Renault dnes predstavil príchod druhej generácie modelu Captur na náš trh. Captur je štýlovým mestským crossoverom, a taktiež predajným hitom, vďaka milému a sviežemu vzhľadu skombinovanému s praktickosťou SUV, a kompaktnostou mestského auta.
Vo svojej druhej generácii vyzerá odhodlanejšie a sebavedomejšie. Chýbať nesmú Full LED svetlomety v tvare písmena C s 3D efektom, charakteristické pre dizajnový rukopis značky Renault. Vzhľadovo zaujme najmä chutný zadok, ktorý tiež opticky rozširuje líniu. Vpredu si moju pozornosť zobrali najmä deflektory smerujúce vzduch ku predným kolesám pre zlepšenie aerodynamiky vozidla.
Podobnosť a Novinky
Captur je postavený na rovnakej platforme ako nové Clio. To znamená že je tuhšia a pripravená na elektrifikáciu. Podobné prevedenie vlastností z legendárneho Clia prebral aj interiér, ktorý je vizuálne aj materiálovo takmer identický tomu použitému v Cliu. Jediným na druhý pohľad badateľným rozdielom je plávajúca konzola s voličom automatickej prevodovky, podobne ako pri modeli Espace. Predné sedadlá majú novú konštrukciu, podľa slov Renaultu z vyššej kategórie. Z môjho pohľadu sú dobré, ale prijal by som výraznejšie bočné vedenie.
Štýlovosť a praktickosť
Captur je fantastický, pretože je ako tričko, môžete ho mať akejkoľvek farby. Prichádza až s 80 kombináciami vonkajšieho vzhľadu a 15 kombináciami v interiéri. Tiež je veľmi praktický, v interiéri možno nájsť dokopy až 27 litrov odkladacích priestorov a kufor momentálne kraľuje svojej triede s objemom 536 litrov. Priestor vzadu narástol o 17mm ktoré sú ale citeľné, zadná lavica je taktiež pozdĺžne posuvná pre väčší komfort vzadu alebo batožinový priestor podľa potreby. Pre lepší zážitok z jazdy napríkad s priateľkou alebo kamarátmi je dostupná príplatková audiosústava Bose s 9 reproduktormi a subwooferom v kufri, ktorý nijak nezmenšuje jeho objem.
Motorizácie
Motoricky si nájde sebe pohodlný variant každý, či už ten komu záleží na výkone, spotrebe alebo vzduchu ktorý dýcha na Trnavskom mýte. Že páni politici. Benzínové motorizácie sa skladajú z 1.0 TCe disponujúcim 100 konskými silami a 1.3TCe v dvoch výkonových verziách, 130 a 155 koní. Najvýkonnejšia verzia je výsostne spojená so 7 stupňovým automatom, pričom pri 130 koňovej verzii je na výber z oboch svetov. Dieselová motorizácia ponúka 115 konských síl a oba typy prevodoviek. Pred začiatkom leta príde na trh aj už spomenutý spasiteľ zemegule v podobe Plug-In hybridu.
Výbavy a Ceny
Captur bude dostupný v dvoch variantoch výbavy, Zen a Intens. Ceny začínajú na 14 900€ za základný motor 1.0TCe. Najvýkonnejšia verzia so 155 konskými silami a len vyššou výbavou vyjde na 21 900€.
Jazdné dojmy
Predvádzací deň som strávil jednoznačne s motorom 1.3TCe, no keďže som v aute som nenašiel technický preukaz, nemôžem povedať ktorá výkonová varianta to bola. Pocitovo hovorím že 130 koní, pretože akcelerácia na diaľnici bola podobná Cliu, ktoré som testoval s rovnakým motorom. Po 170km/h je dynamika dostatočná, aj so surovým motorom. Pri diaľničných rýchlostiach je Captur dostatočne tichým spoločníkom. Čo sa jazdného komfortu týka, vďaka novej platforme pôsobí auto tuhšie, tlmenie rázov a nerovností je fajn, avšak rozvlnenú cestu je vďaka tuhosti cítiť už viac. V čom ale tuhosť novej platformy pre mňa vyniká je pri dynamickej jazde. Ktorú som Capturu samozrejme doprial. Pri prejazde zákrut je Captur istý, a aj v prípade šmyku jednoducho kontrolovateľný, z podvozku aj riadenia je cítiť komunikatívnosť a priamosť. Podvozok vynikne pri dynamickej jazde na hrbolatých slovenských cestách, neodskakuje a nerovnosti hladí ako žehlička, čím prispieva k lepšej kontrole nad vozidlom.
Renault Captur je šťastne vyzerajúcim a odhodlaným mestským SUV. Vhodným je najmä pre mladých ľudí, pre ktorých je jazdenie skôr o zážitkoch, ako o časoch na okruhoch a preto nemajú malé športové autá. Je štýlový, dobre vyzerajúci, príjemne jazdiaci, a vďaka vlastnostiam SUV dokáže dokáže zobrať partiu na poriadny výlet. Rýchla jazda s ním je jednoznačne zábavnejšia a pohodlnejšia ako pomalšia, čo jeho mladíckosť len podpisuje. A ja ako mladík, sa teším, keď budem mať možnosť si ho poriadne otestovať.
Post Views: 675
Loading...