• systém rozpoznávania dopravných značiek, ktorý teraz dokáže monitorovať viacero obmedzení rýchlosti platných pre jednotlivé jazdné pruhy na diaľnici uvedené na návestiach, pričom pri zmene jazdného pruhu sa aktualizuje zobrazenie na displeji,
• systém automatických diaľkových svetiel, ktorý teraz funguje efektívnejšie v situáciách, ak sa medzi protiľahlými jazdnými pruhmi nachádza stredová bariéra a dokáže zaznamenávať približujúce sa nákladné vozidlá, aby nedochádzalo k oslňovaniu vodičov nad stredovou bariérou. Nová funkcia hladkého nábehu zvyšuje komfort pre vodiča pri jazde v noci vďaka pomalému prepínaniu medzi diaľkovými a stretávacími svetlami.
Tento systém patrí medzi 15 technológií asistencie vodičovi, ktorých súčasťou je adaptívny tempomat, nastaviteľný obmedzovač rýchlosti, informačný systém mŕtveho uhla, indikácia vzdialenosti, systém na kontrolu pozornosti vodiča, pomocník pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu, systém varovania pred opustením jazdného pruhu a systém výstrahy pred hroziacou kolíziou.
Prémiová zábava so systémami SYNC 3 a B&O PLAY Vďaka komunikačnému a zábavnému systému Ford SYNC 3 budú môcť vodiči v modeli Fiesta ovládať audiosystém, navigačný systém a pripojené smartfóny pomocou jednoduchých a neformálnych hlasových povelov.
Všetky displeje v modeloch Fiesta ponúkajú špičkové rozlíšenie a až dvojnásobný jas v porovnaní s konkurenciou, takže vodič dokáže čítať a prechádzať zobrazenými informáciami a funkciami ešte jednoduchšie.
Fiesta zohľadňuje posun preferencií zákazníkov smerom k prenosným digitálnym multimédiám a v základnej výbave ponúka pripojenie cez Bluetooth a dva USB porty, pričom integrovaný CD prehrávač je súčasťou voliteľnej výbavy. Digitálny rádioprijímač DAB je dostupný v celom modelovom rade. Bez ohľadu na spôsob, ktorý si vodič zvolí na prístup k hudbe, audiosystémy v modeli Fiesta prinášajú vysokú kvalitu zvuku, vrátane prvého audiosystému B&O PLAY vo vozidlách značky Ford.
Foto: Ford
Panoramatická strecha
Neodmysliteľná kvalita Ford Fiesta nasledujúcej generácie prináša vyššiu kvalitu prostredníctvom lepšej výbavy, inovatívneho návrhu a prepracovaného dizajnu, vrátane panoramatickej sklenenej strechy v celej dĺžke, ktorá sa do modelu Fiesta montuje po prvýkrát.
Strecha sa skladá z dvoch panelov vyrobených z tvrdeného a tónovaného skla so šírkou takmer rovnou šírke vozidla. Optimalizovaný vzhľad exteriéru dodáva vozidlu luxusnejší výzor.
Parkovacie snímače sú teraz v rovine s karosériou, dýzy ostrekovačov sú skryté pod hornou hranou kapoty, na zadných svetlách ani zadnom paneli nie sú žiadne viditeľné skrutky, medzera medzi strechou a dverami batožinového priestoru sa zmenšila o viac ako 30 percent – toto všetko sú príklady posadnutosti vývojového tímu modelu Fiesta kvalitou, ktorú zákazníci okamžite ocenia. Hladké, zarovnané povrchy sa nachádzajú v celom interiéri.
Materiály sedadiel a koberce v celom modelovom rade Fiesta boli ako prvé testované v zmodernizovanom laboratóriu materiálov spoločnosti Ford v anglickom meste Dunton.
Bočné opierky sedadiel sa podrobili 60 000 testovacím cyklom s cieľom zabezpečiť odolnosť proti opotrebovaniu. Stálofarebnosť sa testuje pomocou zariadenia na overovanie účinkov počasia a analyzuje sa spektrometrom, aby látka nevybledla ani po nadmernom vystavení ultrafialovému žiareniu.
