Rodinka TEST: OPEL ZAFIRA TOURER

barbora 0

ZAFIRA TOURER ma zaujala na autosalóne, preto som bola rada, že ju môžem prevetrať a poskúšať aj v teste. Prešla záťažovým testom našej redakcie, a to doslova 🙂

ZHRNUTIE

Celkovo OPEL ZAFIRA TOURER v našom teste získal 130 bodov zo 145 možných a jeho celkový priemer je 4,48 bodu. Najlepšie obstál v kategórii Prvý dojem/vzhľad a Interiér vďaka prepracovanému dizajnu, slabšie skóroval v kategórii Cena/Prevádzka.

KRITÉRIÁ HODNOTENIA

boli vytvorené tak, aby sme vám poskytli čo najobjektívnejšie výsledky z pohľadu rodiča, s cieľom zistiť, či je testované auto vhodné pre rodinu. Každé kritérium mohlo získať 1 – 5 bodov (5 je najviac). Čo sa skrýva pod týmto hodnotením, nájdete nižšie v šiestich základných kategóriách.

DETSKÝ SVET

Detský svet

Počet bodov

Montáž autosedačky

5

Bezpečnostné prvky

5

Výhľad na dieťa

3

Úložné priestory

5

Je auto „babyfriendly“?

5

Priemer

4,6

Zo všetkých modelov OPEL je ZAFIRA jednoznačne najviac orientovaná na rodinu. Dokazuje to veľký vnútorný priestor, množstvo praktických úložných priestorov a flexibilita vnútorného usporiadania. A to všetko v kompaktnom zovňajšku – 7 miestne vozidlo nevyzerá ako mikrobus.

ZAFIRA má už v štandardnej výbave vypínač airbagu spolujazdca, ISOFIX konzoly na krajných sedadlách vzadu a ukotvenie vrchnej časti autosedačky, bezpečnostné poistky okien a dverí. Veľkým plusom je senzor zapnutých pásov zadných sedadiel v druhom aj treťom rade sedadiel.

Pohodlne zmestíte tri deti, dozadu sa zmestia 3 autosedačky, k dvom plnohodnotným autosedačkám sa dospelý v pohode zmestí. Sedemmiestna verzia má 2 sedadlá schované pod podlahou batožinového priestoru, po rozložení sú plnohodnotné, dospelých ale radšej usaďte do 2 radu sedadiel.

Body dole sú za spätné zrkadlo, ktoré je úzke – o dianí na zadných sedadlách nemáte prehľad. Pomohla by možnosť prikúpiť si prídavné spätné zrkadlo, ako to majú napr. Ford-y.

Ak ste cyklistická rodinka, isto využijete aj integrovaný zadný nosný systém FlexFix®, na ktorý pohodlne upevníte 4 bicykle bez toho, aby ste ich museli rozoberať.

CENA A PREVÁDZKA

Cena / prevádzka

Počet bodov

Cena auta

5

Výbava

5

Reálna spotreba

4

Náklady na servis

4

Náklady na pneum.

3

Priemer

4,2

Aktuálne OPEL ponúka na všetky verzie ZAFIRA TOURER bonus 5000 eur, na pohon LPG až 6000 eur.

V limitovanej výbave Smile máte navyše predĺženú 5 ročnú záruku (alebo do 150.000 km) a odťahovú službu pri nehode zadarmo.

Nový 5-miestny OPEL ZAFIRA TOURER môžte mať v štandardnej výbave Selection s benzínovým motorom 1,8 (85 kW/115 koní) za 15.390 EUR. S veľmi slušnou výbavou pre rodinu. Za 7-miestnu verziu si priplatíte 700 eur.

Najlacnejšia verzia s dieselovým motorom 1.6 CDTI (88 kW/120 k) sa predáva od 19.190 EUR.

Celkovo sme mali vyššiu spotrebu, ako OPEL uvádza. Pravdou však je, že sme sa viezli 5 dospelé osoby, s plným kufom batožiny.

UŽÍVATEĽSKÝ KOMFORT

Užívateľský komfort

Počet bodov

Komfort riadenia

5

Komfort radenia

5

Jazdné vlastnosti

4

Hluk

4

Svetlá

5

Priemer

4,6

So ZAFIROU sa jazdilo príjemne a pohodlne. Nezaznamenala som žiadny nedostatok pri radení rýchlostí (testovacie vozidlo malo 6-stupňovú prevodovku), agility ani brzdných vlastností. Skrátka pohoda. Ani s plným autom nebol problém vyviezť sa hore do Jasnej, motor nehučal ani pri prudšom pridaní plynu pri predbiehaní na diaľnici.

Podvozok je nastavený veľmi komfortne, potvrdili to aj cestujúce na zadných sedadlách. V zákrutách drží veľmi dobre.

