Rodinka TEST: CITROËN C3 PICASSO 1,4 VTI

barbora 3

Do rúk sa nám dostal CITROËN C3 Picasso. Bola som zvedavá, ako v našom rodinkovom teste obstojí auto, ktoré sa vyrába v Trnave.

Pred testom som ho v premávke veľmi neevidovala, ale takto zblízka sa mi na prvý pohľad celkom pozdával. Jeho predná maska vo mne vyvolala vlnu príjemných emócií a pôvodne kritickým okom hodnotené zadné proporcie po otvorení dverí kufra odhalili dôvod „skriňózneho“ pozadia 🙂 Batožinový priestor je na vonkajšie rozmery veľkorysý. A počas jazdy som si užila more zábavy…

ZHRNUTIE

Celkovo CITROËN C3 PICASSO v našom teste získalo 122 bodov zo 150 možných a jeho celkový priemer je 4,07 bodu. Najlepšie obstálo v kategórii Úložné priestory, najhoršie skórovalo v kategórii Prvý dojem/vzhľad a Detský svet.

Páči sa nám

Rozčuľuje nás

+ Priestor

– Podvozok

+ Vypínač airbagu spolujazdca

– Displeje palubného počítača

+ Dizajn exteriéru

– Voľná riadiaca páka

+ Cena

– Lacné plasty

KRITÉRIÁ HODNOTENIA

boli vytvorené tak, aby sme vám poskytli čo najobjektívnejšie výsledky z pohľadu rodiča, s cieľom zistiť, či je testované auto vhodné pre rodinu. Každé kritérium mohlo získať 1 – 5 bodov (5 je najviac). Čo sa skrýva pod týmto hodnotením, nájdete nižšie v šiestich základných kategóriách.

Detský svet

Detský svet

Počet bodov

Montáž autosedačky

4

Bezpečnostné prvky

5

Výhľad na dieťa

3

Úložné priestory

3

Je auto „babyfriendly“?

4

Priemer

3,8

Najsilnejšou stránkou C3 Picasso v tejto kategórii sú bezpečnostné prvky, kde získal plný počet bodov. Testovaná verzia ponúka Isofix, kontrolky a zvukové výstrahy pri odopnutí zadných pásov počas jazdy, vypínač airbagu spolujazdca.

Výhľad na dieťa je štadardný. Škoda, že testovaná verzia nemala spätné zrkadlo na sledovanie zadných sedadiel (len za príplatok v rámci Family pack).

Úložných priestorov pre deti je pomenej – držiaky na fľašky síce v zadu sú, ale sú umiestnené vo dverách, kam menšie deti z autosedačky nedočiahnu.

Priateľskosť auta k deťom (babyfriendly) sme ako obyčajne hodnotili na základe nasledovného:

  • Za výrazné plus považujeme vypínač airbagu spolujazdca, ktorý býva aj v autách vyšších tried len za príplatok.
  • Dozadu sa 3 sedačky nezmestia. Navyše, ak sú namontované dve sedačky, nevojde sa k nim dospelý. Sedieť na prostrednom mieste vzadu je nepohodlné kvôli zástrčke na bezpečnostný pás, ktorá je umiestnená na nevhodom mieste a tlačí. Ak však najmenšie dieťa umiestníte na sedadlo spolujazdca proti smeru jazdy, odveziete aj 3 deti. Tak ako vždy, aj teraz si dovolíme upozorniť na to, že najbezpečnejšie je voziť deti (do 150 cm) v autosedačke na zadných sedadlách.
  • Poťahy na prvý pohľad vyzerajú prakticky – látka pôsobí ako z nepremokavého materiálu, no realita je iná – sú veľmi savé.
  • Dojčenie aj prebaľovanie je pohodlné.
  • Väčšie deti ocenia výborný výhľad von, ktorý umožňujú veľké bočné sklá.

Cena a prevádzka

Cena / prevádzka

Počet bodov

Cena testovaného auta

5

Výbava

4

Reálna spotreba

4

Náklady na servis

3

Náklady na pneum.

5

Priemer

4,2

Cena C3 Picasso je jednou z jeho najväčších predností, i keď konkurencia v jeho kategórii je pomerne silná. Oceňujeme najmä snahu jeho tvorcov poskytnúť majiteľom tohto auta čo najvyšší komfort, priestor a najmä štýl za prijateľnú cenu. Na druhej strane, neprehliadnete aj drobnosti, ktorým sa lacnejšie autá nevyhnú.

