Rodinka TEST: Toyota Auris Touring Sports

barbora 5

Auris Touring Sports (kombi) je jediným vozidlom kategórie C, ktoré zákazníkom ponúka výhody systému Toyota Easy Flat – sklápanie zadných sedadiel jedným dotykom a množstvo úložných priestorov v interiéri i batožinovom priestore. Je dostupná aj s hybridným motorom, čiže ponúka alternatívu aj pre eko-rodiny.

V nemeckom rebríčku spoľahlivosti TÜV Report dosiahol Auris v roku 2012 v kategórii vozidiel do 3 rokov 2. miesto s kvótou porúch len 2,6 percenta.

V súčasnosti má prísť na trh modelový typ 2014, ktorý oproti modelu 2013 bude navyše vybavený snímačmi, ktoré budú informovať vodiča o poklese tlaku v pneumatikách. Ďalšou novinkou bude vylepšený systém Toyota Touch (verzia 2), komunikácim aj v slovenskom jazyku, s možnosťou dokúpenia si navigačného systému v slovenčine.

Testovacie vozidlo Toyota Auris Touring Sports nám na poskytla spoločnosť AUTOGRAND.

ZHRNUTIE

Celkovo Toyota Auris Touring Sports v našom teste získala 133 bodov zo 145 možných a jej celkový priemer je 4,59 bodu.

Plný počet bodov získala v kategórii Úložné priestory, najmenej bodov dosiahla v kategórii Cena/prevádzka.

Páči sa nám

Nepáči sa nám

+ Variabilita úložných priestorov

– Poloha za volantom

+ Množstvo prvkov bezpečnosti

– Slabší výkon v premávke

+ Tichý motor

– Retro interiér

KRITÉRIÁ HODNOTENIA

boli vytvorené tak, aby sme vám poskytli čo najobjektívnejšie výsledky z pohľadu rodiča, s cieľom zistiť, či je testované auto vhodné pre rodinu. Každé kritérium mohlo získať 1 – 5 bodov (5 je najviac). Čo sa skrýva pod týmto hodnotením, nájdete nižšie v šiestich základných kategóriách.

DETSKÝ SVET

Detský svet

Počet bodov

Montáž autosedačky

5*

Bezpečnostné prvky

5

Výhľad na dieťa

4

Úložné priestory

5

Je auto „babyfriendly“?

4

Priemer

4,6

Najväčšími prednosťami AURISu z pohľadu rodiča je jej bezpečnosť a praktickosť. AURIS ponúka väčšinu bezpečnostných prvkov zvyšujúcich bezpečnosť detských pasažierov: vypínač airbagu spolujazdca s kontrolkou vypnutia na palubnej doske, upozornenie (zvukové aj svetelné) pri odopnutí pásov na zadných sedadlách, Isofix s top-tether na ukotvenie hornej časti autosedačky, …

*Montáž autosedačky s Isofixom je beproblémová, ak už ale máte autosedačku bez konzoly, treba prikúpiť, inak sedačka drží len na bezpečnostnom páse. Plusom je možnosť ukotviť autosedačku aj zhora, ak máte kotvy na Top-tether.

Ak sú vzadu umiestnené dve plnohodnotné autosedačky, zmestí sa k ním štíhla dospelá osoba. Aj keď je sedadlo vodiča alebo spolujazdca v krajnej polohe, vzadu je dostatok priestoru pre nohy (aj pre dospelého). Sedadlá v zadnom rade sú delené 40/60 a manipulácia s nimi je fantasticky jednoduchá.

Odkladacie priestory pre deti sú ok. Sklopná lakťová opierka s držiakmi na nápoje (nie je dostupná v základnej výbave) a priestranné odkladacie priečinky vo dverách, do ktorých dočiahne aj dieťa v sedačke. Detská bezpečnostná poistka je manuálnapoistka okien je elektrická.

Výhľad na deti je pomerne dobrý vďaka širšiemu spätnému zrkadlu.

Bod dole za savé poťahy, na ktorých vidieť každú nečistotu. Naopak plus za zatmavené zadné okná (Privacy glass – dostupné v najvyššej a príplatkových výbavách) – deťom nesvieti slnko do oči, je možné dojčenie bábätka v súkromí a taktiež netreba schovávať veci zo zadných sedadiel do kufra.

