Škoda Kamiq – Lepší ako som čakal

Benjamín Mazanka 0

Už ste niekedy videli slona spáreného s tigrom? Ja tiež nie, pretože sa to nedá. Avšak v automobilovom svete nefunguje vždy všetko len na základoch logiky. Preto vznikajú auta zvané crossover.

Taký bastardík medzi stredne veľkým SUV a väčšinou mestským autom. Takým je aj model Škoda Kamiq, ktorou som tento týždeň lietal ulicami Bratislavy.

 

Vyzerá tak Simply Clever

Musím priznať, že až na prednú masku, je Škoda Kamiq naozaj pekné auto. Prednú časť kazí spodný pár svetiel, ktoré robí z auta človeka s masívnym obočím. Podobne ako zvyšok auta je tomu aj v interiéri, Škoda sa držala hesla Simply Clever, pričom je aj fresh.

Vnútri ma prekvapili najmä tri veci.

Sedadlá, ktoré vyzerali športovo, mali výborné bočné vedenie, no boli pohodlné ako anatomický matrac.

Priestor vzadu, nečakal som že aj pri prednom sedadle nastavenom skorej ako ležadlo budem mat vzadu miesto na kolená.

Poslednou je elektrické otváranie kufra, ktoré sa dá ovládať tiež z miesta vodiča.  Okrem kufru, ktorý s radosťou pojme klasickú rodinu (400 litrov) je v aute dostatok veľkých odkladacích priestorov na fľaše alebo iné nepotrebné veci. Fascinovali ma odpadkové koše na prednej stene vodičovho aj spolujazdcovho sedadla, ktoré som objavil až posledný deň.

ISOFIX úchyty na detské autosedačky, ktoré sú dokopy na troch sedadlách (aj prednom spolujazdcovom), sú veľmi jednoducho prístupné.

 

Slušná výbava

Moje testovacie vozidlo bolo tiež dobre vybavené, vyhrievaný som mal okrem sedadiel aj volant, mal som parkovaciu kameru, všetky asistenčné systémy, adaptívny tempomat, digitálny prístrojový panel a vonku príplatkové čierne disky.

 

115 skromných, ale trénovaných koní 

Kamiq bol hnaný dopredu maličkým trojvalcovým motorom s turbom, spriahnutým so 7 stupňovým automatom DSG. Jednoliter vyprodukuje skromných 115 koní, ktoré jednoznačne nikoho nezaskočia, a reakcia na plyn je rovná skorej sedemdesiatnikom hrajúcim Bingo, no keď som rozpútal tých 115 koní…  vôbec na to nevyzerali. Boli ako trénované.

Kamiq má síce v dokladoch uvedených 193km/h ako svoje maximum, no v mojich rukách šiel Kamiq veľmi radostne až po 200, kým nás premávka nerozdelila. Vyznie to ako hlúposť, ale myslím si, že Kamiq je aj s týmto motorom výborným spoločníkom na dlhé cesty.

Aj pri 160km/h je v kabíne prijemné ticho, možnosť sa normálne rozprávať. Na prevodovke sa mi páčilo najmä rýchle striedanie jazdných režimov jednoduchým pritiahnutím k sebe. No tá najlepšia vec, ktorá mi rozžiarila očká bolo, keď som v takto pohodlne vybavenom aute uvidel klasickú ručnú brzdu. Znak, že v Škode naozaj mysleli na zábavu za volantom.

 

Podvozok?  Dobrá práca, chlapci

Čo sa jazdy týka, moje kritické ústa dostali volno. Škoda Kamiq je z trojice koncernových súrodencov sebavedomo najširšia, čo je síce horšie do mesta, no o to lepšie na zážitok z jazdy. Nikdy by som si nebol pomyslel, že si jazdu na kľukatej ceste s crossoverom užijem. Ale naozaj to tak bolo, Kamiq ju zhltol a povedal, niečo viac poprosím. Pritom jazda nie je vôbec tvrdá, z podvozku je cítiť tlmenie nerovností na spôsob SUV ale zároveň je neutrálnym a dáva vedieť čo sa na ceste deje, pričom sa nespolieha na počítače, no namiesto toho na osvedčenú klasiku.

Chcem preto pochváliť inžinierov zo Škody za prispôsobenie tohto podvozku. Prvotriedna práca chlapci.

Čo ma ale otravovalo…  

Aby som nezostal len pri chválení, priestor medzi sedadlami a strednou konzolou je tak úzky, že pokiaľ Vám tam niečo spadne, považujte to za nenávratne stratené.

Otravoval ma držiak na poháre/fľaše v strede, kedykoľvek som sa snažil oprieť a preradiť,  fľaša mi  stálav ceste, stredový displej vzadu vŕzgal plastom. Taktiež nekonečne otravný systém Lane Assist som musel manuálne vypnúť po každom zapnutí motora, inak by som sa celú cestu preťahoval s volantom, z čoho som bol primerane silno vytočený. 

Ovládanie klimatizácie sa presunulo na dispej, takže keď bol displej vypnutý, mohol som stláčať tlačidlo Menu do aleluja. Taktiež mi miestami nešla zvýšiť hlasitosť alebo pripojiť telefón.

Musím sa priznať , že z Kamiqu som vôbec nebol pri preberaní testovacieho auta vzrušený. Neočakával som veľa. Ale stalo sa. Bol som prekvapený.

Kamiq bol prekvapivý

Prekvapivo rýchly, dobre vybavený, pohodlný, tichý, priestranný, zábavno jazdiaci a taktiež prijemne úsporný. Na svojom novo vymyslenom 100 kilometrovom testovacom okruhu som dosiahol spotrebu 6.1l/100km v špičke. Čo je veľmi dobré.

Pri cene 25 190€ za môj model viem, ktoré z trojice Arona, T-Cross a Kamiq by som chcel. A prví dvaja to nie sú. 😉

Svoj Kamiq si môžete nakonfigurovať tu: 

https://cc.skoda-auto.com/svk/sk-SK/?_ga=2.108656645.607398678.1579190107-944b875c-e6f1-4845-b32d-e0bdf062f42f

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (1 hlasov, priemerne: 5,00 z 5)
Loading...

Pridaj komentár