Koža musí odolať účinkom mletej kávy aj farbiva z džínsov
Testuje sa aj odolnosť kožených volantov voči opaľovacím krémom. Medzi ďalšie novinky dostupné pre model Fiesta, ktoré sa inšpirovali väčšími vozidlami Ford, patrí vyhrievaný volant pre maximálny komfort počas chladných zimných rán a nová štýlová prístrojová doska s multifunkčným 4,2-palcovým TFT displejom, na ktorom sa po naštartovaní zobrazí atraktívna uvítacia animácia.
Hladina hluku v interiéri (najnižšia vo svojej triede) dosahuje úroveň 29,3 sonov – jednotka hlasitosti – pri rýchlosti 100 km/h, čo je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou modelu Fiesta o 7 percent menej. Fiesta sa pri každodenných jazdách ovláda jednoduchšie.
Reaguje tak na spätnú väzbu od zákazníkov – stierače zotierajú o 13 percent väčšiu plochu čelného skla, na zatvorenie dverí je potrebná o 20 percent menšia sila a optimalizované palivové plniace hrdlo znižuje pravdepodobnosť rozliatia paliva pri použití bezuzáverového systému dopĺňania paliva EasyFuel, ktorý zabraňuje načerpaniu nesprávneho typu paliva.
Chránič hrán dverí Ford obsahuje ochranný kryt ukrytý vo dverách, ktorý sa po otvorení dverí v zlomku sekundy presunie na miesto, a zabráni tým poškodeniu laku a karosérie a pomôže vodičom pri parkovaní na úzkych parkovacích miestach.
Nová konštrukcia strechy lepšie odvádza dažďovú vodu z okrajov, čím sa znižuje riziko zamočenia pri nastupovaní alebo vystupovaní z vozidla.
Foto: Ford
Exteriér
Evolučný dizajn exteriéru Základom všetkých štyroch verzií modelu Fiesta predstavených v Kolíne nad Rýnom je exteriér, ktorý vychádza z odvážneho štýlu predchádzajúcej generácie, s elegantnejším dizajnom, plynulejšími a hladšími tvarmi.
Zjednodušené, vyhľadenejšie línie a usporiadanejšie plochy majú väčšiu vizuálnu silu. Kapota má rozvážnejší dizajn bez vypukliny v strede, čo umožnilo použiť novú, širšiu a dominantnejšiu mriežku chladiča.
Elegantné svetlomety vytvárajú nový efekt obopínania rohov vozidla, ktorý je okamžite rozpoznateľný vo dne či v noci. Bočný profil je usadenejší a bez výrazného klinovitého tvaru. Dĺžka karosérie sa zväčšila o 71 mm a šírka o 12 mm, takže vozidlo získalo dlhší a prémiovejší vzhľad. Bočná línia sa tiahne k svetlometom a rovnako sa natiahla aj okenná línia, v súlade s plynulým, neprerušeným dizajnom.
Viac miesta pre kolená
Cestujúci na zadných sedadlách môžu využívať o 16 mm väčší priestor pre kolená, podporený novými tenkými zadnými sedadlami, ktoré sú mäkšie a poskytujú väčšiu bočnú podporu.
Predná lakťová opierka je umiestnená tak, aby sa o 19 percent zväčšil priestor pre najvyšších aj najmenších vodičov. Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča obsahuje aj nastaviteľnú bedrovú opierku pre väčšie pohodlie.
Optimalizované bolo aj nastavovanie polohy opierky hlavy, aby bolo prínosom pre všetkých cestujúcich.
Dvere batožinového priestoru modelu Fiesta nasledujúcej generácie sú širšie a uľahčujú prístup do batožinového priestoru. Medzi vylepšené úložné priestory patrí o 20 % väčšia odkladacia schránka pred spolujazdcom a 1-litrová priehradka na médiá v stredovej konzole.
Do zadných dverí možno odložiť 0,6-litrové fľaše, ktoré prídu vhod na výletoch.
