno nestalo. Prekvapene som vypleštila oči a pre istotu skontrolovala, či to nie sú prejazdené kilometre z posledného tripu…Keď vlastníte niekoľko rokov 7-miestne rodinné auto, štvorkolku s veľkým apetítom, priemerná spotreba 5,5 – 5,8 l na 100 km je pre vás z kategórie sci-fi.
Mohla by som síce po reálne nameranej spotrebe okolo 6,5 l so zdvihnutým obočím poznamenať, že uvádzaná spotreba nie úplne korešponduje s realitou, ale načo. Len som si túžobne povzdychla. Keď najbližšie opäť sadnem do vlastného auta, tuším sa mu káravo prihovorím – no, no, no, žrať benzínu za dvojciferné číslo!
Jazda
Nie je to zrejme rodený šprintér, ale úprimne – veď ho nepotrebujete vyslovene na preteky, či áno? Asi to bude tým, že nemá turbo motor, ale atmosférický, ktorý sa vraj v dnešnej dobe už veľmi nenosí…(Aspoň to zakaždým tvrdil môj muž, keď sa ho prekvapene pýtali – a ty si nekúpil turbo, ale atmosféru?).
Potrebujem komfortné, nemegalomanské, dobre vyzerajúce mestské približovadlo. Do práce, na nákupy, ale aj na predĺžený víkend či dovolenku do hôr. Spĺňa DACIA SANDERO STEPWAY túto predstavu? Spĺňa.
Príjemná bola jazda aj na zvlnenom teréne cestičkou popri vinici na našu chatu. Že za jazdu vďačím jednolitrovému trojvalcu s výkonom 67 kilowatov, to je mi, vážení úplne jedno. Agregát vraj komfortne spolupracuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Neviem posúdiť. Hlavné je, že som si po niekoľkých rokoch s automatom konečne mohla ozajstne a schuti zajazdiť a cítila som sa v tom aute pri jazde na rôznych podkladoch bezpečne. Ale ak ste fanúšik automatickej prevodovky, neváhajte sa pred kúpou novej Dacie spýtať – či sa okrem manuálu predáva aj vo verzii automat.
Interiér
V aute je dosť priestoru, či už pre vodiča, alebo aj osadenstvo v zadnom rade sedadiel má dosť miesta na nohy aj hlavy (dlháňov) . Čaro priestoru je v tom, že Stepway je o niečo vyšší, širší aj dlhší, ako pôvodná Dacia.
Volant je výškovo nastaviteľný, ale nastavíte ho aj na vzdialenosť/ rep. blízkosť smerom k vodičovi, čo je zasa super pre nás, menších šoférov.
Jednu závadu by som teda nahlásila. Pri soférovaní som mala pocit, že sa musím nadrapovať, vyťahovať krčnú chrbticu, aby som videla lepšie na cestu pred sebou. Škoda, že sedadlo nie je trochu vyššie, možno si požičiam od syna podsedák:)
Sedadlá sú príjemné, mäkké, pohodlné. Sympatický mi je látkový poťah niektorých častí interiéru. Jeden by zašpiritizoval, či sa to bude ľahko udržiavať? Ale ja sa nebojím, lebo viem, že úplne bezproblémovo. Takmer identický dekor som mala vo svojom prvom aute.
Maximálne prehľadný a praktický je MediaNav – dotykový ovládací tablet. Na to ako vyzerá jednoducho, prekvapil ma bezkáblovým prepojením na Apple Car Play.
Je tu aj automatická klimatizácia, tempomat s ovládaním na volante, predné a zadné parkovacie senzory aj s parkovacou kamerou (tá ma fakt zachraňuje) , alebo systém stráženia mŕtveho uhla. Výhodou Sandera je tiež LED svietenie už od základnej výbavy.
Čo na novej DACII naozaj milujem? Vycíti, že idem.
Bezkľúčové odomykanie dverí pomocou karty je fakt sexi. Vymoženosť so zamykaním auta, keď sa vzdialim a samoodomykaním, keď sa priblížim. Keď som to zistila, mala som chuť od radosti zatlieskať. Ako typická „pipina“, čo príde k autu s piatimi taškami a natrieskanou kabelkou, ale vážne, naozaj vážne netuší, v ktorej z nich tie kľúče sú. Apropo, päť tašiek. Päť mega plných tašiek. V novej DACII SANDERO rozmýšľať nemusíte. On to vycíti, a otvorí sa sám.
Kufor je naozaj veľkorysý
V pohode zvládne zložený golfáč (rozumej skladateľný kočík), priemerný nákup pre 4-člennú rodinu a ešte aj štandardnú kabelu matky s dvoma deťmi (rozumej náhradné oblečenie na 2-4 dni, ktoré treba mať neustále pripravené v aute spolu s tromi pármi gumákov a inými nevyhnutnosťami).
Využila som aj po dva praktické háky na tašky na každej strane kufra. Vo vani pod podlahovou doskou kufra je funkčná rezerva. Zatiaľ som ju nepotrebovala, ale je to dobrý pocit, mať ju stále zo sebou. Keby dačo.
V súčasnej korona dobe mnohí potrebujeme vymeniť auto. Chceme spoľahlivé, nevýstredné, ale pekné, príjemné auto. Našou prioritou je veľkorysý batožinový priestor a dostatočný aj ten na sedenie.
Máme radi technické vylepšenia, ale nejdeme sa zblázniť za najnovšími HiTech. Lebo my chceme čo? Praktické účelné auto so skutočne príjemnou výbavou za potešiteľnú cenu . Vyzerá to, že môžeme byť so Sandero Stepway doma.
Dacia patrí už tri roky k najpredávanejším značkám osobných aut na európskom trhu, patrí k najlacnejsim autám na trhu . Toto dievča s Rumunským krstným menom už plne fičí na technológiách Renaultu clio alebo captur, čo znamená že je z dobrej rodiny a overeným rodokmeňom, ktorému sa dá dôverovať. Kto by ju nechcel do rodiny, že?