ÚLOŽNÉ PRIESTORY

Úložné priestory

Počet bodov

Veľkosť kufra

5

Variabilita batož.priestoru

5+

Komfort pri nakladaní

5

Prístupnosť rezervy

Ostat. úložné priestory

5

Priemer

5,0

Už dávno som netestovala auto s takým skvelým batožinovým priestorom. Objem je veľkorysý (530  – 1658 litrov, naložíte aj predmet dlhý 2 m). Fantastické na rodinné dovolenky s plnou poľnou. Ale nejde len o objem.

Zadné sedadlá sklopíte do roviny jedným dotykom, klasicky v hornej časti zadného sedadla, alebo pomocou páčky v batožinovom priestore. Zvládla to aj naša 5 ročná dcérka.  

Kufor je formovaný tak, aby sa dal dlhší predmet uložiť aj priečne – do kufra plného batožiny sa úplne na záver vďaka tomu poskladaný kočík zmestí bez problémov. 

Dvojité dno, priečinky po bokoch a pod krytom, háčiky na nákupné tašky. Plus ďalší priestor na náradie, ak si vyberiete model bez rezervy (len so sadou na opravu defektu). Navyše 3 12V zásuvky a osvetlenie.

Súčasťou výbavy (aj základnej) je ochranná sieť, ktorou môžete oddeliť batožinový priestor a naložiť ho až po strechu – ďalšie plus pre bezpečnosť posádky. Ukotviť sa dá pri sklopených zadných sedadlách aj tesne za predné sedadlá.

Dvere kufra sú ľahké, dajú sa otvoriť/zatvoriť jednou rukou, nakladacia hrana je tak akurát.

Ďalšie úložné priestory v interiéri sú priestranné, je ich dostatok a sú dobre umiestnené.

V rámci hotnotenia tohto kritéria nemám absolútne žiadnu námietku, dala by som ešte bod navyše mimo oficiálneho hodnotenia.

UŽÍVATEĽSKÝ KOMFORT

Užívateľský komfort

Počet bodov

Komfort riadenia

5

Komfort radenia

5

Jazdné vlastnosti

4

Hluk

5

Svetlá

5

Priemer

4,8

Mali sme možnosť testovať benzínovú 1,6tku Valvematic (97 kW/132 koní), 6 st. mechanická prevodovka, EURO V – emisie CO2 140 g/km.

Napriek pomerne slušným číslam, výkon trochu zaostával za konkurentmi v triede. V AURISe sa skrátka neponaháňate, no na pokojnú a bezpečnú jazdu pri vození rodiny je ako stvorený – jazda v rámci predpisov sa pekne odráža aj na nižšej spotrebe.

Žiaľ, nepodarilo sa vyskúšať posádkou a batožinou plne naložené auto v horách, ako sme mali pôvodne v pláne, takže nemôžem posúdiť, ako sa správa v takýchto situáciách. 

Úroveň hluku je minimálna aj vo vyšších otáčkach. Výborne je odhlučnený tak motor, ako aj podvozok.

Z hľadiska bezpečnosti mu niet čo vytknúť, už v základnej výbave ponúka 8 airbagov, ESP, kontrolu stability VSC a kontrolu trakcie TRC, asistent rozjazdu do kopca HLA, varovanie pri núdzovom brzdení. Priplatíte si za tempomat a obmedzovač rýchlosti.

Do pozornosti dávam (najmä pre maminy) aktívny parkovací asistent (ktorý skutočne sám zaparkuje za Vás) – funguje skvele, využívala som ho naozaj často.

CENA A PREVÁDZKA

Cena / prevádzka

Počet bodov

Cena test. modelu

4

Výbava

5

Reálna spotreba

4

Náklady na servis

4

Náklady na pneum.

4

Priemer

4,2

Toyoty nikdy neboli lacné, pretože reprezentovali bezpečnosť a spoľahlivosť. Nie je tomu inak ani pri novom AURISe. Cena je pomerne vysoká, zahŕňa ale skvelú výbavu.

Cena testovaného modelu:  18.910 eur
1,6 Valvematic (benzín), 97 kW, 6 st. prevodovka, výbava Style (najvyššia) + metalický lak, so zvýhodnením 1.900 eur na nový model

Najlacnejší AURIS Touring Sports v AUTOGRANDe:

  • s benzínovým motorom 1,33 Dual VVT-i (73 kW), vo výbave Power získate teraz so zvýhodnením 1.500 eur za 14.490 EUR,
  • diesel 1,4 D-4D DPF (66 kW), vo výbave Power, môžete mať od 16.790 EUR.
  • Hybrid Synergy Drive (100 kW), vo výbave Active, so zvýhodnením 2.000 eur od 20.990 EUR.

Náklady na pneumatiky: kvalitné letné pneumatiky zoženiete cca od 65 eur/kus, zimné od 80 eur za kus.

