Nové modely Renault E-TECH

Benjamín Mazanka 0

V jednom z posledných slnečných poobedí nám Renault predstavil svoje nové zelené modely, ktoré prichádzajú na náš trh. Hybridnými a plug-in hybridnými zástupcami značky budú 3, vo svojej podstate najobľúbenejšie modely značky. Pri tvorbe celého systému sa Renault spoľahol aj na svoje skúsenosti zo seriálu F1. Ako teda tento ich hybridný systém funguje?

Tento pohon využíva prvky, ako benzínový 1.6 litrový motor, upravený práve pre nový typ pohonu. Doprevádzaný je dvoma elektrickými motormi. Prvým je HSG, teda vysokonapäťový štartér-generátor a hlavný elektrický motor.

V prípade Clia má HSG výkon 20 koní, kým hlavný elektromotor vyprodukuje 48 konských síl. Pri väčších súrodencoch prináša štartér-generátor výkon 31 koní a hlavný elektromotor 72 koníkov.
Spojenie elektrických motorov s multimódovou prevodovkou bez spojky je revolúciou medzi konvenčnými autami.

Zo spojenia elektromotorov s prevodovkou profituje najmä zníženie výpadku výkonu pri radení, čo má pozitívny vplyv na akceleráciu, ako aj pohodlie pri jazde. V F1 sa toto riešenie používa najmä pre zníženie šklbania pri radení, a tým prispieva k lepšej stabilite a priľnavosti monopostu. Tento pohon je dostupný vo dvoch výkonových verziách, 140, 160 koní a dvoma veľkosťami batérií.

 

Začnime s Cliom

Ako jedno z najlepších áut vo svojej triede prichádza vďaka tomuto pohonu vo svojej zatiaľ najsilnejšej inkarnácii. Pohonné ústrojenstvo mu dodáva celkový výkon 140 koní (103 kW), zrýchlenie na stovku za 9,9 sekundy a o 40% nižšiu spotrebu v meste, výrobca udáva 4,3 l/100km.

Batéria, uložená vzadu má kapacitu 1,2 kWh. Vďaka chytrému rozloženiu neutrpela vnútorná priestrannosť vozidla. Miesto vpredu, aj vzadu zostalo zachované, jedinou objemovou zmenou si logicky prešiel batožinový priestor, ktorý však stále ponúka objem praktických 300 litrov. V interiéri zostalo všetko tak, ako predtým, keďže interiér je jednou z viacerých silných stránok nového Clia.

Displej pred vodičom však po novom zobrazuje aj zostávajúcu kapacitu batérie. Medzi analógovými tlačidlami pribudlo tlačidlo na vyvolanie čisto elektrickej jazdy a automatickej prevodovke pribudol režim B.

Tento režim vyvoláva silnejšiu rekuperáciu energie, batéria sa môže teda počas jazdenia najefektívnejšie dobíjať a vďaka sile porovnateľnej s prudším brzdením je prakticky možné autom po meste jazdiť len stláčaním akcelerátoru. Umiestnenie batérii priamo dozadu má taktiež veľmi pozitívny vplyv na jazdné vlastnosti Clia.

Už konvenčné Clio jazdí vďaka viacprvkovej zadnej náprave ako o triedu lepšie vozidlo. Vďaka uloženiu batérií má teraz aj lepšie rozloženie hmotnosti, preto je aj zábavnejšie a predvídateľnejšie. Výkon 140 koní je pre auto dostatočný a s dobrým obutím ponúka Clio radosť z jazdy.

Clio E-Tech je dostupné v troch výbavových stupňoch. Zen, Intens a RS-Line. S cenou začínajúcou na 18 900 eur. Verzia RS-Line začína na 22 500 eur.

Ad 2./ Renault Captur

Vozidlom vytvoreným na platforme nového Clia je aj druhá generácia bestselleru medzi mestskými SUV. Renault Captur, ktorý prichádza v plug-in hybridnej verzii. To znamená, že kým na Cliu sa len jazdí, Captur si už treba aj dobiť.

Pohonné ustrojenstvo Capturu má dve zmeny. Jednak používa vyšší systémový výkon, t.j. 160 koní, druhak má vzadu umiestnenú väčšiu batériu, od spoločnosti LG, s kapacitou 9,8 kWh.  Vďaka použitiu Plug-In pohonného ústrojenstva je Captur vôbec prvým vozidlom vo svojej triede, používajúcim túto technológiu.
Výrobcom udávaná spotreba pri nabitých batériách je 1,4 l/100km.


