Hyundai i30 N Fastback – Elegán s telom atléta

Benjamín Mazanka 0

Udalosťami posledných dní slovenskej (nie len) politickej scény sú otázne tituly niektorých politikov. Osobne sa už cítim touto témou podráždený. Stav nášho školstva nie je dlhodobo dobrý, to všetci vieme. Neznamená to však, že sa nerobia zmeny,že sa hýbeme dopredu.  A priznajme si, kto v živote niekde nepodvádzal?

Otázku odbornosti však nemusíme klásť ľudom zo športovej divízie značky Hyundai. Ich práca na modeli N poukazuje, že sa vyznajú. Model i30 N Fastback, na ktorom som sa vozil tento týždeň je vskutku výborný.

Hyundai i30 N bolo vôbec prvým hot-hatchom značky. Pri jeho vývoji si pravdepodobne kúpili knižku, ako spraviť Golf GTI a držali sa jej obsahu.

Zobrali ich klasický 5-dverový hatchback, znížili ho, pridali dvojlitrový turbomotor (275 koní a 353 Nm), agresívnejšiu prednú masku s červenými doplnkami(aj v interiéri) a hotovo.

O pár mesiacov neskôr spravili to isté aj ešte rodinnejšej verzii Fastback. Aby dokázal bojovať s konkurenciou, ponúka kopu vecí, ktoré sú napríklad v Golfe za príplatok. A čo je viac, aj Fastback bol vyvíjaný pod dohľadom jedného z ex mužov BMW M divízie. Albert Biermann je muž, ktorý vie čo robí, a auto je toho dôkazom, pretože je i30 N Fastback je podobne ako menší súrodenec, pochúťka.

Počas obyčajného dňa, na obyčajnej slovenskej ceste

je tiché a vcelku pohodlné, čo by človek nečakal. Taktiež obsahuje niekoľko hračiek, s ktorými sa dobre zabavíte. Mojou obľúbenou bolo tlačidlo, ktoré robilo výfuk hlučnejším. Pretože, keď to spravíte ľudia sa otáčajú, usmievajú a premýšľajú “Prečo to korejské rodinné auto tak buráca, a prečo zašteká každý krát, keď sa preraďujú stupne?” Je ako podnikateľ. V peknom obleku, s dobrým účesom, no keď sa pozriete bližšie, má piercing a v slúchadlách počúva techno.

Hyundai je veľmi dobrý v robení hluku.

Vďačí za to elektronickému systému (ktorý sa, keďže je to elektronika, raz pokazí), s možnosťou približne 1300 rôznych nastavení. Na výber je Sport alebo Sport+ a možnosť nastaviť si vozidlo presne podľa svojho gusta, tlmiče, výfuk, diferenciál…

Veľmi nezáleží na výbere, pretože akokoľvek sa rozhodnete ho nastaviť, auto proste funguje brilantne. Ako celkový balíček je i30 Fastback proste miláčik.

Ďalšou skvelou funkciou je Rev Match.

Je vypínateľná, no to nechcete. Čo robí je, že keď práve preraďujete smerom nadol, vytočí motor a preto je zmena prevodového stupňa hladšia. Je to tiež mechanická funkcia, takže vydrží dlhšie ako elektronika.

Inak je auto výborne vybavené,

aj s otváracou panoramatickou strechou, výbornými a pohodlnými sedadlami s manuálne vysúvacou podporou na predné stehná, podobne ako v BMW. Vzadu je dosť miesta, aj detské sedačky sa tam zmestia v poriadku, aj keď dieťa sa tam rozvaľovať nebude.

A kufor s objemom 450 litrov pojme všetko, čo rodina potrebuje. Keď uvidíte ten hrubý stabilizátor na jeho konci, budete sa cítiť, že nesedíte len v niečom obyčajnom.

 

Pocitovo….

Ako sa na to tak pozerám, toto auto aj keď nie je pocitovo tak oddané okruhu ako Renault Megane RS je celkovo výborným balíkom pre niekoho, kto už má deti, no záleží mu na jazdnom zážitku a tiež ešte nie je tak starý, aby si kupoval Mercedes.

Spotreba 9 litrov priemerne nie je tiež zlá. Pri šantení vyskočí na 20 l/100km, to Vás však pri takomto aute trápi najmenej. Ja by som ho bral hneď, aj bez rodiny. Hlavne keď som s ním na jednom známom kopci ponaháňal nové 500 koňové Porsche, ktoré sa ma nevedelo striasť zo zadku.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (Žiadne hodnotenia)
Loading...

Pridaj komentár