Rodinka TEST: Nová FORD FIESTA

barbora 0

Pri príležitosti prvých narodenín novej Fiesty Vám prinášame náš rodinka autotest. 

NOVÁ FORD FIESTA: podľa svetových motoristických žurnalistiek Ženské auto roka 2013.

Áno, súhlasím, zaujme najmä dámy, no s radosťou sa povozia aj páni. A Fiesta má ešte ďalšiu možnosť využitia: začínajúci vodiči a vodičky. Prečo? Čítajte ďalej.

Navyše v kombinácii s motorom roka EcoBoost sa na nej jazdí skvele a úsporne. A pre tie menej odvážne aj s automatickou prevodovkou 😉

Ako matka by som vyzdvihla najmä skvelú ergonómiu interiéru – všetko potrebné je po ruke, dokonca aj vypínač airbagu spolujazdca. A pri tvorbe interiéru mysleli aj na to, aby sa do kufra tohto supermini zmestil aj kočík.

V limitovanej ponuke výbavy Trend X je dostupná od 9.599 eur a to aj na tretinky bez navýšenia za 3.199 eur.

ZHRNUTIE

Celkovo nový FORD FIESTA v našom teste získala 138 bodov zo 150 možných a jej celkový priemer je 4,60 bodu.

Páči sa nám

Rozčuľuje nás

+ Pomer výkon/spotreba

– Lakťová opierka

+ Skvelá ergonómia interiéru

+ Množstvo prvkov bezpečnosti

KRITÉRIÁ HODNOTENIA

boli vytvorené tak, aby sme vám poskytli čo najobjektívnejšie výsledky z pohľadu rodiča, s cieľom zistiť, či je testované auto vhodné pre rodinu. Každé kritérium mohlo získať 1 – 5 bodov (5 je najviac). Čo sa skrýva pod týmto hodnotením, nájdete nižšie v šiestich základných kategóriách.

Detský svet

Detský svet

Počet bodov

Montáž autosedačky

5

Bezpečnostné prvky

5

Výhľad na dieťa

4

Úložné priestory

3

Je auto „babyfriendly“?

5

Priemer

4,4

Pri navrhovaní Fiesty mysleli aj na drobnosti, ktoré vedia nám mamám uľahčiť život. Vyzdvihla by som umiestnenie vypínača airbagu spolujazdca v schránke pred spolujazdcom. Dočiahnete naň aj spoza volantu, čiže ak ho náhodou zabudnete vypnúť, keď pripínate vajíčko s bábätkom, nemusíte znovu vystupovať a otvárať predné dvere. Na stredovom paneli je aj dobre viditeľná kontrolka vypnutia/zapnutia airbagu.

Detská bezpečnostná poistka dverí je manuálnapoistka okien je elektrická. Výhľad na deti je štandardný, vnútorné spätné zrkadlo je širšie, takže stačí na slušný prehľad o dianí na zadných sedadlách.

Výhodou Fiesty je to, že zaparkujete naozaj všade 🙂 Žiadny problém na sídlisku, ani v tesných podzemných garážach. Veľmi som si jej rozmery užívala, keďže denne jazdím na veľkom kombíku.

Napriek jej útlym vonkajším rozmerom je vo vnútri dostatok priestoru, vzadu pohodlne pre 2 nie veľmi vysokých dospelých. Ak sú vzadu umiestnené dve plnohodnotné autosedačky, dospelá osoba sa k nim žiaľ nevojde. Pre 4-člennú rodinu (aj so staršími deťmi) je však tak akurát.

Odkladacích priestorov vzadu je pomenej – vrecká na zadnej strane predných sedadiel, odkladacie priestory vo dverách. Dá sa vyriešiť dokúpením organizéra, v ktorom budú mať decká všetko potrebné poruke.

Ak často cestujete s rodinou a teda i množstvom batožiny, budete potrebovať aj strešný nosič.

