Rodinka TEST: RENAULT GRAND SCÉNIC

barbora 6

ZHRNUTIE

Celkovo RENAULT GRAND SCÉNIC v našom teste získal 133 bodov zo 145 možných a jeho celkový priemer je 4,59 bodu. V jednotlivých kategóriách dosiahol veľmi vyrovnané výsledky. Najlepšie skóroval v kategórii Úložné priestory a Vzhľad, horšie v kategórii Cena/prevádzka.

Páči sa nám

Rozčuľuje nás

+ dizajn interiéru aj exteriéru

– menej miesta pre dospelých v 2. rade

+ ergonómia ovládačov 

– chýba 3-klik smeroviek

+ pohodlie aj na dlhších cestách 


+ cena

KRITÉRIÁ HODNOTENIA

boli vytvorené tak, aby sme vám poskytli čo najobjektívnejšie výsledky z pohľadu rodiča, s cieľom zistiť, či je testované auto vhodné pre rodinu. Každé kritérium mohlo získať 1 – 5 bodov (5 je najviac). Čo sa skrýva pod týmto hodnotením, nájdete nižšie v šiestich základných kategóriách.

Detský svet

Detský svet

Počet bodov

Montáž autosedačky

5

Bezpečnostné prvky

5

Výhľad na dieťa

3

Úložné priestory

5

Je auto „babyfriendly“?

5

Priemer

4,4

O bezpečnosť detí sa stará slušná výbava bezpečnostných prvkov: vypínač airbagu spolujazdca, elektrická poistka okien, Isofix na všetkých troch zadných sedadlách.

Úložných priestorov pre deti je dostatok. Klasické vrecká na zadnej strane predných sedadiel dopĺňajú dve menšie nad nimi + vyklápací stolček s otvorom na fľašu (nezavadzia ani ak je namontovaná sedačka). Odkladací priestor je vo dverách, ale i pod nohami v podlahe. ak sa prostredné miesto vzadu nevyuživa, dá sa dokúpiť prenosná schránka, ktorá slúži aj ako lakťová opierka. V základnej výbave Autentique však všetky tieto odkladacie priestory chýbajú, dostupné sú od výbavy Advantage.

Tri sedačky sa v 2. rade pomestia s prehľadom (v zložení škrupinka, podsedák a plnohodnotná sedačka), ak sú namontované dve, uprostred je miesto pre štíhleho dospelého – nesedí sa tam ale pohodlne – úchytka bezpečnostného pásu tlačí. Druhý rad bol evidentne konštruovaný pre deti, sedadlá sú vyššie, preto je priestoru pre hlavu pomerne málo – vyšší dospelý by mal problém. Tretí rad je určený výlučne pre deti – priemerný dospelý má ako-tak miesto na nohy len ak sú sedadlá druhého radu posunuté úplne dopredu.

Poťahy v testovanom modeli boli čalúnené kombináciou tmavej kože a tmavého textilu, nie príliš savého, takže údržba by nemala byť zložitá.

Plusom sú roletky v druhom rade a pri najvyššom stupni výbavy aj v 3 rade. Všetky 3 rady sedadiel majú svoju vlastnú zásuvku na 12V.

Cena a prevádzka

Cena / prevádzka

Počet bodov

Cena testovaného auta

4

Výbava

5

Reálna spotreba

5

Náklady na servis

4

Náklady na pneum.

3

Priemer

4,2

Testovaný model GRAND SCÉNIC 1,9 dCi (96 kW, 130 koní) v najvyššej výbave Privilege, 7-miestny sa aktuálne predáva za 22.390 EUR. GRAND SCÉNIC môžte mať v rámci financovania RENAULT FINANCE od 13.190 EUR (5-miestny) a od s benzínovým motorom 1,6 16V (86 kW/110 k) a predĺženou 5-ročnou zárukou. Dieselové motorizácie začínajú na sume 18.190 EUR.

Základná výbava Autenthique je slušná

ESP (aj vypínač), 4 airbagy, vypínač airbagu spolujazdca, signalizácia nezapnutých pásov (aj vzadu), ISOFIX (na všetkých 3 miestach vzadu), pásy s napínačom na predných sedadlách, manuálna klíma, palubný počítač a posilňovač riadenia s premenlivým účinkom.