ZAFIRA TOURER je k dispozícii až so 14 možnými verziami motorov. 5 benzínových a až 7 dieselových motorizácií. Zaujímavá je aj ponuka kombinácie benzínového a LPG prípadne CNG pohonu.

INTERIÉR

Interiér

Počet bodov

Nastaviteľnosť volantu

5

Nastaviteľnosť sedadiel

5

Prehľadnosť ovládačov

4

Výhľad von

5

Pohodlie

5

Priemer

4,8

Sedadlo vodiča je veľmi komfortné aj pri dlhej ceste. Už v základnej výbave je dostupná aj aktívna opierka hlavy. Všetky sedadlá sú veľmi pohodlné, OPEL disponuje certifikátom nemeckej zdravotníckej asociácie AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.), ktorá vytvorila ortopedické požiadavky pre automobilové sedadlá.

Ovládačov bolo v testovanej verzii požehnane, no boli umiestnené logicky, nebol problém sa v nich postupne zorientovať a po pár jazdách už neobmedzovali pozornosť počas jazdy.

Výhľad vpred i vzad je výborný, oceňujem najmä úzky A-stĺpik. 

ÚLOŽNÉ PRIESTORY

Úložné priestory

Počet bodov

Veľkosť kufra

4

Variabilita batož.priestoru

5

Komfort pri nakladaní

5

Prístupnosť rezervy

Ostat. úložné priestory

5

Priemer

4,75

5-miestna verzia disponuje naozaj slušným batožinovým priestorom. Pri využití sedadiel v 3.rade je to s priestorom na batožinu slabšie, v prípade, že auto plánujete využívať aj na cesty na dovolenky pre 7-člennú posádku, treba uvažovať nad strešným boxom. 

Komfort pri nakladaní je dobrý, hrana kufra je nízko, dvere batožinového priestoru nie sú ťažké, takže ich zavriete aj jednou rukou.

Variabilita vnútorného priestoru je skvelá – zadné sedadlá sú delené pomerom 35/30/35%, dajú sa jednotlivo posúvať vpred a vzad a úplne sklopiť do roviny bez vyberania opierok hlavy.

Silnou stránkou ZAFIRY sú vnútorné úložné priestory. Veľmi sa nám pozdávala úložná skrinka FlexRail medzi prednými sedadlami. Rôznym posúvaním si môžete zvoliť priestor, aký potrebujete – držiak na poháre (klimatizovaný), posuvná lakťová opierka s pomerne priestrannou skrinkou… Celé sa to dá aj úplne vybrať, na koľajničky zmestíte kabelku alebo príručnú tašku. Schránka pred spolujazdcom je tiež priestranná, klimatizovaná a organizovaná. Úložný priestor nájdete aj pod sedadlom spolujazdca.

 

PRVÝ DOJEM / VZHĽAD

Prvý dojem / vzhľad

Počet bodov

Prvý pocit

5

Predná maska

5

Zvyšná karoséria

5

Čalúnenie

4

Kolesá/disky

5

Priemer

4,8

ZAFIRA je vďaka svojmu dizajnu veľmi ľahko rozpoznateľná. Jedinečné predné svetlá v tvare bumerangu a športové línie z nej robia príťažlivé a moderné vozidlo. Žiadny rodinný „mikrobus“ 🙂

Dizajn interiéru zosobňuje kvalitu: vypracovanie aj použité materiály pôsobia luxusne, sú príjemné na dotyk.

Testovacie vozidlo bolo v žiarivej červenej farbe (odtieň červená Power) za príplatok 280 eur. ZAFIRU môžete mať v 13 rôznych odtieňoch. Bezpríplatkové sú dva odtiene – biela Summit a modrá Royal. Metalické farby sú za príplatok 550 eur. Krása ZAFIRY vynikne najmä v bronzovom odtieni Noblesse.

ORTIEĽ

OPEL ZAFIRA TOURER je skvelou voľbou pre väčšiu rodinku. Vynikajúci pomer cena/kvalita, bohatá výbava už v základnej verzii, výborné výsledky v testoch bezpečnosti a príťažlivý zovňajšok z nej robia top favoritov na ideálne rodinné auto.

Výsledky v testoch EURO NCAP

Crashtest OPEL ZAFIRA TOURER sa uskutočnil v roku 2011 a prebehol podľa nového, prísnejšieho systému hodnotenia. Celkovo ZAFIRA dosiahla 5 hviezdičiek. V jednotlivých kategóriách získala nasledovné hodnotenie:

Ochrana dospelých: 94%

Ochrana detí: 83%

Ochrana chodcov: 53%

Asistenčné systémy: 86%

Fotogaléria: OPEL ZAFIRA

Foto: Archív autorky

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (18 hlasov, priemerne: 4,20 z 5)
Loading...

Pridaj komentár