ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk
inzercia

05.12.2016verzia pre tlač


Ford ukázal novú Fiestu

Autor: Soňa Lovíšková

S Fiestou bude naozaj zábava! Ford Fiesta nasledujúcej generácie sa predstavila s množstvom najdômyselnejších asistenčných technológií pre vodiča a funkcií pripojenia, aké boli kedy dostupné v sériovo vyrábanom malom vozidle v Európe.

Foto: Ford

Spoločnosť Ford odhalila Ford Fiesta nasledujúcej generácie – technologicky najvyspelejšie malé vozidlo na svete.

Vozidlo je súčasťou najkomplexnejšieho a najuniverzálnejšieho radu modelov za posledných 40 rokov histórie modelu Fiesta.

Spoločnosť Ford predstavila štyri osobité výrobné varianty modelu Fiesta:

  1. štýlovú verziu Fiesta Titanium,
  2. Fiesta ST-Line, inšpirovanú produktmi tímu Ford Performance,
  3. luxusnú verziu Fiesta Vignale
  4. crossover Fiesta Active 

Troj- a päťdverové varianty modelu Fiesta sa budú vyznačovať vynikajúcou kvalitou a kultivovanosťou, novým štýlovým exteriérom a revolučným dizajnom interiéru s viacerými možnosťami prispôsobenia než kedykoľvek predtým.

Spoločnosť Ford ďalej posilnila aj presvedčivý charakter plný radosti z jazdy, vďaka ktorému sa z modelu Fiesta za posledné štyri roky stalo najpredávanejšie malé vozidlo v Európe.

„Neodolateľné, zábavné a športové charakteristiky tohto kultového malého vozidla sme dokázali ešte viac vylepšiť, pretože zdieľame nadšenie našich zákazníkov modelu Fiesta – na výber je viac modelov než doteraz, a každá verzia má výrazný charakter,“ povedal Jim Farley, výkonný viceprezident a prezident spoločnosti Ford Motor Company pre Európu, Stredný východ a Afriku.

„Teraz vieme ponúknuť verziu modelu Fiesta pre každého vodiča, vrátane luxusnej verzie Fiesta Vignale a crossoveru Fiesta Active s pokročilými technológiami a funkciami, o ktorých mohli zákazníci malých vozidiel pred niekoľkými rokmi len snívať.“

Foto: Ford

 

Dokonalé technológie

Medzi prvotriedne funkcie asistencie vodičovi v modeli Fiesta – podporované technológiami snímačov, ktoré dokážu monitorovať priestor až do vzdialenosti 130 metrov pred vozidlom – patrí zdokonalený systém detekcie chodcov, ktorý po prvýkrát dokáže zabrániť nehodám v noci, a ďalej prvý aktívny parkovací asistent Ford, ktorý dokáže aktivovať brzdy s cieľom zabrániť nehodám v nízkej rýchlosti pri automatickom parkovaní.

Fiesta je zároveň prvým vozidlom značky Ford s prémiovým audiosystémom B&O PLAY a po prvýkrát ponúkne zákazníkom otvárateľnú panoramatickú sklenenú strechu.

Sofistikovaný komunikačný a zábavný systém v modeli Fiesta je podporovaný „vznášajúcimi sa“ dotykovými displejmi s vysokým rozlíšením a uhlopriečkami až do 8 palcov.

V priestrannom a ergonomickom interiéri je o takmer 50 percent menej tlačidiel na stredovej konzole, a tým aj intuitívnejšie prostredie.

Medzi najmodernejšie pohonné jednotky patrí viacnásobne ocenený 1,0-litrový zážihový motor EcoBoost s výkonom do 140 koní a 1,5-litrový vznetový motor TDCi s výkonom 120 koní – prvý vysokovýkonný vznetový motor pre model Fiesta.

Spoločnosť Ford očakáva emisie CO2 na úrovni od 82 g/km, k čomu prispeje celkom nová šesťstupňová prevodovka s inovatívnymi technológiami na zníženie trenia.