Za hlavové airbagy a signalizáciu nezapnutia pásov vzadu si priplatíte 400 EUR, oplatí sa druhý stupeň výbavy Advantage (od 17.490 EUR), kde ich máte v štandarde a pribudnú aj odkladacie priestory, audiosystém s Bluetooth, dvojzónová automatická klíma a množstvo ďalších komfortných prvkov.

POZN.:7-miestne modely nie sú v ponuke so základnou výbavou (Autentique).

Skutočná spotreba testovaného modelu (diesel 1,9l, 6-st. manuálna prevodovka) je veľmi dobrá, aj keď sme jazdili menej úsporne, ako udávajú oficiálne čísla. 

Spotreba paliva v l/100km

oficiálne uvádzaná

nami nameraná

Mesto

6,8

6,6

Mimo mesto (okresky)

5,0

5,4

Kombinovaná

5,6

6,0

Kvalitné letné pneumatiky na rozmer 205/55 R17 kúpite od 120 EUR za kus.

Užívateľský komfort

Užívateľský komfort

Počet bodov

Komfort riadenia

5

Komfort radenia

5

Jazdné vlastnosti

4

Hluk

5

Svetlá

4

Priemer

4,6

Tak ako bolo riadenie QASHQAIa „chlapské“, GRAND SCÉNIC ho má oveľa citlivejšie. 6-stupňová manuálna prevodovka je dobre odstupňovaná, radenie je bezproblémové a presné.

Podvozok je  nastavený na komfortnú jazdu – aj väčšie nerovnosti filtruje výborne, v zákrutách (na svoju výšku) drží pomerne dobre, no pri vyšších rýchlostiach trochu „pláva“.

Hlučnosť je veľmi nízka, čo prispieva k nerušenej jazde aj pri vyšších rýchlostiach. SCÉNIC má celkovo veľmi pokojný, pohodový charakter – nikam sa nenáhliť, človek si aj odpočinie 🙂

GRAND SCÉNIC je v ponuke s dvoma benzínovými motormi: 1,6l 16 V (81 kW/110 k) a prepĺňaným 1,4 TCe (96kW/130 k) a až šiestimi dieselovými. K dieselovej jednašestke Energy dCi (130 k) je v ponuke Stop/štart systém (so spotrebou len 4,4 l/100 km) a k najsilnejšiemu dieselu (2,0 dCi, 150 k) môžete mať 6-stupňový automat. Všetky motorizácie už spĺňajú normu EURO 5.

Interiér

Interiér

Počet bodov

Nastaviteľnosť volantu

5

Nastaviteľnosť sedadiel

4

Prehľadnosť ovládačov

4

Výhľad von

4

Pohodlie

5

Priemer

4,6

Prehľadnosť ovládačov je pre človeka, ktorý sedí v Renaulte po prvý raz asi dosť zložitá. Keďže som už testovala Koleos, ich rozmiestnenie ani ovládanie mi nerobilo problém. Nenašla som žiadne nelogicky umiestnené tlačidlo, ktoré by ma iritovalo, no trochu sme sa potrápili pri nastavovaní Bluetooth spojenia s mobilom. Nielen v SCÉNICu, ale aj u ostatných modelov od Renaultu mi však chýba 3-blik smeroviek.

Tempomat a obmedzovač rýchlosti je nutné zapnúť, počas jazdy sa už ovláda priamo na volante. Výhodou je, že si pamätá naposledy uloženú rýchlosť.

Sedadlá v prednom rade sú veľmi pohodlné, bezpečnosť vodiča a spolujazdca zvyšujú bezpečnostné pásy s predpínačom a obmedzovačom sily a bezpečnostné opierky hlavy. V druhom rade je poloha sedadiel o niečo vyššia ako vpredu a majú aj kratšie sedáky ako by sa dospelému žiadalo – je to pravdepodobne spôsobené tým, že je možné ich úplne vybrať a manipulovať nimi jednotlivo – tento kompromis sa dá tolerovať.