Inteligentnejšia, silnejšia, bezpečnejšia
Očakáva sa, že vďaka aktívnym a pasívnym bezpečnostným systémom v kombinácii s komplexným radom asistenčných technológií pre vodiča získa model Fiesta najvyššie hodnotenie bezpečnosti Euro NCAP.
Fiesta je prvým modelom značky Ford v Európe, ktorý profituje z testov počítačovej simulácie nárazov kompletného vozidla pomocou novej pokročilej technológie s názvom Finite Element Analysis. Táto umožňuje efektívnejšiu optimalizáciu bezpečnostných prvkov vozidla – od airbagov až po výstuhy v rámci konštrukcie karosérie.
V kľúčových oblastiach karosérie modelu Fiesta sa kvôli vyššej pevnosti použilo o 36 percent viac bórovej ocele, vrátane hornej časti novej konštrukcie stredného stĺpika, kde sa využíva konfigurácia v tvare T pre účinnejší prenos energie nárazu zboku do strechy.
Prepracované priečne sekcie dverí ešte viac chránia cestujúcich pred vniknutím pri bočnom náraze. Dvere teraz obsahujú aj tlakové snímače, ktoré umožňujú aktivovať zádržné systémy o niekoľko milisekúnd skôr. Bočné airbagy sú navrhnuté tak, aby zdvihli ruku cestujúceho mimo zóny nárazu.
Medzi inovatívne zádržné funkcie patrí blokovací jazýček bezpečnostného pásu – mechanicky aktivované zariadenie, ktoré pomáha predchádzať podkĺznutiu bezpečnostného pásu pri nehode a eliminuje nutnosť použiť kolenný airbag vodiča.
Krajné zadné sedadlá sú teraz vybavené obmedzovačmi sily a predpínačmi pásov, ktoré boli pôvodne určené len pre cestujúcich na predných sedadlách – ešte viac chránia cestujúcich a pomáhajú zabrániť zraneniam súvisiacim s bezpečnostnými pásmi.
Rodičia malých detí ocenia vypínateľné airbagy spolujazdca vpredu, aby bolo možné použiť detské sedačky.
K ochrane chodcov prispievajú svetlomety navrhnuté tak, aby sa pri náraze posunuli dozadu, ďalej skladací panel pod čelným sklom a zostava hriadeľa stieračov, ktoré sa posunú pri náraze hlavy.
Ešte väčšia zábava z jazdy
Fiesta nasledujúcej generácie vychádza z dynamických jazdných vlastností, ktoré sú na vrchole triedy, a prináša väčšiu priľnavosť, kratšiu brzdnú dráhu a lepší pocit z riadenia, a okrem toho vyššiu kvalitu jazdy a kultivovanosť chodu. Každý komponent bol optimalizovaný tak, aby sa zvýšil komfort a pôžitok z jazdy.
Väčšie využívanie bórovej ocele, laserového zvárania, tuhšie upevňovacie body predného pomocného rámu a upevňovacie body zváranej nápravy s vlečenými ramenami a torznou tyčou sa podieľajú na 15-percentnom zvýšení torznej tuhosti.
Rozchod predných kolies sa zvýšil o 30 mm, rozchod zadných kolies o 10 mm a rázvor kolies o 4 mm, čo umožnilo optimalizovať podvozok kvôli väčším 18-palcovým kolesám. Ľahší a tuhší dutý predný stabilizátor prispieva k lepšiemu ovládaniu náklonu a pocitu z riadenia.
„Pôžitok zo zábavnej jazdy je základnou vlastnosťou modelu Fiesta. Fiesta nasledujúcej generácie je verná charakteru, ktorý teší generácie vodičov a prináša im doteraz najostrejší, najšportovejší a najvyváženejší výkon,“ povedal Joe Bakaj, viceprezident pre vývoj produktov spoločnosti Ford of Europe. „Ponúka väčší štýl, vyššiu kultivovanosť, viac technológií a viac zábavy. V tomto obľúbenom malom európskom aute je viac Fiesty než kedykoľvek doteraz.“