Rodinka TEST: OPEL MERIVA 1,4 turbo

barbora 12

Na MERIVU ma upozornili vaše komentáre vo fóre. Predtým som tento model od OPELu veľmi nevnímala, no keď sa naskytla príležitosť testovať auto tejto značky, ako prvú som chcela otestovať práve novú MERIVU.

Pri prvom stretnutí ma zaujala príjemným vzhľadom a postupne mi ponúkla aj ďalšie milé prekvapenia – poskytuje množstvo komfortných prvkov a praktičnosť do detailov. A za slušnú cenu.

ZHRNUTIE

Celkovo OPEL MERIVA v našom teste získal 128 bodov zo 145 možných a jeho celkový priemer je 4,41 bodu. Najlepšie obstálo v kategórii Detský svet, najhoršie skórovalo v kategórii Uživateľský komfort.

Páči sa nám

Rozčuľuje nás

+ praktickosť do detailov

– motor (turbo)

+ veľa komfortných prvkov

– brzdy

+ skvelý pomer veľkosť/kompaktnosť


+ dizajn exteriéru


KRITÉRIÁ HODNOTENIA

boli vytvorené tak, aby sme vám poskytli čo najobjektívnejšie výsledky z pohľadu rodiča, s cieľom zistiť, či je testované auto vhodné pre rodinu. Každé kritérium mohlo získať 1 – 5 bodov (5 je najviac). Čo sa skrýva pod týmto hodnotením, nájdete nižšie v šiestich základných kategóriách.

DETSKÝ SVET

Detský svet

Počet bodov

Montáž autosedačky

5

Bezpečnostné prvky

5

Výhľad na dieťa

3

Úložné priestory

5

Je auto „babyfriendly“?

5

Priemer

4,6

MERIVU môžme plným právom nazvať rodinným autom. V tejto kategórii stratila body len za výhľad na dieťa, ktorý je bez prídavného zrkadielka štandardný.

MERIVA má už v štandardnej výbave vypínač airbagu spolujazdca, ISOFIX konzoly na krajných sedadlách vzadu, bezpečnostné poistky okien a dverí. Oceňujeme množstvo praktických úložných priestorov nielen pre deti. 

Pohodlne zmestíte dve deti, dozadu sa 3 sedačky nezmestia, k dvom sedačkám sa dospelý zmestí s menšími obmedzeniami. Ak však využijete aj vypínač airbagu, vpredu odveziete aj tretie babätko. Veľkou výhodou pri usádzaní detí do sedačky je, že zadné dvere sa otvárajú opačne a preto sa dajú otvoriť až do 90 st. uhla. Ak sa ponáhľate, otvorené predné aj zadné dvere zavrie jeden človek naraz.

Veľkou výhodou sú aj špeciálne poťahy Light Galvanized (štandard vo výbave Cosmo) – špeciálna vrstva zabraňuje prenikaniu nečistôt a vody do poťahov, ale neobmedzuje ich kvality v oblasti „dýchania“. Veľmi praktické.

Ak ste cyklistická rodinka, isto využijete aj integrovaný zadný nosný systém FlexFix®, na ktorý pohodlne upevníte 2 bicykle bez toho, aby ste ich museli rozoberať.

CENA A PREVÁDZKA

Cena / prevádzka

Počet bodov

Cena testovaného auta

5

Výbava

5

Reálna spotreba

4

Náklady na servis

4

Náklady na pneum.

4

Priemer

4,4

Nový OPEL MERIVA môžte mať v štandardnej výbave Selection s benzínovým motorom 1,4 XER (74 kW/100 koní) za 13.500 EUR. S ESP, 2 airbagmi, rádiom, no bez klimatizácie. Najlacnejšia verzia s dieselovým motorom 1.3 DTC (55 kW/75 k) sa predáva od 15.700 EUR.

Pre rodiny odporúčame druhý stupeň výbavy Enjoy, kde už máte pripomienkovač zapnutia bezpečnostných pásov vzadu, hlavové a bočné airbagy, viac odkladacích priestorov a manuálnu klímu za 14.950 EUR.

