Nový Hyundai Tucson 4 generácie je zázrak, ktorý sme už všetci určite obdivovali aj na Slovenských cestách. Vďaka nášmu poslednému testu sme sa v redakcií presvedčili, že dizajn nie je jediným okúzľujúcim prvkom na tomto voze.
Kórejská automobilka vyrába Tucson už od roku 2004, od vtedy už predala vo svete viac ako 7 miliónov kusov. V Európskej únii ich bolo predaných viac ako 1,5 milióna. Novinka sa nachádza na najkonkurenčnejšom automobilovom trhu aký v dnešnej dobe poznáme, trh SUV. Každá automobilka prichádza s prelomovými SUVčkami každý rok, no Hyundai aj napriek tomu dokázal vytiahnuť zajaca z klobúka.
Najväčšie prekvapenie prichádza z vizuálneho spektra a to vďaka svojím jedinečným prvkom a individualite.
Dizajn? Nemôžete si ho pomýliť
O nadčasovosti nového dizajnu sa nemusíme s nikým hádať, okrem nadupaného dizajnérskeho tímu sa na produkcii podieľala aj umelá inteligencia. Vďaka tejto kooperácii si na dnešných cestách Tuscon s ničím nemôžeme pomýliť.
Dominantným prvkom ktorý upúta každého okoloidúceho sú mnou pomenované pavúčie oči, v prednej časti karosérie sa totiž nachádza až 12 svetlometov. S malou pomocou predstavivosti si ale uvedomujeme, že svetlomety predstavujú skôr anjelské krídla, krídla ktoré osvetľujú temnotu noci.
Originalita na seba nenechá čakať ani na zadnej časti vozidla, špeciálne tvarované svetlomety inšpirované prednou maskou vozidla. Zadný stierač prichádza tiež s intuitívne nenápadným umiestnením pod strešným spojlerom. Odraz nadľudskej inteligencie môžeme vnímať aj na „Svaloch“ tohto auta, všetky línie a tvary sú usporiadané do dokonalej symetrie.
Interiér
Interiér sa pri porovnaní s exteriérom tiež nemá za čo hanbiť. Jednoduchý a elegantný volant perfektne padne do rúk, no taktiež prináša veľmi prístupné tlačítka na ovládanie základných jazdných funkcií.
Za volantom dnes už nemáme klasické budíkové ručičky, ale digitálnu obrazovku ktorá nám toho dokáže ponúknuť viac ako kedykoľvek predtým. Veľmi vysoké rozlíšenie sa nebojí ani prudkého oslnivého slnka, vždy je všetko maximálne čitateľné.
Tak, ako všetko v tomto vozidle, je aj obrazovka nastaviteľná. Aby vodič vedel pohodlne sledovať mapu, priemernú spotrebu, alebo aj všetko naraz. V strede palubnej dosky sa nachádza konzola, ktorá sa zbavila všetkých prebytočných fyzických gombíkov – všetko je ovládateľné už len na spôsob dotykových plôch.
Osobitné dotykové plochy sa ale dostali len tým najpodstatnejším, chladenie a vyhrievanie sedadiel, zmena pohľadu parkovacej kamery alebo aj kontrola zjazdu z kopca.
Priehradku medzi vodičom a spolujazdcom by sme mohli skôr pomenovať veľkým čínskym múrom. Delí celý interiér radikálne na polovicu, na môj vkus je príliš masívna. Aj vďaka svojej veľkosti je ale v priehradke veľa užitočného úložného miesta na mobilný telefón, peňaženku či menší ruksak.
K modernému vzhľadu celého kokpitu značne prispievajú aj výduchy klimatizácie. Okrem okrasného prvku je klimatizácia zmodernizovaná aj tak, aby rovnomerne vypúšťala studený vzduch, čím zabraňuje nepríjemnému priamemu prúdu.
Tuscon 4 generácie narástol na dĺžku o 20 mm, to sa podpísalo aj na zadnom rade sedadiel kam zmestíme aj dospelú posádku s vyššími nárokmi na komfort. Komfort udržiavajú aj vyhrievané sedadlá a vlastná klimatizácia. Zadné sedadlá sú okrem nastavitelnosti aj jednoducho skladateľné, čím zvýšia objem kufra z pôvodných 600 litrov na 1795 litrov.
Kufor je ale téma sama o sebe, keďže sa jeho veľkosť líši podľa rôznych motorizácii. Hybridné motorizácie musia niekde schovať okrem extra elektrických motorov aj batérie, čo zapríčiňuje menej batožinového priestoru. Ak máte ale plné ruky a chcete kufor otvoriť, stačí mať pri sebe kľúč a pár sekúnd postáť pri zadných dverách, ktoré sa následne samé bez zbytočných otázok – otvoria.
Jazda
Nový podvozok prináša Tusconu istý nemecký pocit z jazdy, podvozok špičkovo zvláda všetky cestné nerovnosti a drží úroveň pohodlia na vysokej priečke.
Na diaľnici sa správa voz presne tak, ako by sme od neho očakávali, drží sa určeného smeru a technológia držania pruhov z neho robí samochodcu. Pri nízkych otáčkach som mal niekedy pocit, že sa nachádzam v elektromobile, čo má na svedomí výborné odhlučnenie v interiéri.
Pri parkovaní sa ani amatér nemusí báť, každý jeho krok je podrobne sledovaný 360 stupňovou kamerou. Toto SUV ovláda všetky technológie ktoré poznáme. Ako vodič som mal pocit, že pri mne neustále sedí anjel strážny a kontroluje bezpečnosť mojej jazdy a aj jazdy ostatných na mojej ceste.
Rodina v aute
Tucson vnímam ako perfektné auto pre 4 člennú rodinu. Cez školský rok pohodlne deti rozvezieme po meste do školy, cez prázdniny sa pohodlne nabalíme a vybehneme na lyžovačku alebo chatu v horách. Najdôležitejšie je ale aj tak to, že vďaka všetkým bezpečnostným systémom bude manželka spokojná a nebude sa báť parkovať a šoférovať vo veľkom meste.
Výhody:
- Dizajn
- Pohodlie
- Bezpečnostná výbava
- Inovatívne technológie
- Podvozok
Nevýhody:
- Cena
- Stredová konzola s veľkým počtom tlačidiel
Cenníky: Hyundai.sk