Úložné priestory

Úložné priestory

Počet bodov

Veľkosť kufra

4

Variabilita batož. priestoru

5

Komfort pri nakladaní

5

Prístupnosť rezervy

Ostat. úložné priestory

5

Priemer

4,8

Batožinový priestor GRAND SCÉNICu ponúka dostatok priestoru pre väčšiu rodinu. Objem batožinového priestoru v číslach je 564 – 702 l (pri použití 5 sedadiel v 7-miestnej verzii) až do 2.063 litrov (pri použití 2 sedadiel, s vybratými zadnými sedadlami). Pri použití všetkých 7. sedadiel je objem kufra 208 l. Kočík sme pomestili, no mnoho priestoru neostalo.

Variabilita sedadiel je výborná, zadné sedadlá v 2 rade sa dajú ľubovoľne posúvať, sklopiť a úplne vybrať (aj jednotlivo), sedadlá v 3. rade sa sklápajú do podlahy do úplnej roviny – rozložíte ich veľmi jednoduchým spôsobom.

Komfort pri nakladaní je výborný, dvere kufra nie sú ťažké, nakladacia hrana je nízko. Renault ponúka množstvo praktickej doplnkovej výbavy – rôzne prenosné boxy, nosič na bicykle, ochranné pomôcky do kufra.

Oceňujeme množstvo priestranných a dobre dostupných úložných priestorov v interiéri, okrem skrinky pred spolujazdcom s objemom až 11 litrov a priestorom v lakťovej opierke spomeniem šuflík pod sedadlom spolujazdca, odkladacie schránky v podlahe v 2. rade sedadiel (len 5-miestna verzia), vykápacie stolčeky na operadlách,…

Prvý dojem a vzhľad

Prvý dojem / vzhľad

Počet bodov

Prvý pocit

5

Predná maska

5

Zvyšná karoséria

5

Čalúnenie

5

Kolesá/disky

4

Priemer

4,8

Renault GRAND SCÉNIC je francúzsky šmrncovný – dokazuje, že aj rodinné 7-miestne auto môže vyzerať naozaj príťažlivo. Na prvý pohľad ma zaujala najmä farba – hnedá moka. Vidno, že výrobcovia reflektujú módne trendy aj v ponuke odtieňov karosérie. Scénic môžte mať v 13 odtieňoch, dva základné (biela, modrá) a 11 metalických. Za metalízu si priplatíte 530 EUR.

Typické pre GRAND SCÉNIC, odlišujúce ho aj od 5-miestneho Scénicu, sú zadné svetlá – presahujú zadnú časť smerom dopredu – opticky vozidlo skracujú: pôsobí kompaktnejším dojmom, ako v skutočnosti je. Dynamickosti pridáva znižujúca sa karoséria.

Interiér a čalúnenie testovaného modelu boli ladené do svetlých kávových odtieňov – veľmi príjemná kombinácia kože a textilu so svetlým prešívaním, kvalitné spracovanie a mäkkučké plasty. Veľmi útulné. A hodí sa mi ku kabelke: „chcem ho“ 🙂 Som žena, neukameňujte ma prosím…

ORTIEĽ

GRAND SCÉNIC je priamym protikladom naposledy hodnoteného QASHQAIa. Oslovil najmä ženskú časť našej rodinky 🙂 Príjemný dizajn – farby a materiály interiéru a zopár drobností, ako napr. vešiak na kabelku, ľahké dvere kufra, množstvo úložných priestorov … Môj muž si zas pochvaľoval pohodlnú polohu za volantom.

GRAND SCÉNIC hodnotím ako najkrajší z najlacnejších 7-miestnych vozidiel na slovenskom trhu.

Výsledky v testoch EURO NCAP

Crashtest RENAULT GRAND SCÉNIC sa uskutočnil v roku 2009 a získal 5 hviezdičiek. Dosiahol nasledovné hodnotenie:

Ochrana dospelých: 91%

Ochrana detí: 76%

Ochrana chodcov: 42%

Asistenčné systémy: 99%

Fotogaléria: RENAULT GRAND SCÉNIC

Foto: www.lukasvician.com

Fotogaléria: RENAULT GRAND SCÉNIC

Foto: archiv autorky

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (13 hlasov, priemerne: 4,90 z 5)
Loading...

Komentáre k článku

  1. Dobry den,

    Chcem sa opytat na tu prenosnu schranku, nieco podobne hladam uz dldsie, ale nemozem to nikde najst.

