Dacia Jogger zaujala vo svete už pri svojom prvotnom predstavení. Po zverejnení nových cien sa z davu rodín s deťmi ozývaly šťastné výkriky. Zaujímavosťou je aj to, že automobilka prichádza na trh, ktorý konkurencia v posledných rokoch opúšťa. Trh rodinných veľkopriestorových áut.
Faktom je, že Jogger ide proti prúdu. 7miestne auto a v dobrej cene
Všetci chcú SUV, no to len pre to, že nepoznajú toto zvýšené all-road kombi. Čo je ale prelomové, je cena a súčastne fakt, že sa jedná o 7 miestne vozidlo. 7 miestny Jogger sa dá kúpiť už za 15 450 eur, čím sa stáva najlacnejšou príležitosťou na Slovenskom trhu.
Podľa môjho názoru bude bestsellerom najbližších rokov. Aktuálne máme na výber len 2 motorické verzie, TCe 100 LPG a TCe 110. Obe z nich sú doplnené 6 stupňovou manuálnou prevodovkou. Budúci rok má prísť aj hybridná verzia s automatickou prevodovkou, na jej cenovku som už veľmi zvedavý.
Do redakcie sa nám dostala na test najvyššia verzia EXTREME, tá ponúka všetko čo sa dá. Veľmi prakticky funguje už aj kľúč, ktorý stačí mať vo vrecku alebo v kabelke. 8 – palcový dotykový displej poúka napríklad aj navigáciu, zadnú cúvaciu kameru alebo Apple car play či Android Auto.
Novinárska veriza mala aj vyhrievané sedadlá, elektrickú parkovaciu brzdu, asistent pre sledovanie mŕtveho uhla a podobné – dnes už samozrejmosti. Ale už v tejto cene ?
Jazda
Jogger je je dôkazom toho, že aj 7 miestne auto môže vážiť iba 1200 kg. Väčšina dnešných 5 miestnych vozidiel váži viac ako 1200 kilogramov, nehovoriac o 7 miestnych rodinných dodávkach.
Nízka váha tohto modelu prináša okrem iného, aj dobré jazdné vlastnosti. To znamená, že aj malý 1 litrový motor dokáže to, čo v iných autách masívny motor nedokáže. Tento 1 litrový benzínový trojvalec pôsobil na mňa počas celého testu veľmi živo, aj napriek tomu že sa pod kapotou nachádza len 110 koní.
Pri štarte nenastal problém nikdy, dokonca sa Joggerík nebál ani vysokých otáčok, pri ktorých ma celkom očaril. V zákrutách sa prezentuje dosť ostro, keď že ľahký motor vôbec nezaťažuje prednú nápravu. Pri plne naloženom aute treba počítať s tým, že vysoká váha zhorší jeho prednosti.
Už v základnej výbave je pribalený aj tempomat, ktorý je jednoducho a spolahlivo nastavitelný. V dnešnej dobre elektrizácie už len máloktoré autá dokážu priniesť ten pravý orechový pocit z jazdy s mauálnou prevodovkou. Ak ste vodič, ktorý ešte stále nezlenivel a nezabudol, ako sa riadi pravé auto, tak Jogger vám tento zážitok rád prinesie.
Zážitok z jazdy nezatienila ani spotreba, ktorá sa pohybuje v rozmedzí 5,6 l – 7,8 l/100 km. Z môjho výletu Bratislava – Liptovská Mara a späť viem, že kombinovaná spotreba môže byť 6,6 a to je super! Jediná jazdná vlastnosť, na ktorú treba upozorniť, je nadmieru dlhý šiesty prevod. Jeho záber si uvedomíme až pri dialničnom stúpaní do kopca, kedy si treba podradiť. Ak si ale nepodradíme, je možné, že nás predbehne aj kamion Evergreen a to zažiť naozaj nikto nechce.
Interiér
Ten interiér už som niekde videl. Jooger si požičal už overený vzhľad interiéru z Dacie Sandero. Ten ponúka jednoduchý displej a veľmi príjemný minimalistický vzhľad. Všetky nastavenia sú prakticky umiestnené tam, kde ich intuitívne hľadáme. Jednoducho je všetko prispôsobené, tak aby sa nám v aute príjemne žilo v každodennej premávke.
Svoju praktickosť dokazuje aj vstavaným držiakom na smartfón. Mne poslúžil držiak veľmi dobre, keďže sledoujem radšej navigáciu z Iphonu, ako zo strednej konzoly. Inteligentne je umiestnený aj USB port a to hneď pri spomínanom držiaku.
Hlavným poslaním tohto vozidla je, aby sa aj 1,9 metrový pasažier zmestil na svoje miesto. Naozaj VŠETKY sedadlá sú na to prispôsobené. Pri dlhých cestách cestujúci na zadných sedadlách nebudú asi 100% spokojní s pohodlím, no funkcionalita je v Dácii podstatnejšia. Sedadlá v zadných radoch nie sú polohovateľné, čo je trochu škoda. No majú iné výhody.
Každé zadné sedadlo váži len 10 kilogramov, vďaka čomu je manipulácia s nimi veľmi jednoduchá. Ak máte všetky sedadlá postavené, tak do kufra zmestíte toho len málo – 180 litrov. Ak ale potrebujeme sťahovať deti na intrák, môžeme vybrať všetky zadné sedadlá a 2000 litrová kapacita poslúži viac ako dosť.
Rodina v aute
Jogger vnímam ako perfektné auto pre veľké rodiny. Veľmi obstojne dokáže jazdiť po meste, kde nemá problém s hustou premávkou a štartovaním zo semafórov. Hlavne, aby boli všetky deti v škole spokojné a hlavne na čas:)
Aj napriek tomu, že sa jedná o 7- miestne auto, patrí medzi vozy s ktorými zaparkujete aj v centre mesta, či stiesnenej podzemnej garáži. Okrem iného sa hodí na sťahovanie, alebo aj dovolenku. Jednoducho super-účelové a za výbornú cenu.
Výhody:
– Cena
– Praktické využitie
Nevýhody:
– Malý výber motorov
– Malý kufor pri 7 sedadlách