Vyberajte si PZP podľa asistenčných služieb

PR 0

Vo všeobecnosti platí, že povinné zmluvné poistenie si vyberáme najmä podľa jeho ceny a sympatií ku konkrétnej poisťovni. Vedeli ste však, že poisťovne v rámci PZP ponúkajú aj asistenčné služby?

Foto: Ingimage.com

Na výber máte väčšinou základný a rozšírený balík asistenčných služieb. Rozdiel medzi nimi, z pohľadu ceny, je, že základný balík je zahrnutý v cene PZP, kým za rozšírený sa dopláca.

V rozsahu služieb, ako aj vo výške poistného krytia, sú v ponukách jednotlivých poisťovní rozdiely, a preto vám ich porovnanie môže pomôcť pri výbere najvýhodnejšieho zákonného poistenia.

Na čo slúžia asistenčné služby k PZP?

Význam asistenčných služieb môžeme najjednoduchšie vysvetliť na konkrétnom príklade.

Počas vašej cesty na dovolenku spôsobíte nehodu.

Vďaka PZP je ten, komu ste spôsobili škodu, chránený a poisťovňa mu škodu preplatí. Vďaka asistenčnej službe ste chránený aj vy. Dovoláte sa na operačné stredisko, kde vám poradia, ako postupovať a zabezpečia pomoc.

V závislosti od konkrétneho balíka asistenčných služieb vám poisťovňa preplatí určité náklady, ktoré vám v súvislosti s nehodou vzniknú (napr. zabezpečí odťah do najbližšieho servisu, opravu defektu a pod.). A to aj bez toho, aby ste mali uzatvorené havarijné poistenie.

Foto: Ingimage.com

Aké asistenčné služby poisťovne ponúkajú?

Rovnako, ako sú rozdiely v cenách PZP, existujú aj rozdiely v ponukách asistenčných služieb medzi jednotlivými poisťovňami. O presnom obsahu, rozsahu a poistnom krytí sa dozviete z poistných podmienok poisťovne.

Medzi štandardné asistenčné služby patria:

  • Asistencia 24/7 – pri uzatvorení PZP vám poisťovňa odovzdá kartičku s číslom asistenčnej služby, kam sa v prípade nehody, poruchy či odcudzenia automobilu dovoláte 24 hodín, 7 dní v týždni. Číslo vašej asistenčnej služby si preto uložte do auta a ideálne aj do mobilného telefónu.
  • Privolanie cestnej služby – v prípade poruchy či nehody asistenčná služba zabezpečí privolanie cestnej služby bez ohľadu na to, či sa nachádzate v SR alebo v zahraničí.
  • Oprava na mieste alebo odťah do najbližšieho autorizovaného servisu – v prípade poruchy skontaktuje asistenčná služba partnerskú spoločnosť v krajine, v ktorej sa nachádzate.
  • Úschova automobilu alebo odťah do miesta bydliska – ak sa automobil nedá opraviť, vďaka asistenčnej službe vám ho v danej krajine bezpečne uschovajú, kým si poň neprídete, alebo vám zabezpečia jeho odtiahnutie domov.
  • Ubytovanie v núdzi alebo zabezpečenie pokračovania v ceste – podľa poistných podmienok poisťovne a poistného krytia máte, v prípade nehody alebo poruchy, nárok na určitý počet nocí v stanovenej cene alebo nárok na náhradný automobil, lístok na vlak či letenku.
  • Pomoc pri defekte, pri nedostatku paliva, zabuchnutí alebo strate kľúčov – asistenčná služba vám zabezpečí pomoc prostredníctvom lokálneho partnera.
  • Právna pomoc v prípade trestného či civilného konania – súčasťou služby býva najčastejšie poskytnutie právneho zastúpenia, mediácie, právneho poradenstva atď. do výšky poistného krytia uvedeného v poistných podmienkach.
Foto: Ingimage.com

Asistenčné služby sa stali štandardom produktov PZP. Ich rozsah a poistné krytie predstavujú pre poisťovňu konkurenčnú výhodu. Pre vás, ako poisteného, zas istotu, že v rámci PZP získate určitú formu odškodnenia a pomoci aj vy, nielen poškodený.

Asistenčné služby vám pomáhajú zvládnuť nepríjemné situácie doma aj v zahraničí, máte vďaka nim niekoho, na koho sa môžete obrátiť.

Naše odporúčanie preto znie – pri výbere PZP nepozerajte len na cenu, ale informujte sa a zohľadňujte vždy aj balíky asistenčných služieb. 

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (Žiadne hodnotenia)
Loading...

Pridaj komentár