Aj testované vozidlo bolo vybavené druhým stupňom výbavy – Enjoy s množstvom príplatkovej výbavy. Poskytovalo všetok komfort pre vodiča aj ostatných pasažierov (vyhrievanie volantu, predných sedadiel, dvojzónovú klímu, parkovacie senzory, nosič bicyklov, ….). No i tak jeho cena neprekročila 20.000 EUR.

Aktuálne má OPEL v ponuke špeciálnu edíciu MERIVA k 20. výročiu pôsobenia značky na Slovensku. Ponúka rozšírenú výbavu a zvýhodnenie o 1.890 EUR.

Celkovo sme mali vyššiu spotrebu, ako OPEL uvádza. Úspornejšie sa nám podarilo zajazdiť v meste, čo len potvrdzuje, že testovaný motor 1,4 turbo je ideálny najmä do mesta.

Spotreba paliva v l/100km

oficiálne uvádzaná

nami nameraná

Mesto

8,0

7,1

Mimo mesto-okresky

5,0

6,8

Kombinovaná

6,1

7,6

Kvalitné letné pneumatiky na rozmer 205/55 R16 kúpite približne za 70 – 85 EUR za kus.

UŽÍVATEĽSKÝ KOMFORT

Užívateľský komfort

Počet bodov

Komfort riadenia

5

Komfort radenia

5

Jazdné vlastnosti

3

Hluk

3

Svetlá

5

Priemer

4,2

Testovaný model bol vybavený benzínovým motorom s objemom 1,4 l s turbom a výkonom 120 koní (88kW). Ak mám pravdu povedať, od týchto číselných údajov som čakala viac. Ak budete auto využívať najmä v meste, tak je to dobrá voľba. No pri vyšších rýchlostiach výkon chýba a navyše motor nie je dostatočne odhlučnený.

Súčasťou výbavy bol aj ukazovateľ efektívnej jazdy, radiť podľa neho znamenalo radiť v príliš nízkych otáčkach a zdalo sa mi, že sa motor viac trápil. Radenie podľa pokynov systému sa neprejavilo ani na nižšej spotrebe paliva.

Prudké brzdenie je ok, no pri pozvoľnom brzdení je nástup brzdenia akoby oneskorený a prudší, akoby sa žiadalo. Podvozok je tvrdší (cítiť to najmä vzadu), no v zákrutách drží veľmi dobre. Radenie je presné, riadiaca páka pekne padne do ruky. Fotograf náš autotestový poznamenal, že je taká „babská“ 🙂

INTERIÉR

Interiér

Počet bodov

Nastaviteľnosť volantu

5

Nastaviteľnosť sedadiel

4

Prehľadnosť ovládačov

5

Výhľad von

4

Pohodlie

4

Priemer

4,4

Volant sa dá jednoducho nastaviť pozdĺžne i výškovo a testovaná verzia bola vybavená aj vyhrievaním volantu – trvalo asi 10 sekúnd, kým sa ohrial na príjemnú teplotu. Počas testu bolo ešte chladno a veľmi som túto „fičúrinku“ ocenila.

Nastavenie sedadiel je manuálne, no MERIVA ponúka aj nastavenie bedrovej časti sedadla. Vo vyššej výbave je dostupná aj aktívna opierka hlavy. Sedadlá sú veľmi pohodlné, OPEL disponuje certifikátom nemeckej zdravotníckej asociácie AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.), ktorá vytvorila ortopedické požiadavky pre automobilové sedadlá.

Prekvapením sú vnútorné rozmery – aj vyšší človek má dostatok priestoru na nohy a hlavu (aj vzadu). Aj schránka pred spolujazdcom je „vykrojená“ tak, aby poskytovala čo najviac miesta pre kolená spolujazdca.

Pri vystupovaní zo zadného radu sedadiel je na B-stĺpiku umiestnené madlo o ktoré sa dá oprieť pri vystupovaní – ak by tam nebolo, bolo by to najmä pre starších ľudí náročnejšie (najmä pre tých, čo sú zvyknutí sa pri vystupovaní opierať o otvorené dvere).

Ovládačov bolo v testovanej verzii požehnane, no boli umiestnené logicky, nebol problém sa v nich rýchlo zorientovať a neobmedzovali pozornosť počas jazdy.

Výhľad vpred i vzad je výborný, no pri parkovaní mierne zavadzia B-stĺpik, ktorý je širší – kvôli bezpečnosti a tiež kvôli opačnému otváraniu zadných dverí.

ÚLOŽNÉ PRIESTORY

Úložné priestory

Počet bodov

Veľkosť kufra

4

Variabilita batož.priestoru

4

Komfort pri nakladaní

5

Prístupnosť rezervy

Ostat. úložné priestory

5

Priemer

4,5

Vo svojej triede patrí MERIVA objemom batožinového priestoru i variabilitou k tým lepším. Základný objem batožinového priestoru je 400 litrov, pri sklopiených zadných sedadlách dosiahnete až 1500 litrový objem.

Komfort pri nakladaní je dobrý, hrana kufra je nízko, dvere batožinového priestoru nie sú ťažké, takže ich zavriete aj jednou rukou. Zadné sedadlá sa dajú posúvať vpred a vzad a úplne sklopiť do roviny bez vyberania opierok hlavy.

Najsilnejšou stránkou Merivy je množstvo praktických schránok a úložných priestorov. Až 32 odkladacích miest (otvorených aj uzavretých) znamená aj to, že nájdete to pravé miesto takmer pre všetko. Veľmi sa nám pozdávala úložná skrinka FlexRail medzi prednými sedadlami. Rôznym posúvaním si môžete zvoliť priestor, aký potrebujete – držiak na poháre (klimatizovaný), posuvná lakťová opierka s pomerne priestrannou skrinkou… Celé sa to dá aj úplne vybrať, na koľajničky zmestíte kabelku alebo príručnú tašku. Schránka pred spolujazdcom je tiež priestranná, klimatizovaná a organizovaná.

 

PRVÝ DOJEM / VZHĽAD

Prvý dojem / vzhľad

Počet bodov

Prvý pocit

5

Predná maska

5

Zvyšná karoséria

5

Čalúnenie

3

Kolesá/disky

4

Priemer

4,4

MERIVA ma na prvý pohľad príjemne prekvapila. Očakávala som väčšie auto – MERIVA zosobňuje to, čo si predstavujem pod pojmom kompakt. Ople všeobecne v premávke pôsobia skôr nenápadne. Preto na mňa príjemne zapôsobila výrazná modrá metalíza Orient, ktorá auto oživuje a púta značnú pozornosť.

Tak ako v C3-ke aj tu ma mimoriadne zaujal pohľad cez vonkajšie spätné zrkadlo. Vidíte chrómovú lištu lemujúcu okná v tvare blesku. Veľmi vkusné sú aj prelisy na boku a milý, usmievavý „ksichtík“. Viem si predstaviť, že maminy v nej nájdu ďalšieho rodinného miláčika.

Výsledky v testoch EURO NCAP

Crashtest OPEL MERIVA sa uskutočnil v roku 2010 a prebehol podľa nového, prísnejšieho systému hodnotenia. Celkovo MERIVA dosiahla 5 hviezdičiek. V jednotlivých kategóriách získala nasledovné hodnotenie:

Ochrana dospelých: 89%

Ochrana detí: 77%

Ochrana chodcov: 55%

Asistenčné systémy: 86%

Fotogaléria: OPEL MERIVA 1,4 TURBO

Foto: www.lukasvician.com

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (19 hlasov, priemerne: 4,40 z 5)
Loading...

Komentáre k článku

  1. Mam Merivu 1,4 turbo, 88kW. Ma nabehane 46000 km. Zacala tiect vodna pumpa, ponahlal som sa do servisu vymenili v ramci zaruky. Preslo pol roka, problem sa zopakoval, pumpa zase tecie, vsimol som si to pocas jazdy, ked toplota motora vystupala cez 100 stupnov. Ochota v servisa uz bola podstatne mensia, vraj sa mi to budu snazit opravit co najlacnejsie. Naposledy som tam stravil 5 hodin.

  2. PRVÝ DOJEM/VZHĽAD

    Viď známky 5, 5, 5, 3, 4. Priemer: 3,8.

     

    Hneď mi ten priemer padol do očí. Od mája to každý večer preratúvam, stále mi to nevychádza. Z matiky som mal vždy len štvorku a teraz mi to vychádza tiež najmenej za štyri.