Captur prejde samostatne na šťavičku z batérií až 65 kilometrov v mestskom prostredí. Pričom na elektrinu sa dá jazdiť až do diaľničnej rýchlosti 135 km/h. Chytré rozloženie systému znovu neubralo nič z praktických vlastností vozidla.

Zadný rad sedadiel je stále posúvateľný, čím možno jednoducho zväčšiť batožinový priestor, ktorý má kapacitu 557 litrov. Nabitie prebieha pomocou konektoru typu AC. Dobitie batérií trvá z klasickej domácej zásuvky 5h, pri použití domáceho wall boxu s výkonom 7,4 kW sa doba nabíjania skráti na 3 hodiny. Tieto časy si samozrejme vyskúšame v poriadnom teste. Z pohľadu jazdných vlastností je Captur stále neutrálnym vozidlom s výborným rozhľadom.

Hybridná verzia však bola v istom smere tvrdšia a citlivejšia, ako klasický Captur. V interiéri nesmie chýbať nové tlačidlo vyvolávajúce jazdu na čisto elektrický pohon, ako aj režim B so silnejšou rekuperáciou pre lepšiu efektivitu dobíjania pri jazde.

 

Do tretice – Megane Grandtour

Súčasťou predstavenia plug-in hybridného modelu Megane Grandtour, bolo aj predstavenie celkového faceliftu tohto pre značku už legendárneho modelu. Tento facelift je pre túto legendu naozaj dôležitým, nakoľko o tento segment vozidiel je záujem čoraz nižší, najmä vďaka stále stúpajúcim predajom vozidiel SUV.

Vynovenie teda prináša viacero vonkajších aj vnútorných zmien. V exteriéri dostalo vozidlo najmä novú masku chladiča a predný nárazník, nový dizajn diskov vo veľkostiach od 16 – 18 palcov. Taktiež Full LED hlavné aj hmlové svetlomety, ktoré majú o 40 percent lepšiu svietivosť a veľkosť kužeľa. Po novom taktiež pri použití smerovky bliká celý pás v tvare písmena C.

Vzadu okrem nového nárazníku pribudla anténa typu Shark, zadné LED svetlá s 3D efektom a dynamickým blikaním. Všetky tieto vylepšenia chcú poukazovať na ešte vyvinutejšiu eleganciu a kultivovanosť vzhľadu, ktorá je pri Renault Megane charakteristickým znakom.

V interiéri sú zmeny minimalistické. Vylepšením si prešlo podsvietenie, ktorého je viac a Mágane dostal multimediálny systém EasyLink, ktorý používa nové Clio aj Captur. Zmeny pod kapotou sú dve. Nový základný benzínový motor TCe 120, ,ktorý spĺňa najnovšiu a ešte prísnejšiu emisnú normu Euro 6Full. Druhým je gro akcie, plug-in hybrid E-Tech.

Tak ako v Capture ponúka celkový výkon 160 koní, tlačidlo pre čisto elektrickú jazdu, aj mód B na voliči prevodovky. Ceny hybridnej verzie začínajú na 28 790 eur pri výbave Zen. Model RS-Line začína s cenovkou 32 290 eur.

Facelift sa dotkol aj vrcholného športového modelu RS a RS-Trophy, ktorý bude po novom dostupný len výhradne s automatickou prevodovkou EDC a výkonovými parametrami o 300 konských silách a 420 Nm krútiaceho momentu. Model RS vyjde na 35 890 eur, kým na RS-Trophy si pripravte 40 290 eur.

Na všetky hybridné modely značka garantuje 8-ročnú záruku na batériu alebo 160 000 kilometrov. Počas tejto lehoty nesmie klesnúť kapacita batérie pri modeli Clio pod 63%, pri modeloch Captur a Megane pod 77 percent. Inak ju vymenia. Jazdy priniesli praktické vyskúšanie pohonu v premávke, avšak to aký je každodenný život s týmito “zelenými” modelmi Renault si vyskúšame už čoskoro v poriadnom teste.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (1 hlasov, priemerne: 5,00 z 5)
Loading...

Pridaj komentár