Foto: Forf

 

Sledovanie chodcov

Pokročilé technológie asistencie vodičovi sú podporované dvoma kamerami, troma radarmi a 12 ultrazvukovými snímačmi, ktoré spolu dokážu sledovať priestor okolo vozidla v uhle 360 stupňov a monitorovať cestu až do vzdialenosti 130 metrov pred vozidlom – čo je viac ako dĺžka futbalového ihriska.

Fiesta je prvým vozidlom značky Ford, ktoré má vo výbave pokročilú verziu asistenčného systému prevencie nárazov s detekciou chodcov, ktorý dokáže zaznamenať ľudí na ceste alebo v jej blízkosti, prípadne ľudí, ktorí by mohli vkročiť do dráhy vozidla. Využíva pri tom svetlá zo svojich reflektorov.

Systém je navrhnutý tak, aby znížil závažnosť niektorých čelných kolízií s vozidlami a chodcami, alebo úplne zabránil niektorým typom nehôd. Širší uhol kamery prispieva k dokonalejšiemu sledovaniu pohybu chodcov.

Parkovací systém je šokom

Pre model Fiesta je po prvýkrát v ponuke aj aktívny parkovací asistent s funkciou kolmého parkovania, ktorá pomáha vodičom nájsť vhodné parkovacie miesta a autonómne zaparkovať do radu vozidiel alebo vedľa iných vozidiel.

Táto technológia bola pre model Fiesta ešte vylepšená a po prvýkrát dokáže aktivovať brzdy, ak vodič nereaguje na pokyny pri navádzaní a výstrahy o priblížení pri vykonávaní manévrov vpred a vzad, pričom hrozí zrážka so zaparkovaným vozidlom alebo s prekážkou vpredu alebo vzadu.

„Pre niektorých vodičov je naša technológia autonómneho parkovania „šokom“: je taká pokročilá, že zákazníci, ktorí ju použijú vôbec po prvýkrát, môžu zostať v nemom úžase,“ povedal Darren Palmer, riaditeľ radu malých vozidiel v spoločnosti Ford of Europe.

„Zásahy aktívneho parkovacieho asistenta do brzdového systému môžu v prípade roztržitých vodičov zabrániť nehodám v nízkej rýchlosti pri parkovaní, a ešte viac odbúrať stres z parkovania v stiesnených priestoroch.“

Foto: Ford

 

Nasledujúce funkcie sú v modeli Fiesta k dispozícii po prvýkrát a ponúkajú zdokonalenú funkčnosť:

• systém rozpoznávania dopravných značiek, ktorý teraz dokáže monitorovať viacero obmedzení rýchlosti platných pre jednotlivé jazdné pruhy na diaľnici uvedené na návestiach, pričom pri zmene jazdného pruhu sa aktualizuje zobrazenie na displeji,

• systém automatických diaľkových svetiel, ktorý teraz funguje efektívnejšie v situáciách, ak sa medzi protiľahlými jazdnými pruhmi nachádza stredová bariéra a dokáže zaznamenávať približujúce sa nákladné vozidlá, aby nedochádzalo k oslňovaniu vodičov nad stredovou bariérou. Nová funkcia hladkého nábehu zvyšuje komfort pre vodiča pri jazde v noci vďaka pomalému prepínaniu medzi diaľkovými a stretávacími svetlami.

Fiesta je prvým vozidlom vo svojej kategórii, ktoré ponúka systém upozornenia na križujúce vozidlá. Pri cúvaní z parkovacieho miesta upozorňuje vodiča na vozidlá, ktoré môžu o chvíľu križovať jeho dráhu.

Tento systém patrí medzi 15 technológií asistencie vodičovi, ktorých súčasťou je adaptívny tempomat, nastaviteľný obmedzovač rýchlosti, informačný systém mŕtveho uhla, indikácia vzdialenosti, systém na kontrolu pozornosti vodiča, pomocník pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu, systém varovania pred opustením jazdného pruhu a systém výstrahy pred hroziacou kolíziou.

Dala by som si kávu

Prémiová zábava so systémami SYNC 3 a B&O PLAY Vďaka komunikačnému a zábavnému systému Ford SYNC 3 budú môcť vodiči v modeli Fiesta ovládať audiosystém, navigačný systém a pripojené smartfóny pomocou jednoduchých a neformálnych hlasových povelov.

