Škoda Superb iV Hybrid – je ako cool otec. Rád skúša nové veci

Benjamín Mazanka 0

Keď Slováci hľadajú rodinné auto od Škodovky, Superb je vždy medzi prvými kandidátmi na zozname.

Keďže svet sa mení a čoraz viac nás zaujíma, aký vzduch dýchame, aj Škoda sa rozhodla spraviť Superb  “zelenším”. A tak inžinieri načiahli ruku o pár poličiek ďalej a požičali si techniku  z Passatu GTE. Z týchto génov sa narodil Superb iV, ktorý mi tento týždeň robil spoločnosť.

Technikou  z poličky od Passatu je je 1,4-litrový benzínový motor v kombinácii s elektromotorom. Dokopy produkujú výkon 217 konských síl. Táto súhra je ďalej spriahnutá so šesťstupňovým automatom DSG. Spolupráca s elektrinou sa ukázala výhodná najmä v kolónach, v ktorých vás nemusí trápiť, že motor musí nasávať teplý vzduch, alebo že je to plytvanie palivom. Pretože je vypnutý.

Spraviť ranný rozvoz detí do školy so spotrebou 1,3 l/100km dokáže veľmi potešiť. K dispozícii je stlačením tlačidla čisto čisto elektrický mód, ktorý na dojazd do práce úplne stačí, pokiaľ samozrejme nedochádzate každý deň zo vzdialenejších lokalít…

A ten hybridný, v ktorom sa elektronika rozhoduje, kedy zapnúť spaľovací motor, a kedy jazdiť na elektrinu. Pri oboch módoch sa však neveľká 13 kWh batéria dokáže vcelku rýchlo vybiť. Vzdialenosť do 60 kilometrov človek najazdí, ani sa nenazdá.

Po jej vybití však nastáva väčší problém. Nabíjanie.

Menší, čisto elektrický model Citigo, ktorý som testoval naposledy, bolo možné nabiť prípojkou typu CCS, vďaka ktorej sa vozidlo nabilo na 80% kapacity za hodinu. Preto hľadám dôvod, prečo sa inžinieri rozhodli Superb vybaviť iba konektorom typu AC, pri ktorom trvá nabitie z nabíjacej stanice až 3 hodiny! Áno, viem že to vďaka benzínovému motoru nie je veľký problém. Avšak keď si kupujete vozidlo, ktorého batéria sa dá nabiť aj rýchlejšie, chcete to. Je to ako kúpiť si VIP lístok a čakať v normálnej rade, kým Vás pustia dnu.

Doba nabíjania je teda dlhá, samozrejme auto si môžete dať nabiť doma počas noci. Pre tento ideálny prípad sú v kufri uložené aj potrebné káble. Výborným a aj zábavným systémom je rekuperácia energie. Ukladá energiu, ktorá by inak bola zbytočne stratená napríklad pre elektrické rozjazdy z križovatiek. Na túto technológiu som si tak zvykol, že pri iných vozidlách mi vyslovene chýba. Vďaka nej po väčšinu času nemusím používať nožnú brzdu a je to aj veľmi príjemné, stále ťukať voličom prevodovky dole, istým spôsobom je to akoby príjemnejšia náhraha manuálu.

Inak je Superb taký, ako ho všetci poznáme. Z jazdy v ňom je cítiť tuhosť a kvalitu nemeckej žuly.

Pri prejazdoch zákrut je cítiť ako nakláňa svoje 1,8-tonové rameno a opiera sa do povrchu. Športový mód už klasicky využíva obe pohonné ústrojenstvá dokopy, aby skoro 2 tony vážiaci Superb vypustili ako delovú guľu. Pri zošliapnutí akcelerátora Superbu vďaka elektromotoru a malinkej turbodiere trvá, kým rozohní všetkých 217 koní, no následne už ťahá slušne. Tento režim, aj keď je určite dobrý, mu ale nesvedčí. Tým správnym je Comfort.

Rýchla jazda na Superbe vytvára  trochu vystresovaný pocit, pri tej komfortnej však pôsobí honosne, dôstojne a elegantne. A tak ako najpríjemnejší model na vrchole ponuky značky aj pôsobiť má.

Interiér je samozrejme príjemný, veľa mäkkých plastov všade navôkol, príjemné alcantarové sedadlá a dostatočná výbava.

Nedostal som síce vrcholnú verziu Laurin&Klement, no aj tak si nie je na čo sťažovať. Adaptívny tempomat aj podvozok, automatická klimatizácia, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťovou funkciou, vyhrievanie sedadiel v prednom aj zadnom rade, LED svetlá s dynamickým blikaním ako aj elektrické dvere batožinového priestoru.

Po praktickej stránke Super-béčku nikdy nebolo čo vytýkať, a podobne je tomu aj v súčasnosti. Vzadu miesto skoro ako v limuzíne, v kufri by sa dalo pohodlne vyspať. Chýbať nesmú úchyty ISOFIX pre detské sedačky, alebo praktické sklápanie zadných sedadiel páčkou v kufri. Odkladacie priestory vpredu sú klimatizované, čo sa najmä v momentálne prebiehajúcom letnom období naozaj zíde.

Aký je teda hybridný Superb Combi?

Auto, ktoré je prakticky súčasťou našej národnej DNA? Neprináša síce nič prevratné, no je ako cool otec. Ten, ktorý ide s dobou a rád skúša nové veci, vychytávky, počúva rap, možno už aj skúša TikTok. Vďaka hybridnému pohonnému ústrojenstvu prináša do budúcnosti viacero výhod, najmä, keď istý pán Vallo aj u nás zavedie emisné zóny. Pritom jeho spotreba je podobná variantu s dieslovou motorizáciou. Keby som si mal vybrať medzi 2.0 TDI a hybridným iV –  siahol by som po hybride, pretože dáva väčší zmysel. Je praktické, pohodlné, priestranné a pri rodinnom aute poteší aj jeho dobrá spotreba. Ukazuje, že človek čo v ňom jazdí nie je  “stará škola”, ale je otvorený pokroku.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (Žiadne hodnotenia)
Loading...

Pridaj komentár