Rodinka TEST: Nový Renault SCENIC

eva 0

Nový Scénic,  Bose Energy dCi 160 EDC.

Krásna farba, futuro tvar. Trafili ste. Prvý dojem spravil. Poďme na ten druhý.

MPV príjemných rozmerov

Človek nemá pocit, že potrebuje na parkovanie v Tatracentre dve miesta, a tiež netraba mať fóbiu z podzemnej Františkánskej garáže.

Scenic sa cíti byť odpradávna rodinným autom. Čo na Slovensku s čistou mierou reprodukcie na obyvateľa 0,67 je priestorovo úúúplne do pohody:)

 

Pozor na vyváženú stravu

Len bacha na to, aby ste deťom nedávali často jesť. Môže sa vám stať to, čo nám, a deti vás prerastú. Ak by sme stále chceli trvať na piatich sedadlách, priestor auta už začína mať svoje kolenné limity. 

Ak vám nebude stačiť 5-mietna verzia, exituje aj so 7. sedadlami (myslite na to, že čiperná babka sa k deťom vždy zíde). Rozdiel v cene Scenic-GrandScenic je 600 €, rozdiel v cene GrandScenic 5 a 7 miest je tiež len 600 €. 

 

Bonusy v zadnom rade 

Dohodnime sa ale, že máme bonusy, ktoré obohatia život v zadnom rade sedadiel.

Vyklápacie stolíky „ala Lauda air“ boli pri našom cestovaní pre posádku „detských rozmerov“ naozaj užitočné.

 To šampanské, prosím, len detské! 

 

Lyže boli problém

Keďže náš SCENIC má krásnu sklenenú strechu, museli sme zabudnúť na štandardnú truhlu, do ktorej sa zvyčajne balíme na lyžovačky.

(PS: Nemusíte si samozrejme presklenenú strechu kupovať. Presklenená strecha s elektickou clonou je v cene + 600 € naviac v závislosti od výbavy. Takže pre lyžiarov – zásadne starý dobrý klasický plech a 600€ si nechajte na vleky .)

Tajne sme ale dúfali, že pod dvojitým dnom priestranného kufra nájdeme tunel, do ktorého popod sedadlá uložíme lyže. Ale nenašli sme. 

Zmestili sme len jedny, aj to takýmto šalamúnskym spôsobom:

 

Už chcem byť len šofér

V tomto aute sa hlásim na pozíciu šoféra. Najlepšie miesto. Za volantom sa sedelo skvelo. Výška auta na netradične veľkých 20 palcových kolesách, znamená pohodlné nastupovanie. Výborné ovládanie nastavenia sedadla, ktoré sa posúva horizontáne aj vertikálne tlačítkami na dosah ruky – na boku sedadla. 

Centrálny mozog auta si vaše osobné nastavenie zapamätá a vždy keď si sadnete do auta, nastaví ho za vás.

PS: Keď už si zapamätá zadok, možno si zapamätá aj vaše spoločné výročie, keby sme skúsili….:)

Palubná doska, 

gastro-entero ukazovateľ paliva

Zobrazovač spotreby paliva navrhol určite milovník prúdu – gastro-entero. Po natankovaní máte plné črevo. Pri ubúdaní paliva sa črevo po segmentoch vyprázdňuje. Logicky – chce už žrať? Či ešte nie? 🙂  Dizajn pobavil.

 

Chce byť futuro, vyzerá retro

Celý centrálny mozog po pravej ruke vodiča ( System MULTI-SENSE)  je skvelý.

Užili sme si inteligentnú navigáciu, ktorá je plne aktualizovaná, číta dopravné značky.

Na head up displeji sleduejte vzdialenosť od auta pred Vami, Vašu aktuálnu rýchlosť, navigačné pokyny (napr. najbližšia odbočka za 500 m a pod.)

Celý MULTI – SENSE má množstvo užitočných funkcií (niektoré z nich som pochválila už pre Megane Grand Coupe ), ale kto tam vymyslel tie 2 točky?

Keby boli aspoň na rádio, v duchu spomienky na generáciu Heinricha Hertza , ale sú na teplotu! Celé touch screen hi-tech, mega, pop, fit –  a do toho tie 2 točky. Nee. Nemali tam byť. 

 

 

Stírače stírají, světlo svítí

/len pre pamätníkov Svěráka /

Pre moje slepnúce oči blahodárne LED svetlomety. Prispôsobovali svoje metanie svetla samé,  podľa vonkajšieho osvetlenia. Či sme vliezli do tunela,  podzemnej garáže, alebo sa začalo stmievať. 

Stierače nás prvý krát trochu vydesili, lebo nestierajú štandardne – ako mažoretky zo strany na stranu,  ale proti sebe. Máte pocit, že niekto na vašom prednom skle máva rukami a volá o pomoc.  Zvyknete si. Určite to má nejaký zapeklitý užitočný dôvod. 

Odšoféruje to za vás

Renault vie za vás prebrať riadenie. Automaticky udržuje smer jazdy, do rýchlosti 60 km za hodinu vie vytušiť, že má v ceste chodca a zabrzdí.

Toto som ale netestovala. Človek nikdy nevie:)

 

Konečne som pochopila Adaptívny tempomat – nepustí vás k cudziemu zadku

Je to taký bezpečnostný papľuch. Ide mu o to, aby ste išli slušne, rovnomerne, ale hlavne, aby ste nenabrali zadok auta pred vami. K tomu cudziemu zadku vás proste nepustí. 

Aby sme nemali pocit, že nás tu niekto má za nie dosť samostatných, Adaptívny tempomat nám núka tri možnosti.

Rovnako, ako keď posielame deti večer spať. Máte tri možnosti: 

Buď pôjdete spať hneď, alebo o 2 minúty, alebo po tom, ako si upracete hračky. Vyberte si.

Tak si vyberáte aj v Adaptívnom tempomate medzi troma paličkami. Ak máte zálubu v lepení sa na auto pred vami, nastavíte len jednu paličku. Ak chcete žiť abolútne protektívny život a neriskovať, nastavíte si najväčší odstup, teda tri paličky. 

Aj keby ste chceli, nedovolí vám nabúrať do auta pred vami. Je jedno na koľko paličiek sa tu hráte. 

Scenic si vás proste adoptuje.

 

A šofér už točí iba volantom

Nevýhohou je, že takýto “ bezpečnostný papľuch“ máte iba vy, a nie všetky autá vo vašom okolí.

Vy síce nenabúrate, ale do vás – môžu! Nezabúdajte. 

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (6 hlasov, priemerne: 5,00 z 5)
Loading...
Author image

Eva Pavlíková

články autora...

Pridaj komentár