ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk
Internet.sk
ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk
pondelok 21.08.2017 | meniny má Jana  
AutotestyAutotesty

Rodinka TEST: Nový FORD FOCUS Combi: porovnanie 1,6 EcoBoost a 1,6 Duratorq

 barbora/redakcia   24.02.2012   5

FORD FOCUS patrí medzi najobľúbenejšie kompaktné vozítka pre rodiny. Tiež sme prvé roky nášho rodinného života jazdili na Focuse, preto som jeho novú generáciu hodnotila prísnejším pohľadom (keďže poznám muchy predchádzajúcich generácií Focusu). 

FOCUS bol minulý rok najpredávanejším modelom od FORDa, predané FOCUSy tvoria takmer tretinu predaných nových FORDov na Slovensku. V triede kompaktov (nižšia stredná trieda "C") nefiguruje FOCUS z hľadiska predajnosti na popredných miestach medzi novými vozidlami (zdroj: www.zapsr.sk). Asi nedokáže konkurovať cenou, tak ako "domáce" automobilky. No mnohí si dovážajú jazdené Focusy zo zahraničia, nie nadarmo je FORD treťou najdovážanejšou značkou osobných vozidiel na Slovensku. Pri jazdenkách je pomer cena/kvalita jednoznačne vynikajúci.

 

ZHRNUTIE

Celkovo nový FORD FOCUS Combi v našom teste získal 130 bodov zo 150 možných a jeho celkový priemer je 4,33 bodu.

Najlepšie skóroval v kategórii Užívateľský komfort, najmenej bodov získal v kategórii Detský svet.

 

KRITÉRIÁ HODNOTENIA

boli vytvorené tak, aby sme vám poskytli čo najobjektívnejšie výsledky z pohľadu rodiča, s cieľom zistiť, či je testované auto vhodné pre rodinu. Každé kritérium mohlo získať 1 - 5 bodov (5 je najviac). Čo sa skrýva pod týmto hodnotením, nájdete nižšie v šiestich základných kategóriách.

 

Detský svet

Detský svet

Počet bodov

Montáž autosedačky

5

Bezpečnostné prvky

4

Výhľad na dieťa

3

Úložné priestory

3

Je auto "babyfriendly"?

4

Priemer

3,8

Najväčšou výhodou FOCUSU je jeho kompaktnosť. Ocenia to najmä rodiny, ktoré majú problém s parkovaním. Pre štvorčlennú rodinu hatchback priestorovo postačuje, na dlhšiu dovolenku však môže byť menej priestoru pre batožinu, ak beriete aj kočík. Ak často cestujete s plnou poľnou, rozmýšľajte skôr o kombíku, ktorý v kufri ponúka priestoru viac.

Ak sú vzadu umiestnené dve plnohodnotné autosedačky, dospelá osoba sa k nim vojde len so značným obmedzením. Ak je sedadlo vodiča alebo spolujazdca v krajnej polohe - čiže ak sú rodičia vyšší, dieťa v sedačke môže mať obmedzený priestor pre nohy. Sedadlá v zadnom rade sú dostatočne variabilné, manipulácia s nimi je pomerne jednoduchá.

Odkladacích priestorov je pomenej - štandardné vrecká na predných sedadlách, odkladacie priestory vo dverách, v zadnom rade je sklopná lakťová opierka s držiakmi na poháre (škoda, že len v najvyššej výbave). Veľmi pohodlné sú opierky na ruky vo dverách, ocenia to maminy, ktoré dojčia.

Vypínač airbagu spolujazdca nie je súčasťou výbavy, v prípade záujmu si ho treba objednať. Detská bezpečnostná poistka je manuálna, poistka okien je elektrická.

Ak si priplatíte za balík výbavy Family Packet (300 EUR s výbavou TREND a SPORT, 130 EUR s výbavou TITANIUM), získate navyše elektrickú poistku dverí, pripomienkovač nezapnutých pásov v zadnom rade a elektricky ovládané okná vpredu aj vzadu.

Výhľad na deti je štandardný. FORD je držiteľom certifikátu TUV - vo všetkých svojich vozidlách ponúka interiér vyrobený z antialergických materiálov.

