BMW X1 xDrive20d – Auto od ekonómov

Benjamín Mazanka 0

BMW bolo vždy rýdzo nemecké. Z áut tejto značky sálalo presvedčenie, že inžinieri, dizajnéri a celý vývojový tím sú presní ako hodinky, navonok vážni, no to čo vzíde z ich rúk,  prinesie radosť z jazdy (čo je čírou náhodou aj mottom tejto značky).

Smutné je, že v posledných rokoch sa postavili do cesty inžinierom ekonómovia a povedali: Ja wir mussen ein crossover machen. A tak spravili model X1. Auto vyrábané v Indii, Rusku a Číne, ktoré pôsobilo vo veľa smeroch ako mixér na cement. Neokresané, pomalé a škaredé.

Nanešťastie pre inžinierov, stalo sa predajnou peckou, preto muselo BMW spraviť novú verziu. Úprimne, je to ako keď úspešný popový spevák začne robiť rap, pretože je In. Takže, je nové BMW X1 lepšie?

Prvou vecou je, že je menej škaredé, vo výbave M-Sport nemá toľko plastov, pôsobí agresívne a s chuťou. BMW hovorí, že aj napriek zákazníkom, na ktorých je cielené, (takže zubárov na dôchodku alebo mamičky s Bio e-shopmi) je stále rýchle.

Moje malo stredný motor, dvojlitrový TwinPower diesel so 190 konskými silami. Rýchlo na mňa nepôsobil. Priemerný je to správne slovo.

Moje testovacie auto bolo taktiež vybavené pohonom všetkých kolies xDrive, takže by ste čakali, že to niečo zvládne v teréne. Nie. Trakčná kontrola sa nedá úplne vypnúť aj napriek nato uspôsobenému tlačidlu. Preto pri chcení trocha zábavy na snehu som lietal kade tade, a auto mi konštantne uberalo z výkonu. Zbytočnou mi príde aj športová prevodovka a mód. Je to ako chcieť spraviť z teľaťa bežeckého psa.

Nepáčili sa mi lesklé plasty v interiéri a volant, ktorý bol síce príjemný a tlstý, no zbytočne veľký a keďže je zima, dovolím si mať pocit, že by mohol byť vyhrievaný. Nebol.

Komfort?

Adaptívny podvozok nie je zlý, pôsobí isto a zábavne. Sedadlá majú výborné bočné vedenie, a sú vyhrievané, no boli tvrdé skoro ako školská stolička. Dozadu sa zmestím tak akurát.

Rodičov potešia ISOFIX úchyty, ktoré sú veľmi dobre viditeľné a prístupné. Kufor je síce dlhý, no zato úzky. Ale má dvojité dno. Páčila sa mi rýchlosť jeho otvárania/zatvárania. Žiadne čakanie, kým Vám niekto ukradne 2 litre mlieka a chleba z auta, ako v prípade koncernu Volkswagen. Krátke Bzzz, Čkch, a je to. 

 

Príjemné veci

Príjemné je aj množstvo svetielok z podsvietenia v interiéri, s ktorým sa dá hrať a byť nerozhodný, akú farbu si vybrať.  Klimatizácia fúka vzduch do kabíny tichšie a jemnejšie ako v iných autách, držiaky na poháre sú pred radiacou pákou, takže mi nezavadzajú, a iDrive je kapitolou samou o sebe. Lepší systém nenájdete.

Taktiež sa mi páčili asistenčné systémy, ktoré sa ku mne správali so cťou, dobrým tipom. Bráško, fakt sa chceš naňho tak lepiť? No dobre, veď keby niečo, som tu.

Nie ako vo vozidlách koncernu VW, ktoré ziapu a skáču do riadenia: Neeiin, möchtest du zabiť nás?

 

Nie tak úplne

Určite teraz očakávate že poviem mňam, dobrá práca BMW, výborné auto. Nie tak úplne. Pretože v porovnaní s podobne vybavenou Mazdou CX-30 je X1 skoro o 20 tisíc EUR drahší. Pritom Mazda jazdí podobne dobre, a pre mňa dokonca lepšie vyzerá.

BMW X1 nie je koniec koncov vôbec zlé vozidlo. Je to výborne zostavené, útulné a príjemne jazdiace auto na každý deň. Má detaily, z ktorých je cítiť vyššiu triedu. Ak by malo vpredu znak KIA, alebo iný z týchto zvláštnych Ázijských spoločností, poviem že prekvapivo dobré.

Pokiaľ nie ste „petrolhead“, splní všetko, čo potrebujete viac než dobre. No pretože sa hrdí znakom BMW, a ja som jeho nadšenec, lebo viem aké vie BMW robiť autá, očakávam ešte viac.

Svoje BMW X1 si môžete zostaviť tu:

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (2 hlasov, priemerne: 5,00 z 5)
Loading...

Pridaj komentár