     

    Dakujem

  2. Mám ho rok v bielej 1,5dci FAP s automatom. Nakrútil za ten čas 50 000km. Trojblik z koncernu ktorým som jazdil cca 3,5 roka mi vôbec nechýba. Skôr jeho absenciu vítam. Strešné okno je super, teda zle – strešné okno nie je super, ale panoramatická strecha hej. V tourane sa dá s otvoreným strešným oknom ísť po diaľnici aj 240 kmh a v aute panuje kľud a pohoda. Treba si skúsiť ísť aspoň 160 kmh s otovoreným oknom v grand scénicu. A garantujem že to kažého rýchlo omrzí aj pri 130-ke. Poťah volantu už trpí opotrebovaním. To hnusné pípanie čo prístrojovka vyludzuje je neznesiteľné pokiaľ sa vodič alebo spolujazdec nepripúta. Koncern je v tomto decentný. Tu v renaulte niekto móóc premýšľal. Keď ma to rozzúrilo naposledy, pod sedačkami som ucvakol správny káblik a je kľud. Inak sedačky sú fakt super, bočné vedenie po roku stále vedie (v koncerne mi po dvoch rokoch už moc neviedli ako zmekli boky) a ohrev vám do minuty nahreje v zime prdel. Po 1 200 km jazde budete stále v pohode. Odkladacích priestorov je ako maku. Aj keby som mal jednu skrinku pred spolujazdcom a jednu v lakťovej opierke a poslednú v podlahe kde vozím náhradnú naftu tak to bude akurát. Zbytok je k ničomu (vyjma dementov čo onanujú nad tým že majú v aute 300 schránok, len zrovna nemôžu už druhý deň lokalizovať kde odložili nabíjačku od telefónu) lebo pod zadné sedačky a sedačku spolujazdca do šuflíkov vojdú akurát noviny. Tam sa dostaneme do komickej situácie keď si moja 5 ročná dcéra bude chccieť zobrať na cestu plyšáka a ja jej budem musieť povedať že si môže zobrať jedine marllborky a zapaľovač lebo iné sa do tých zázračných schránok nevojde. Ideálne je keď vám potomok v aute vyleje mlieko a to zatečie do tých skvelých schránok v podlhe a prípadne šuflíkov pod sedačkami. To si ešte užijete. Doplním že schránky nemajú odtoky…

  3. este k tomu podla testu horsiemu vyhladu na deti… podla fotiek bola testovana verzia so stresnym oknom. verzia bez stresneho okna ma nad spatnym zrkadlom- na konzole na ktorej je aj predne stropne osvetlenie- samostatne vyklapacie zrkadielko na pozorovanie zadnych sedaciek. verzia so stresnym oknom ma nna tom mieste namiesto zrkadielka ovladanie stresneho okna, mozno preto ten horsi vyhlad

  4. grand scenic 1,9 dci 7 miestny mame 1 rok, najazdenych cez 20t km, absolutna spokojnost, vela miesta, pruzny a dost silny motor, dobre odhlucnene. idealne auto pre rodinu s detmi

  5. mame toto auto vyse 2 rokov, a naozaj okrem ostatnych vyhod je „soferovanie“ absolutny relax vsade, kde sa je mozne sa autom odstat. s manzelom sa vzdy dohadujeme, kto bude dnes sofer. prekvapilo ma, ze Vhlad na dieta dostal len 3 body, mame v aute specialne zrkadlo na deti, viem presne, co vzadu vystrajaju …

    Odporucam!

  6. Ahojte,

    potesili ste ma, my toto auticko mame uz rok a sme s nim maximalne spokojni. Mame 4 deti, v pohode sa pomestime aj s kocikom a batozinou, dokonca aj ked „pribalime“ babicku..:-)

    Mame 7-miestnu verziu Diesel, najvyssiu vybavu, ciernu farbu a interier Mokka, sedadla koza v kombinacii s textilom. Manzel ho nedavno upratoval aj z vnutra a krasne slo vsetko vycistit. Uzasne je, ze v druhom rade mozeme mat pohodlne 3 sedacky vedla seba, co bolo jedno z najhlavnejsich kriterii pri vybere auta. A tym, ze je relativne „kratke“, dobre sa s nim parkuje aj v meste, ci u nas na sidlisku. :-))

    Takze vrele odporucame!!!

Pridaj komentár