PRVÝ DOJEM A VZHĽAD

Prvý dojem / vzhľad

Počet bodov

Prvý pocit

4

Predná maska

4

Zvyšná karoséria

5

Čalúnenie

4

Kolesá/disky

5

Priemer

4,4

AURIS Touring Sports je príťažlivé vozidlo s moderným dizajnom. Osobne mám radšej siluetu kombíkov ako hatchbackov a sedanov. Predná maska pôsobí dynamicky a športovo, šmrnc dodáva denné LED osvetlenie.

V základnej výbave je bez príplatku len jedna farba: „čistá biela“, metalické farby v 8 rôznych, klasických odtieňoch sú za príplatok 520 eur, kremíková vrstva ProTect zaručuje 5 ročnú ochranu laku (280 eur).

INTERIÉR

Interiér

Počet bodov

Nastaviteľnosť volantu

4

Nastaviteľnosť sedadiel

5

Prehľadnosť ovládačov

5

Výhľad von

5

Pohodlie

4

Priemer

4,6

Môj prvý dojem bol zmiešaný – fantastický pocit, keď som sa dotkla volantu (v jemnej koži) a prvý pohľad na palubnú dosku – niečo mi tam chýbalo. To množstvo ovládačov a tlačidiel, na ktoré som zvyknutá z európskych áut 🙂 Interiér sa mi zdal strohý a tak trochu retro. Ale po týždni testovania môžem vyhlásiť, že minimum tlačidiel, navyše logicky a intuitívne umiestnených je obrovskou výhodou. Plusom je aj dotykový displej v strede prístrojovky. Takto dobre to vedia naozaj len Japonci.

Za volantom sa žiaľ nesedí veľmi pohodlne – akosi sme nevedeli zosúladiť nastavenie volantu a sedadiel, čo môže znižovať komfort najmä pri dlhších cestách. Ak by sa dal volant povytiahnuť ešte viac, bolo by to o čosi lepšie. Vyšší človek bude mať problém aj s nedostatkom priestoru na kolená pod volantom – stačilo, že som mala vyššie topánky. Opierka na lakeť na dverách a posuvná lakťová opierka vpravo sú v rozličnej výške – ak ste zvyknutý mať opreté obe ruky, musíte si na túto disproporciu zvyknúť.

Nad hlavou je vpredu i vzadu miesta dostatok, na kolená vzadu taktiež.

Výhľad von je výborný, žiadny stĺpik nezavadzia. Vyzdvihujem dobre tvarované spätné zrkadlá, netreba pri parkovaní nastavovať.

ORTIEĽ

Toyota Auris Touring Sports ponúka pre rodinu skvelú variabilitu a dostatok úložného priestoru, v bezpečnom a sympatickom balení.

Vyzdvihujeme množstvo bezpečnostných prvkov na ochranu detských pasažierov a skvelé skóre v testoch bezpečnosti. Navyše je v ponuke aj s hybridným pohonom v priaznivej cene.

Ak sa Vám páči, objednajte sa na testovaciu jazdu – a ak Vám „sadne“, budete spokojní.

Výsledky v testoch EURO NCAP

zdroj foto: euroncap.com

Crashtest Toyota AURIS sa uskutočnil v roku 2013 (testoval sa hatchback, nie kombi).

Celkovo AURIS dosiahol 5 hviezdičiek. V jednotlivých kategóriách získal nasledovné hodnotenie:

Ochrana dospelých: 92%

Ochrana detí: 84%

Ochrana chodcov: 68%

Asistenčné systémy: 66%

VIDEO z crashtestov

Fotogaléria: Toyota Auris Touring Sports (AUTOGRAND)

Foto:  archív autorky

Všetky fotky z autotestu nájdete vo fotogalérii.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (11 hlasov, priemerne: 4,70 z 5)
Loading...

Komentáre k článku

  1. Na tomto aute som najazdil už 100000km a nedám na neho dopustiť. pohodlie za volantom je skvelé, v porovnaní s oktovkou neporovnatelné (tak isto sa vyjadril aj majiteľ danej oktávie…), spoľahlivé, praktické, nemohol som kúpiť lepšie…

  2. Práve si s mužom vyberáme rodinné auto a Auris combi je v užšom výbere. Muž sa už bol informovať na Vajnorskej počas testovacieho týždňa. Veľmi sa mu auto pozdáva a chválil aj predajcu. Ešte spolu pôjdeme na testovaciu jazdu… už sa neviem dočkať smile

Pridaj komentár