 

Cena a prevádzka

Cena / prevádzka

Počet bodov

Cena test. modelu

4

Výbava

5

Reálna spotreba

4

Náklady na servis

4

Náklady na pneum.

4

Priemer

4,2

Cena je tak ako pri všetkých modeloch FORDa jeho slabšou stránkou. V porovnaní s konkurenciou síce ponúka mnoho prvkov výbavy, ktoré v tejto triede nie sú štandardom - najmä v oblasti bezpečnosti. Otázkou však je, čo všetko v aute skutočne potrebujete (a využijete) a čo ste ochotní oželieť. Konkurencia v tomto segmetne je však veľmi silná, z hľadiska predajnosti je FOCUS vo svojej triede na 9 mieste z 13tich (zdroj: www.zapsr.sk).

Ceny testovaných modelov:

1. Combi, 1.6 EcoBoost SCTI (špeciálna úprava výkonu: na 180 koní), 6 st. mechanická prevodovka, výbava Champion X (najvyššia), cena: 21.790 EUR.

2. Combi, 1.6 Duratorq DPF (85 kW, 115 koní), 6st. mechanická prevodovka, výbava Champion X, cena: 21.570 EUR.

Najlacnejší FOCUS:

  • hatchback (5 dverový), s benzínovým motorom 1.6 Duratec Ti-VC (77 kW/105 koní), vo výbave Trend X získate za 13.990 EUR,
  • hatchback (5 dverový), diesel 1.6 TDCi Duratorq DPF (70 kW/95 koní), vo výbave Sport X môžete mať od 17.270 EUR.

FORD ponúka ku každému vozidlu predĺženú záruku FORD Protect na 4 roky alebo 100.000 km.

Náklady na pneumatiky: kvalitné letné pneumatiky zoženiete cca od 85 eur/kus, zimné od 95 eur za kus.

 

Užívateľský komfort

Užívateľský komfort

Počet bodov

Komfort riadenia

5

Komfort radenia

4

Jazdné vlastnosti

5

Hluk

5

Svetlá

5

Priemer

4,8

Mali sme možnosť otestovať a porovnať dve motorizácie:

  • benzín: 1.6 EcoBoost SCTI (špeciálna úprava výkonu: na 134 kW/182 koní), 6 st. mechanická prevodovka, EURO V - emisie CO2 139 g/km.
  • diesel: 1.6 Duratorq DPF (85 kW, 115 koní), 6st. mechanická prevodovka, EURO V+ emisie 109 g/km.

Lepšie sa mi jazdilo s benzínovým EcoBoostom, napriek tomu, že som zvyknutá skôr na diesel. Ecoboost som mala možnosť jazdiť po prvýkrát a moje očakávania nesklamal. Mali sme k dispozícii motor so zvýšeným výkonom 180 koní a bola to úžasná radosť jazdiť s ním. Aj môj muž (pretekár) ocenil jeho športový výkon :) 

EcoBoost ponúka výkon veľkého motora a úspornosť zároveň. Pomáha mu k tomu kombinácia priameho vstrekovania benzínu, turba a premenlivého časovania ventilov. K tomuto motoru je k dispozícii START/STOP systém, ktorý ešte zvyšuje úspornosť jazdy. Potvrdzujem, že aj napriek tomu, že sme ho nešetrili a párkrát mu dali riadne zabrať, na celkovej spotrebe sa to prejavilo minimálne. Za všetkých milovníkov športovej jazdy hovorím: "čo viac si priať?".

Dieselový 1,6 Duratorq s výkonom 85 kW / 115 koní pre FOCUS úplne postačuje. Jeho veľkou výhodou je nízka spotreba a emisie. Tento motor sme už vyskúšali pri novom C-MAXe a tam bolo občas cítiť, že nestačí (plne naložený, so zapnutou klímou). C-MAX je však ťažší a má väčší aerodynamický odpor ako FOCUS.

Radenie je presné a k odstupňovaniu rýchlostných stupňov tiež nemáme žiadne výhrady. Komfort radenia mierne zhoršuje umiestnenie radiacej páky, mne osobne by viac vyhovovalo jej umiestnenie bližšie k palubnej doske. 

