Suzuki Swift Sport, ktoré som testoval minulé leto, bolo zábavné. Nemalo síce obrovský výkon, ani zvuk (čo mi vadilo), no v podstate bolo ako moja prvá priateľka. Úprimné, hravé a aj napriek svojmu športovému duchu elegantné, a to aj v žltej farbe. Poháňané bolo 1.4-litrovým motorom BoosterJet, ktorý autu dával 140 konských síl, čo nie je veľa, no v aute tak ľahkom a jednoduchom pôsobil veľmi živo.
Vďaka znovu sprísneným emisným normám muselo Suzuki spraviť z tohto motoru Hybrid. Výsledok? Menší výkon a trochu viac váhy. Kým sa však dostanem k Swiftu, vyskúšal som si nový motor v pre väčšinu slovákov rozumnejšom a rodinnejšom Suzuki Vitara. Takže. Aká je Hybridná Vitara?
Základom vozidiel Suzuki je vždy jednoduchosť
Skúste zavrieť kufor na Golfe a na Vitare. Fakticky, všetky dvere od Vitary pôsobia, ako by boli vyrobené z kartónu. A ja mám ich ľahkosť rád.
Vec ktorú som ale nemal rád bolo jej odomykanie. Pretože, aby sa všetky dvere odomkli, treba ho otvoriť dvakrát, čo v dennodennom zhone človek zabudne. Interiér je taktiež jednoduchý. Prístrojová doska vyzerá k svetu, dokonca som na nej našiel aj mäkčené plasty, čo je ako by “odborníci” povedali, výborné!
Infotainment je jednoduchý, trochu zaspatý, ale funguje. Palubný počítač medzi budíkmi sa prepína špáratkami, ktoré z neho trčia. Sedadlá, ktoré sú aj vyhrievané, majú dobré bočné vedenie, sčasti sú potiahnuté semišom a ten je aj vo výplniach dverí. Vzadu je miesta akurát, aj pre detské sedačky a kufor je dosť veľký aj pre labradora.
Pohon, motor, režim
Hybridná Vitara, na ktorej som jazdil mala tiež pohon všetkých kolies AllGrip. Prepnutím do režimu Snow a stlačením tlačidla Lock sa Vitara jednoducho stane konkurentom pre novinármi (mnou nie) tak milovaný Duster.
Ja som však používal častejšie iný režim. Sport. Jeho zapnutím sa okamžite zmení mapa akcelerátoru a riadenie stuhne. No to je všetko. Z podvozku je cítiť, že na tento štýl, vďaka jeho plávaniu nie je stavaný. Podobný pocit ide z bŕzd, ktoré po jednej poriadnej nakladačke začali dymiť ako na grile. Ale to nevadí. Hlavným bol motor. A ten bol dobrý.
Vďaka nemu je Vitara rodinné auto, použiteľné aj v prípade, že chcete niekoho predbehnúť. A vďaka dobre odstupňovanej šesť-stupňovej prevodovke nebol zlý ani na diaľnici. V malom Swifte bude určite zábavný a už sa teším ako ho vyskúšam. Spotreba do 7 litrov, nie je nič pre ekomentálov, ale toľko zvyčajne autá berú.
Odfajknuté, podpísané
O Suzuki Vitara som sa za testovací týždeň na našich cestách doslova potkýnal. Čo len poukazuje na jej veľkú obľúbenosť. Nie je to síce auto, po ktorom by niekto srdcervúco túžil, ale pre ľudí s deťmi, psom, bazénom, ktorí už rozmýšľajú skôr rozumom ako srdcom je veľmi dobrá. Spĺňa všetky rodinné požiadavky. Je vcelku pohodlná, priestranná, jednoduchá na údržbu a ani auto samotné koniec-koncov veľa nestojí.
S novými LED svetlami tvaru samurajského meču (ktoré výborne svietia) vyzerá fajn, vďaka novšiemu motorom je dostatočne rýchla a teda aj bezpečná. S cenou jemne presahujúcou 21 000 by som ju mal pred domom omnoho radšej, ako rumunskú legendu. The End.
Post Views: 384
Loading...
toto sa mi nepaci, nejake mensie auto otestuj