Sedadlá v zadnom rade sú delené v pomere 60/40, manipulácia s nimi je veľmi jednoduchá. Do roviny ich síce nesklopíte, pretože zadné sedáky sú pripevnené napevno, ale od auta tejto triedy sa to ani neočakáva.

Cena a prevádzka

Cena / prevádzka

Počet bodov

Cena

4

Výbava

5

Reálna spotreba

5

Náklady na servis

4

Náklady na pneum.

5

Priemer

4,6

Cena je v porovnaní s konkurenciou v triede o čosi vyššia, no už v najnižšej ponúkanej výbave (limitovaná Trend X) nájdete všetko čo potrebujete a ešte čosi navyše. FORD totiž aj vo Fieste ponúka mnoho prvkov výbavy, ktoré v tejto triede nie sú štandardom – najmä v oblasti bezpečnosti a zvýšenia komfortu počas jazdy.

Cena testovaného modelu:

1.0 EcoBoost SCTi (74kw/100 koní), 5 st. mechanická prevodovka, najvyššia výbava Titanium Plus, cena: 12.690 EUR.

Príplatková výbava: Sada Flexibility (vyhrievané čelné sklo, predné sedadlá + predné hmlovky) + strešný nosič + ochranné gumenné doplnky + metalický lak Blue Candy v hodnote celkom 1.380 eur.

Najdostupnejšie varianty novej FIESTY:

  • NAJLACNEJŠÍ „BENZÍN“: trojdverovú Fiestu s benzínovým motorom 1.25 Duratec (60kW/82 koní), v limitovanej výbave Trend X môžete mať za 9.599 EUR, na tretinky bez navýšenia za 3.199 eur.
  • NAJLACNEJŠÍ „DIESEL“: 5-dverový diesel 1.5 TDCi Duratorq DPF (55 kW/75 koní), vo výbave Trend X môžete mať od 11.490 EUR.
  • NAJLACNEJŠÍ „ECOBOOST“: 5-dverovú Fiestu s benzínovým motorom 1.0 EcoBoost SCTi (74 kW/100 koní), v najvyššej výbave Titanium Plus získate za 12.690 EUR.
  • NAJLACNEJŠIA „s AUTOMAT. PREVODOVKOU“: 5-dverová s benzínovým motorom 1.6 Duratec Ti-VCT (77 kW/105 koní), automatická prevodovka A6 PowerShift, vo výbave Titanium Plus za 13.890 EUR.

FORD ponúka ku každému vozidlu predĺženú záruku FORD Protect na 4 roky alebo 100.000 km. V cene je zahrnutá aj asistenčná služba Ford Euroservice na 2 roky platná pre územie celej Európy.

Náklady na pneumatiky: kvalitné letné pneumatiky na rozmer 195/50 R15 zoženiete cca od 35 eur/kus, zimné od 45 eur za kus.

Užívateľský komfort

Užívateľský komfort

Počet bodov

Komfort riadenia

5

Komfort radenia

5

Jazdné vlastnosti

5

Hluk

4

Svetlá

5

Priemer

4,8

Na testovanie sme dostali FIESTU s motorom roka EcoBoost. Tento motor som mala možnosť vyskúšať už v B-MAXe a FOCUSe, ale práve vo FIESTE absolútne vynikol. Zbožňujem výkonné motory v malých autách, zážitok z jazdy je neporovnateľný 🙂 A najlepšie na tom je to, že pri tankovaní nezaplačem, keď sa sem-tam ponaháňam a pritlačím plynový pedál o trochu viac… Moja priemerná spotreba bola 4,6 litra, v meste 6,0. Ešte stále rozmýšľate nad dieselom?