Úroveň hluku je vo všetkých nových modeloch Forda veľmi nízka. Výborne je odhlučnený tak motor ako aj podvozok. Príjemný zvuk motora začujete len pri naozaj vysokých otáčkach.

Podvozok je jedna z vecí, ktorá robí FOCUS výnimočným. V novom FOCUSe je o niečo komfortnejší - nerovnosti tlmí dobre a nie je taký tvrdý, ako pri predchádzajúcich generáciách FOCUSu. Pomohlo mu k tomu aj nezávislé zadné zavesenie Control Blade, ktoré umožňuje každému kolesu nezávislý pohyb hore a dole podľa nerovností.

Z hľadiska bezpečnosti mu niet čo vytknúť, už v základnej výbave ponúka inteligentný systém ochrany ISP, ktorý zahŕňa ESP s protipreklzovým brzdovým systémom EBA, 6 airbagov, varovanie pri núdzovom brzdení. Ak si priplatíte, získate aktívny parkovací asistent (ktorý skutočne zaparkuje za Vás) a varovanie pri vybočení z pruhu (vybrovaním a automatickým otočením volantu, ak vodič nereaguje), Active City Stop - systém prevencie nárazu pri nízkej rýchlosti, ktorý využijete najmä v kolónach a zápchach, a množstvo ďalších...

 

Interiér

Interiér

Počet bodov

Nastaviteľnosť volantu

5

Nastaviteľnosť sedadiel

5

Prehľadnosť ovládačov

4

Výhľad von

4

Pohodlie

4

Priemer

4,4

Po prvom nasadnutí som mala príjemný pocit, cítila som sa ako v bezpečnej škrupine. Za volantom sa sedí nízko, poloha za volantom je veľmi prirodzená. Interiér vodiča ako keby obklopuje, široké opierky na lakte tak na dverách ako aj stredová opierka zvyšuje komfort z jazdy. Ak ste širší, môžte mať trochu klaustrofobický pocit, no mne rozmery absolútne vyhovovali. Nad hlavou je vpredu i vzadu miesta dostatok.

Sedadlá sa nastavujú jednoducho a sú pohodlné aj pri dlhších cestách. Športové bočné vedenie sedadiel je akurátne aj pri športovejšej jazde.

Prehľadnosť ovládačov bola náročnejšia kvôli vysokej výbave. Keďže už som testovala viaceré nové modely FORDa, zorientovala som sa pomerne rýchlo - "nováčikovi" to môže chvíľu trvať. Ovládanie palubného počítača, audiosúpravy a tempomatu je však rozmiestnené logicky. Grafika je príjemná, ľahko čitateľná, na výber sú rôzne dizajny podkladu. Ak máte vo výbave aj informačný systém ECOMODE (od výbavy Trend) softvér vyhodnocuje spôsob jazdy a ak jazdíte ekologicky, udelí vam titul ECO Champion - príjemne potešilo :)

Dizajn interiéru je príjemný, kvalitne spracovaný a moderný. Potešilo ma, že som v interiéri nenašla dizajnové no nepraktické čierne lakované povrchy stredovej časti palubnej dosky, tak ako v GALAXY a S-MAXe.

Výhľad von je dobrý. Tak ako u všetkých nových modeloch od FORDa neprekáža predný A stĺpik, ale ten medzi prednými a zadnými dverami. Je to však spôsobené vylepšeniami v aktívnej bezpečnosti - širšie B stĺpiky zvyšujú tuhosť karosérie pri bočnom náraze. Tento "nedostatok" je teda pre dobro veci a je prítomný aj v novších modeloch ostatných značiek.

 

Úložné priestory

Úložné priestory

Počet bodov

Veľkosť kufra

4

Variabilita batož.priestoru

3

Komfort pri nakladaní

5

Prístupnosť rezervy

5

Ostat. úložné priestory

4

Priemer

4,2

Objem batožinového priestoru FOCUSU patrí v triede nižšej strednej triede skôr k tým lepším. Tak ako som už spomínala, 4 členná rodina sa v pohode pomestí aj s batožinou. Ak jazdíte často a na dlhšie obdobie s plnou poľnou (kočík, odrážadlá, cestovná postieľka,...) rozmýšľajte skôr o kombíku.