  3. Nemyslim, ze by zamracena A6 oslovila citatelov tohoto testu. Jednak na to nemaju ale hlavne ich take auto nezaujima. Podobne ako mna. Porovnavat Merivu s Fabiou… to bud zartujes alebo si v Mevke nikdy nesedel. Ak by som potreboval vacsie auto, isiel by som do Touranu ktory s prehladom prekonava A6 co do vlastnosti „rodinneho auta“. A6 ma nizky dlhy kufor, co je neprakticke.

  4. rodinné auto ??

    Bože to už asi aj fabiu prehlásime na Slovensku za rodinné auto.

    Za rodinné auto považujem auto veľkosti Audi A6 avant , superb kombi, volvo V70, renault laguna… a nie auto kategórie miniVan veľkosti nákupnej tašky

  5. Mám opel merivu s uvedeným motorom a dosť ma zarazila spotreba, ktorú ste v teste dosiahli na okreskách. Jazdím svižne, pričom spotrebu mám minimálne o 1 l nižšiu ako uvádzate. Pravdepodobne testované vozidlo bolo ešte surové, alebo jednoducho len treba vedieť s týmto vozidlom jazdiť.

    1. Marián – tiez mam tuto Merivu, spotreba mi vychadza na urovni 6,8 ked je hodne zastupena dialnica (130). Pri 100km/h je spotreba tesne pod 6. Tazko to zmerat, lebo nejazdim ciste okresky. V meste to ale zerie viac, zhruba 7,9 co ale povazujem za stale dobru hodnotu na dany vykon.
      Velmi ma prekvapilo ale hodnotenie motora, ktory povazujem za dostatocne silny. Niektory diskutujuci sa dokonca vyjadruju ze je lenivy, co vo mne vzbudzuje podozrenie ze skusali XER a nie NEL
      Vam sa tiez zda ten motor „lenivy“?
       
      Pre zrovnanie – dlho som jazdil s 2.0 HDI 80kW a tvrdim, ze je slabsi ako tento motor. 1.6 HDI sa mi paci viac, pretoze ma linearny zatah ale NEL prekonava len na 4 a 5 stupni. Na prvych troch nema taku rychlu reakciu na plyn. Vyrazny rozdiel som citil na 110 kW Octavii 1.8 turbo.. oproti nemu je Meriva 1.4 turbo trochu leniva..ale to je ina liga aj spotrebou.

    2. Marian, ano, testovane auticko malo najazdenych do 15 tis. km, takze je mozne, ze este nebolo dobre zabehnute…
      Je naozaj mozne, ze som motoru ukrivdila (tymto sa mu ospravedlnujem ), no tyzden je malo casu na to, naucit sa jazdit na uplne odlisnom type motora – benzinove turbo som jazdila prvykrat…
       
      Dakujem, vam pani za pripomienky a nazory, beriem na vedomie a vyuzijem v buducnosti. Vsetci sa ucime, ci?

  6. Peter, dakujem za vas nazor a info o spominanom motore (klobuk dole, ze mate take podrobne info). Priznam sa, ze castejsie jazdim na dieseloch, ale na Merive som jazdila s vedomim, ze ide o auto s benzinovym motorom. To co pisem v teste je moj poznatok. Mojou ulohou nie je trapit auto vysokymi otackami, jazdim ako bezny vodic. Motory aut nech si lustruju moji kolegovia – motoristicki novinari. Na Merive sa mi inak jazdilo velmi dobre, riadenie je vyborne.

     

    Moje meno: za pravdu Vam dam v tom, ze vzadu uprostred je to pre dospeleho len taka nudzovka, pod nohami zavadzaju kolajnicky z FlexRail a sedadlo je uzsie ako krajne.