Fiesta je fantastickou spoločníčkou aj pre mužov, ktorý majú radi vyslovene športovú jazdu – je dostupná s výbavou SPORT, ktorá nie je len balíčkom „akože športových doplnkov“ á lá zadný spojler, ale ponúka aj športovo vyladený podvozok. A k tomu 125 koňový EcoBoost 🙂

Prvky na podporu bezpečnosti jazdy sú vo FORDoch súčasťou aj základnej aj limitovanej výbavy, nechýba tu nič. Naopak s každým novým/vynoveným modelom FORD prichádza z novinkou. V novej FIESTe je to funkcia núdzového volania v prípade nehody prostredníctvom technológie SYNC Emergency Assistant: „Systém vďaka vlastnému GPS (auto nemusí mať navigáciu) rozpozná, v ktorej krajine sa auto nachádza a podľa toho komunikuje v jazyku danej krajiny. Mnoho vodičov cestuje v krajinách/cez krajiny, v ktorých sa nevie dohovoriť. Nehovoriac o stave po nehode, kedy sú v šoku…“ hovorí Soňa Lovíšková, PR Specialist spoločnosti Summit Motors Slovakia.

Prostredníctvom úplne novej technológie MyKey môžu rodičia sami prispôsobiť výkon auta a rôzne funkcie tak, aby mohli auto s dôverou požičať svojim deťom s čerstvým vodičákom v ruke. Rodičia môžu nastaviť:

  • maximálnu rýchlosť (pri jej dosiahnutí upozorní vizuálny a zvukový signál),
  • maximálnu hlasitosť audiosystému, aby nenarúšal pozornosť mladého vodiča viac ako treba
  • Belt-Minder – ak si pasažieri vpredu nezapnú pásy, nefunguje audiosystém a auto pípa, kým sa nezapnú 🙂
  • pripomínač Nedostatku paliva – štandardne sa zapína, ak je dojazd 80 km, dá sa nastaviť na 120 km
  • ak má FIESTA vo výbave asistenčné prvky ako parkovací asistent, BLIS, upozornenie na vybočenie z pruhu, Active City Stop – tieto sa nedajú vypnúť v nastaveniach.

Interiér

Interiér

Počet bodov

Nastaviteľnosť volantu

5

Nastaviteľnosť sedadiel

5

Prehľadnosť ovládačov

4

Výhľad von

5

Pohodlie

5

Priemer

4,8

Poloha za volantom bola z môjho pohľadu výnimočne pohodlná, sedadlo je výborne tvarované. Pre väčších chlapov môže byť trochu tesné, ja ako žena som mala skôr pocit bezpečia.

Veľké plus si zaslúži ergonómia interiéru, všetky ovládače sú umiestnené logicky a akoby obklopujú vodiča. Schránky vpredu sú naozaj praktické a ako ženu ma potešili aj drobnosti: minipolička na rúž/lesk, na mince a parkovaciu kartičku v stredovom paneli, dostatok miesta pre mobil aj na nápoje.

Trochu som sa potrápila s uzáverom lakťovej opierky, no prekvapil ma priestor vo vnútri: zmestí sa tam aj 1,5 litrová fľaša a neprekáža ani pri radení rýchlostí. Ak máte sedadlo posunuté viac dopredu, lakeť si pohodlne neopriete, keďže je umiestnená viac dozadu.

Z množstva technických vychytávok upozorňujeme na novú funkciu FORD SYNC. Umožňuje pripojiť a ovládať mobil a hudobné prehrávače handsfree – hlasovým ovládaním (v 9 jazykoch). Výborné, ak už vozíte puberťákov 🙂

Ďalšou novinkou je funkcia Emergency assistance:

„v prípade nehody automaticky volá záchrannú službu. Spojí sa s operátorom, poskytne mu informácie o polohe vozidla a bude s ním komunikovať v prípade, že vodič nie je schopný komunikovať. Stačí mať pripojený mobil cez bluetooth. Funkcia sa aktivuje pri aktivovaní airbagov alebo pri núdzovom odpojení palivového čerpadla. SYNC umožňuje vodičovi alebo pasažierovi vziať si telefón mimo vozidla a pokračovať v hovore s operátorom záchranky.“

Výhľad von je najlepší zo všetkých aktuálnych modelov od Forda.