Bežná cena testovaného vozidla je 15.000 EUR. V súčasnosti (do 31.októbra) CITROEN ponúka akciové zľavy, najlacnejší C3 Picasso (1,4 VTi, 95k) môžte mať za 10.190 EUR. Za ESP si priplatíte 660 EUR, za metalízu 450 EUR.

Testované vozidlo bolo vybavené druhým stupňom výbavy – Seduction. Jej súčasťou je napr. 6 airbagov, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, ABS s automatickou aktiváciou výstražných svetiel pri prudkom brzdení, Isofix na zadných bočných sedadlách, predné hmlovky, manuálna klíma a rádio s CD a MP3.

Celkovo sa nám podarilo dosiahnuť nižšiu spotrebu, ako CITROËN uvádza. Vyššiu spotrebu paliva sme mali len pri vyšších rýchlostiach na diaľnici (8,2 l/100 km).

Spotreba paliva v l/100km

oficiálne uvádzaná

nami nameraná

Mesto

8,5 – 8,7

7,1

Mimo mesto-okresky

5,2 – 5,4

5,2

Mimo mesto-diaľnica

5,2 – 5,4

8,2

Kombinovaná

6,4 – 6,6

6,2

Kvalitné zimné pneumatiky na rozmer 195/60 R15 kúpite za 45 – 62 EUR za kus.

Užívateľský komfort

Užívateľský komfort

Počet bodov

Komfort riadenia

4

Komfort radenia

4

Jazdné vlastnosti

4

Hluk

4

Svetlá

4

Priemer

4,0

Šoférovať toto autíčko bolo zábavné, jazdu som si užila najmä na okreskách. Posilovač riadenia s premenlivým účinkom je evidentne nastavený pre ženy 🙂 Pri vyšších rýchlostiach je pevnejší a pri nízkych sa riadi ľahšie. Oceníte ho najmä pri parkovaní.

Radenie je presné, no riadiaca páka je príliš voľná a dlhá, takže som chvíľku mala pocit, akoby som šoférovala autobus.

Samostatnou kapitolou je podvozok. V zákrutách síce drží dobre, aj to pohupovanie je vcelku príjemné, horšie je to ale v prípade, že nabehnete na väčší výmoľ alebo nerovnosť.

C3 Picasso sa predáva v štyroch motorizáciách: dva benzínové motory – 95 koňová 1,4 VTi a 120 koňová 1,6 VTi a dva dieselové 1,6 TDi (90 a 110k).

Oceňujeme odhlučnenie motorovej časti, kým motor nevytočíte do vysokých otáčok, do kabíny neprenikne takmer nič.

Interiér

Interiér

Počet bodov

Nastaviteľnosť volantu

4

Nastaviteľnosť sedadiel

4

Prehľadnosť ovládačov

3

Výhľad von

5

Pohodlie

5

Priemer

4,2

Dizajn interiéru je zaujímavou kombináciou moderných prvkov a retro štýlu. Volant aj všetky ovládače sú veľmi príjemné na dotyk.

Slabšou stránkou je umiestnenie a prehľadnosť ovládačov. Displej palubného počítača je umiestnený v strede palubnej dosky a je rozčlenený na tri samostatné časti s vlastným podsvietením a grafikou. Je to trochu mätúce a keď potrebujete skontrolovať jednu konkrétnu vec, chvíľu ju hľadáte. Za týždeň testovania som si na to nezvykla.

Ovládanie tempomatu som tiež hľadala dlhšie, je umiestnené na volante zozadu vľavo, spredu ho nie je vidieť, musíte nakuknúť zboku. Keď už viete, kde je, ovláda sa jednoducho.

Naopak, veľmi sa mi páčili výduchy klimatizácie – dizajnovo aj funkčne. Dali sa jednoducho nastaviť presne tak, ako si želáte.

C3 Picasso je pohodlné aj na dlhšie cesty – vďaka vnútornému priestoru je dostatok miesta nad hlavami, aj pre nohy spolujazdca a pasažierov na zadných sedadlách. Pohodliu prispieva aj posuvná zadná lavica a aj to, že opierky chrbta sa dajú mierne sklopiť dozadu.

Príjemný pocit z jazdy dotvára presvetlený interiér a výborný výhľad von všetkými smermi.