     

    A k tomu rodinne auto – rodinne auto podla mna neznamena len take, ktore odvezie 5 a viacclennu rodinu. Meriva je podla mna pre rodinu s 2 detmi uplne postacujuca. Kufor nie je az taky maly, okrem kociku sme don zmestili aj dve velke cestovne tasky, odrazadlo a par drobnosti. Okrem toho, mnoho veci poodkladate v interieri – velka predna schranka, „sufliky“ pod prednymi sedadlami“,…

     

    Treba pozriet a vyskusat, kazdemu vyhovuje nieco ine zwinker

  7. Peter75- ten motor je slabý. Už dávno som sa neviezol v tak lenivom aute ktoré malo 120 koní a dokonca benzínové turbo. Záťah turba sa neprejavuje v žiadnych otáčkach, neťahá dole, v strednom pásme umiera a vysoké otáčky nerobia vôbec nič. Pardń, otáčky robia auto iným. Auto vo vyšších otáčkach je hlučné od motoru, ale ako sa hovorilo pri starých škodovkách- hučí ale nejede. Možno konkrétny model mal technický problém, ťažko súdiť. Prevodovka na ktorej auto pri zaradenom treťom stupni ide 150kmh je jeden velký omyl, ktorý dynamiku práve zabíja. Napísať, že niekto nevie jazdiť s týmto motorom je čo hlášku ? Každá žena čo bude jazdiť na tomto aute dostane graf s výkonovými krivkami a návodom v na ktorom stupni a v akej rýchlosti treba motor udržiavať? Na aute jazdí 90% ludí, ktorých nezaujíma čo konkrétny technik vymyslel, chcú sadnúť a jazdiť. Ostatných 10% čo to o autách vie, ale to aj tak nič nerieši.

    Táto Meriva je velmi zaujímavé, dokonca pre mňa ako chlapa aj pekné auto. Má zaujímavé jazdné vlastnosti a s iným, silnejším motorom ( ak tento naozaj mal tech. problém) by to mohla byť zaujímavá alternatíva menšieho rodinného auta, ktore by si ani chlap nebral s odporom :-).

    Pre mňa nová Meriva áno, ale napr. s hladkým dvojlitrom, lebo ten podvozok bol velmi dobrý a riadenie tak isto. zwinker

  8. 1.4 NEL slaby motor!? A vhodny len do mesta? Zda sa ze niekto je navyknuty asi na diesle.. NEL ma hodne dlhe prevody co autorka vobec nespomina. 4-ka uz mozno nie je taka silna ako by clovek cakal prave kvoli tym prevodom. Zato 3-ka sa da pouzit bez problemov do nejakych 140-150.. pri predbiehani a zatah je urcite silnejsi ako pri kratsej 4-ke. AK clovek vie jazdit s tymto motorom, nemoze povedat ze je slaby.

    Dlhu 4-ku a 5-ku zvolil Opel kvoli spotrebe ktora je nizsia ako spotreba udavana vyrobcom (casto sa to nestava).

    Tou hlucnostou tiez neviem co autorka chcela povedat..Motor je tichy, pocut ho len pod zatazou a vo vysokych otackach. Bezne sa da jazdit na 1500. Pri 130 to ma necelych 3000 otacok..vobec to nie je spomenute. Na tento test mam svoj nazor..

  9. Dovolim si spochybnit pojem „rodinne auto“ pri novej Merive. Najma vzhladom na maly kufor, ktory spolahlivo vyplni vacsi kocik a nepouzitelnost zadneho radu sedadiel pre 3 osoby. Potom mozeme nazvat rodinnym autom cokolvek okrem Smarta. Jazdim uz nejaky rok na starej Merive, ktora ma v reali porovnatelne vyuzitelny priestor v kufri (bez ohladu na cisla z katalogu) a kufor naozaj nie je „rodinny“, doplna ho intenzivne predne prave sedadlo. Zadna lavica je ako tak pouzitelna pre stihlu a odolnu matku s dvomi detmi v sedackach po bokoch. V novej Merive vsak nie je mozne sediet v strede (aj kvoli tym kolajniciam, co zacinaju az vpredu pri pod autoradiom a aj kvoli tvarovaniu krajnych sedadiel.)

    Neprakticke su aj zadne dvere, najma pri usadzani a putani detvakov do sedaciek.

    Napriek dojmu je nova Meriva pomerne tazke auto – vazi porovnatelne ako nova Astra ST (kombi), co ma spolu s aerodynamikou vysokeho predku velmi nepriaznivy vplyv na spotrebu a dynamiku jazdy. Zaroven cena je porovnatelna s novou Astrou.

    Sumar – ako predrazena imidzofka budiz, ale ako rodinne auto rozhodne nie.

Pridaj komentár