Úložné priestory

Úložné priestory

Počet bodov

Veľkosť kufra

3

Variabilita batož.priestoru

4

Komfort pri nakladaní

5

Prístupnosť rezervy

5

Ostat. úložné priestory

4

Priemer

4,2

Objem batožinového priestoru Fiesty je napriek jej malým vonkajším rozmerom slušný. Pri využití všetkých sedadiel je objem 276 litrov (s minirezervou) a 290 litrov (so sadou na opravu defektu). Pri sklopení zadných sedadiel (nie úplne do roviny) je to 960 litrov. Za príplatok je možné objednať si kufor s dvojitým dnom – ak práve nemáte priveľa batožiny, necháte ho v hornej polohe a nemusíte sa toľko zohýbať. 

Kočík (trojkolku, prvý detský bicykel) do kufra uložíte bez problémov, vďaka tomu, že je pomerne hlboký a po bokoch rozšírený, pojme aj slušné množstvo batožiny. Nemusíte mať teda obavy, že je to len taká prerastená nákupná taška.

Ostatné úložné priestory sú bližšie popísané v časti Interiér. Evidentne sa však dizajnéri snažili využiť vnútorný priestor naplno – vyzdvihnem najmä objemné odkladacie priestory vo dverách – zmestí sa aj 1,5 litrová fľaša.

Prvý dojem a vzhľad

Prvý dojem / vzhľad

Počet bodov

Prvý pocit

5

Predná maska

5

Zvyšná karoséria

5

Čalúnenie

5

Kolesá/disky

4

Priemer

4,8

Priznávam, pri hodnotení tohto kritéria budem v prípade Fiesty veľmi subjektívna 🙂 Neviem, či dizajnéri mali od začiatku zadanie vytvoriť auto, ktoré by oslovilo najmä ženy. V tomto prípade sa im to podarilo do bodky. Dynamickým dizajnom zaujme aj mladých vodičov, pre ktorých je svojimi parametrami a funkciou MyKey je pre nich ako stvorená.

Testovaný model bol v príjemnej belaso-tyrkysovej metalíze, odtieň Candy blue. Fiesta je dostupná v 12 farebných odtieňoch, okrem klasických farieb ponúka aj trendové dynamické farby (Candy blue, Hot Magenta, Hot Mustard, Copper Pulse a Fashionista). 

Trendy v móde sú odzrkadlené aj vo výbere čalúnenia – materiály originálnych vzorov sú veľmi príjemné na dotyk, no zároveň odolné voči nástrahám detských pasažierov 🙂

Výsledky v testoch EURO NCAP

Crashtest FORD FIESTA sa uskutočnil v roku 2012. Celkovo FIESTA získala 5 hviezdičiek. V jednotlivých kategóriách dosiahla nasledovné hodnotenie:

Ochrana dospelých: 91%

Ochrana detí: 86%

Ochrana chodcov: 65%

Asistenčné systémy: 71%

Ochrana detí podrobnejšie:

Pohyb figuríny 3-ročného dieťaťa umiestneného v autosedačke v smere jazdy bol pri čelnom náraze  primeraný a obe figuríny boli náležite ochránené pred bočným nárazom, s minimálnym rizikom kontaktu s časťami interiéru vozidla. 

Airbag spolujazdca je možné vypnúť pri umiestnení dieťaťa na sedadlo spolujazdca v autosedačke proti smeru jazdy. Vo vozidle sa nachádzajú jasné upozornenia na riziká nevypnutia airbagu pri použití autosedačky na sedadle spolujazdca a tiež kontrokla zapnutia/vypnutia airbagu spolujazdca.

ORTIEĽ

FORD FIESTA ako druhé auto do rodiny?

Ako prvé auto pre vodiča začiatočníka?

Ako ideálne auto pre ženu?

Trikrát áno 🙂

Fotogaléria: nová FORD FIESTA

Foto:  FORD, archív autorky

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (14 hlasov, priemerne: 4,10 z 5)
Loading...

Pridaj komentár