Úložné priestory

Úložné priestory

Počet bodov

Veľkosť kufra

5

Variabilita batož.priestoru

4

Komfort pri nakladaní

4

Prístupnosť rezervy

5

Ostat. úložné priestory

4

Priemer

4,4

Úložné priestory sú bezpochyby najsilnejšou stránkou C3 Picasso. Vo svojom segmente – malé MPV, patrí k tým priestrannejším.

Objem batožinového priestoru je 385 litrov, pri posunutí zadných sedadiel dopredu do krajnej polohy je to 500 litrov. Zadná lavica sa dá sklopiť do úplnej roviny a jej sklopením dosiahnete až 1500 litrový objem.

Kufor má navyše dvojité dno, kam sa dá v prípade potreby schovať kryt batožinového priestoru, ak ho práve nepotrebujete.

Veľmi praktickou vecičkou je prenosná lampa, ktorá vydrží svietiť 40 minút a po odložení na miesto slúži na osvetlenie kufra.

Z ostatných úložných priestorov nás zaujala chladená schránka pred spolujazdcom – je pomerne priestranná. Dobre využiteľné sú aj schránky v podlahe pred zadnými sedadlami – oceníte pri väčších detvákoch – môžu si tam poodkladať CDčka, MP3 prehrávač, knižky a iné drobnosti.

Komfort pri nakladaní je dobrý, spodná hrana kufra je nízko. Opäť sa však stretávame s ťažkými dverami kufra, ktoré sa žene jednoducho nepodarí zatvoriť na jedenkrát.

Prvý dojem a vzhľad

Prvý dojem / vzhľad

Počet bodov

Prvý pocit

4

Predná maska

5

Zvyšná karoséria

4

Čalúnenie

3

Kolesá/disky

3

Priemer

3,8

Zaoblená kocka? Ideálna hračka pre bábätko 🙂 Myslím, že dizajnérom sa tento kúsok podaril. Páčil sa mne, aj môjmu manželovi, páči sa mladým aj ženám v najlepších rokoch.

Vyvoláva rôzne emócie – vďaka zaobleným tvarom pocit bezpečnosti a mäkkého komfortu, hranatou zdadnou časťou zase istotu, že budete môcť využiť vnútorný priestor do posledného miestečka.

Predná maska sa doslova usmieva, auto vďaka nej pôsobí hravo, čo ešte zvyšuje jeho sympatickosť.

Originálne je aj čalúnenie interiéru, aj keď toto sa úplne minulo môjmu vkusu, takže v tomto prípade priznávam neobjektívnosť v hodnotení.

ORTIEĽ

Ak túžite po štýlovom aute za rozumnú cenu, do ktorého zmestíte svoju rodinku (pohodlne doň zmestíte 2 deti), C3 Picasso je pre Vás ako stvorené. Je to milé, živé autíčko, s francúzskym šarmom, s ktorým zažijete mnoho zábavy.

Sme zvedaví, ako sa mu bude ďalej dariť v pomerne silnej konkurencii malých MPV-čiek.

Výsledky v testoch EURO NCAP

Crashtest CITROËN C3 PICASSO sa uskutočnil v roku 2009 už prebehol podľa nového, prísnejšieho systému hodnotenia. Celkovo C3 PICASSO dosiahlo 4 hviezdičky. V jednotlivých kategóriách získalo nasledovné hodnotenie:

Ochrana dospelých: 81%

Ochrana detí: 76%

Ochrana chodcov: 43%

Asistenčné systémy: 40%

Fotogaléria: CITROËN C3 PICASSO

Foto: www.lukasvician.com

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (19 hlasov, priemerne: 4,30 z 5)
Loading...

Komentáre k článku

  1. Veľmi dobré autíčko aj pre seniorov, pohodlné nastupovanie a výborný výhľad. No a spotreba- primerne 7.6 l/100 km. / Hodnotenie po 22 mesiacoch /.

  2. Mám picasso skoro dva roky ale k spotrebe phm aká sa tu uvádza sa mi ani nepodarilo priblížiť. Ináč som spokojný len na diaľniciach by to chcelo šiesty riadiaci stupeň.

  3. Mám picasso už 9 mesiacov a úplne súhlasím! Užívam si jazdu a pohlady ludí vždy ked prejdem autom okolo nich. Picasso odporúčam hlavne mladým rodinkám ako my s 1 dietatom smile

Pridaj komentár