FORD ponúka do batožinového priestoru množstvo doplnkov  - nosič bicyklov na strechu i do priestoru ťažného zariadenia, výbavu aj pre prevoz štvornohých miláčikov, ochrannú sieť aj mrežu na oddelenie batožinového priestoru (pre kombíky) - čo je veľmi praktické a bezpečné v prípade, že je kufor naplnený až po strechu.

 

Prvý dojem a vzhľad

Prvý dojem / vzhľad

Počet bodov

Prvý pocit

5

Predná maska

4

Zvyšná karoséria

5

Čalúnenie

4

Kolesá/disky

5

Priemer

4,6

Vzhľad FOCUSU odráža jednotný dizajn novej generácie ostatných modelov od FORDa - kynetický dizajn. Nová generácia má oproti tej predchádzajúcej pôsobiť ešte dynamickejšie a dravšie vďaka ešte výraznejšej prednej maske a prelisom na bočnej karosérii. Zaujímavé sú zadné svetlá presahujúce aj na bok. 

V základnej výbave sú bez príplatku len dve farby Frozen White a Blazer Blue. Biela pôsobí na FOCUSE veľmi dobre. Druhý testovaný model bol v modernom striebornohnedom odtieni Lunar Sky (metalíza), ktorý mu dodal eleganciu.

Zaujímavé sú aj disky, FORD ponúka až 14 rôznych dizajnov v troch veľkostiach. 

 

ORTIEĽ

FOCUS je mojou srdcovkou, a s novým motorom EcoBoost svoje postavenie ešte upevnil. Už v základnej výbave ponúka množstvo bezpečnostných systémov - vďaka tomu získal ocenenie Najlepšie malé rodinné auto od Euro NCAP. Neponúka toľko odkladacích priestorov a štýlu ako francúzske autá, no z hľadiska jazdného a užívateľského komfortu je jednotkou.

FORD FOCUS je z hľadiska pomeru kvalita/cena jednoznačnou výhrou. Nie každý však má možnosť investovať do rodinného auta toľko peňazí. No tí, ktorí sa pre FOCUS rozhodnú, získajú bezpečné a spoľahlivé auto na dlhé roky.

 

Výsledky v testoch EURO NCAP

FORD FOCUS bol organizáciou Euro NCAP označený za najlepšie malé rodinné auto vo svojej triede z hľadiska výsledkov v testoch bezpečnosti. Výsledky Ford Focus sú najvyššie z doposiaľ hodnotených vozidiel tejto triedy - bezpečnostné technológie použité vo Focuse sú pre vozidlo masovej výroby neštandardné.

Crashtest novej generácie FORD FOCUS sa uskutočnil v roku 2011. Celkovo FOCUS dosiahol 5 hviezdičiek. V jednotlivých kategóriách získal nasledovné hodnotenie:

Ochrana dospelých: 92%

Ochrana detí: 82%

Ochrana chodcov: 72%

Asistenčné systémy: 71%

Ochrana detí podrobnejšie:

Focus získal maximálny možný počet bodov v ochrane 3-ročného dieťaťa pri čelnom i bočnom náraze, stratil len zlomok bodu pri ochrane 18 mesačného dieťaťa. Zníženie bodov spôsobila neprítomnosť vypínača airbagu spolujazdca v sériovej výbave - je možné získať ho len za príplatok. Taktiež upozornenie o neumiestňovaní detskej autosedačky umiestnenej proti smeru jazdy bez vypnutia airbagu spolujazdca nebola dostupná vo všetkých európskych jazykoch.

VIDEO z crashtestu

 

Fotogaléria: FORD FOCUS Combi 1,6 EcoBoost SCTi

Foto:  archív autorky

 

Fotogaléria: FORD FOCUS Combi, 1,6 Duratorq DPF

Foto: archív autorky

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 4.3 z 5. Celkom 18 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.
Komentáre k článku

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised





Najčítanejšie
Komentáre k článku

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised