Renault Clio V RS-Line – Progresívny klamár

Benjamín Mazanka 2

Žijeme v dobe ekonomického blahobytu. Ľudia majú dostatok všetkého. Už ich nezaujíma aké je auto v zákrutách, či je s ním zábava, alebo akú má spotrebu. Dnešný človek je vlastne veľmi prostý ( až na výnimku CarGuys ). Chce sa proste odviezť z miesta na miesto v čom najväčšom pohodlí. A tak žnú nepochopiteľný úspech SUVká. Ale svet je jeden veľký kolobeh. Aby sme neskôr neľutovali…
Je veľa vecí, ktoré sú lepšie menšie ako väčšie.
Napríklad zlomenina, zápal pľúc alebo výška hypotéky. Tak prečo nie auto? Malé autá sú praktické, zábavné a lacné. Všetko to začalo Peugeotom 205, ktorý malé autá katapultoval medzi obľúbené. Ale ak sa spýtate niekoho z Renaultu, budú vám tvrdiť, že za úspechom malých áut stojí jednoznačne ich Clio z roku 1991. Druhá generácia pôsobila veľmi krehko a lacno. Tretia výrazne pribrala, no priniesla skoro nemeckú kvalitu spracovania a bezpečnosti. Štvrtá vyzerala ako mladý narkoman, ale udržala si štatút hitu. Dnes je tu generácia piata, a práve na nej sa tento týždeň vozím.

Neklam!

Clio som dostal vo výbave RS Line s najsilnejším motorom 1.3TCe, takže vás chcem hneď vyviesť z omylu. Nie. Toto isto nie je ostrá, športová verzia. Len predná maska sa tvári ako Robert DeNiro. Nové Clio je napriek tomu veľmi pekným autom, tvarovo vyváženým, s noblesou a bokmi španielky. Veľmi dobre sa naň pozerá.

Keď sa vozíme

Nie, športové auto to nie je. Má síce motor so 130 koňmi, čo je na malé auto tak akurát, no v terminológii malých áut váži 130 ton. A preto pri zadupnutí podlahy pri 130 sa nič veľké nedeje. Autu chýba naliehavosť a sila športového auta.
Jazdu mi kazila automatická prevodovka. Alebo skôr tá ženská v cykle skrývajúca sa v nej. Pri klasickom jazdení mestom núti človeka hnať auto do zbytočných otáčok, naopak pri rýchlej jazde mi aj počas radenia pádlami nedovolí motor vytočiť vyššie ako 5500 otáčok, kde si sama preradí. Liezla mi na nervy.
So spotrebou sa viete dostať aj na 5.5 litra, no čísla 6.5-7 litrov sa vyskutnú často.

Veľký progres

Jazdné vlastnosti sú ale sloním skokom vpred. Auto akoby pochytilo trochu Mercedesácku istotu a tuhosť. V každej situácii som mal dostatok priľnavosti a vedel som, čo auto robí. Dokonca aj jazda na slovenských cestách s tými veľkými diskami nie je nepohodlná.
Kvalita pokračuje aj v interiéri, kde podľa slov Renaultu sa stala revolúcia. No súhlasím. Odizolovanie od vonkajšieho prostredia, mäkké plasty, displeje a taká podivne príjemná stiesnenosť. Cítil som sa ako v predošlej generácii Mercedesu A-Triedy. Stredový panel je orientovaný na vodiča, digitálny prístrojový panel tiež chválim, no páčilo by sa mi viac tém zobrazovania ukazovateľov.
Z výbavy mi chýbal len Adaptívny tempomat, inak komplet ako sa patrí s vyhrievanými sedadlami, 360 stupňovou kamerou a FullLED svetlami, ktoré sú inak už aj v základnej výbave. Na druhej strane, kvôli mohutnému prednému operadlu by som si za seba sadol len keby som nemal kolená, a kufor je síce väčší, ale aj hlbší, takže veci sa z neho budú ťažšie vyťahovať. Aspoň že pod lakťovou opierkou je čierna diera, v ktorej by sa stratila aj moja ruka.

Konkludentný rozsudok

Takže nové Clio. Prináša veľký skok vpred v jazdnej oblasti, kvalite interiéru a pohodlí jazdy. Na druhej strane sa mu výbava RS Line nehodí, automatická prevodovka je nerozhodná a vzadu pôsobí ako by ho niekto zle vypral a scvrklo sa. Je to teda nerozhodné. Avšak Clio má jednu vec, kvôli ktorej by som ho bral. Šarm. Tým si vás určite podmaní. No byť mnou, beriem 1.0 TCe, 100 koní a manuál. Malé autá majú byť predsa zábavné.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (1 hlasov, priemerne: 5,00 z 5)
Loading...

Komentáre k článku

  1. male a zbytočně drahe. Za to, čo chcu za toto auto si kupim novu jazdenku (octaviu) a budou s nou jazdit niekolko rokov

Pridaj komentár