Jednoduchým stlačením tlačidla a vyslovením pokynu „Dal by som si kávu,“ „Musím natankovať“ a „Chcem zaparkovať“ môžu vodiči vyhľadať blízke kaviarne, čerpacie stanice alebo parkoviská, prípadne nájsť vlakové stanice, letiská a hotely.

Všetky displeje v modeloch Fiesta ponúkajú špičkové rozlíšenie a až dvojnásobný jas v porovnaní s konkurenciou, takže vodič dokáže čítať a prechádzať zobrazenými informáciami a funkciami ešte jednoduchšie.

Fiesta zohľadňuje posun preferencií zákazníkov smerom k prenosným digitálnym multimédiám a v základnej výbave ponúka pripojenie cez Bluetooth a dva USB porty, pričom integrovaný CD prehrávač je súčasťou voliteľnej výbavy. Digitálny rádioprijímač DAB je dostupný v celom modelovom rade. Bez ohľadu na spôsob, ktorý si vodič zvolí na prístup k hudbe, audiosystémy v modeli Fiesta prinášajú vysokú kvalitu zvuku, vrátane prvého audiosystému B&O PLAY vo vozidlách značky Ford.

Foto: Ford

 

Panoramatická strecha

Neodmysliteľná kvalita Ford Fiesta nasledujúcej generácie prináša vyššiu kvalitu prostredníctvom lepšej výbavy, inovatívneho návrhu a prepracovaného dizajnu, vrátane panoramatickej sklenenej strechy v celej dĺžke, ktorá sa do modelu Fiesta montuje po prvýkrát.

Strecha sa skladá z dvoch panelov vyrobených z tvrdeného a tónovaného skla so šírkou takmer rovnou šírke vozidla. Optimalizovaný vzhľad exteriéru dodáva vozidlu luxusnejší výzor.

Parkovacie snímače sú teraz v rovine s karosériou, dýzy ostrekovačov sú skryté pod hornou hranou kapoty, na zadných svetlách ani zadnom paneli nie sú žiadne viditeľné skrutky, medzera medzi strechou a dverami batožinového priestoru sa zmenšila o viac ako 30 percent – toto všetko sú príklady posadnutosti vývojového tímu modelu Fiesta kvalitou, ktorú zákazníci okamžite ocenia. Hladké, zarovnané povrchy sa nachádzajú v celom interiéri.

Materiály sedadiel a koberce v celom modelovom rade Fiesta boli ako prvé testované v zmodernizovanom laboratóriu materiálov spoločnosti Ford v anglickom meste Dunton.

Bočné opierky sedadiel sa podrobili 60 000 testovacím cyklom s cieľom zabezpečiť odolnosť proti opotrebovaniu. Stálofarebnosť sa testuje pomocou zariadenia na overovanie účinkov počasia a analyzuje sa spektrometrom, aby látka nevybledla ani po nadmernom vystavení ultrafialovému žiareniu.

Koža musí odolať účinkom mletej kávy aj farbiva z džínsov

Testuje sa aj odolnosť kožených volantov voči opaľovacím krémom. Medzi ďalšie novinky dostupné pre model Fiesta, ktoré sa inšpirovali väčšími vozidlami Ford, patrí vyhrievaný volant pre maximálny komfort počas chladných zimných rán a nová štýlová prístrojová doska s multifunkčným 4,2-palcovým TFT displejom, na ktorom sa po naštartovaní zobrazí atraktívna uvítacia animácia.

Hladina hluku v interiéri (najnižšia vo svojej triede) dosahuje úroveň 29,3 sonov – jednotka hlasitosti – pri rýchlosti 100 km/h, čo je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou modelu Fiesta o 7 percent menej. Fiesta sa pri každodenných jazdách ovláda jednoduchšie.

Reaguje tak na spätnú väzbu od zákazníkov – stierače zotierajú o 13 percent väčšiu plochu čelného skla, na zatvorenie dverí je potrebná o 20 percent menšia sila a optimalizované palivové plniace hrdlo znižuje pravdepodobnosť rozliatia paliva pri použití bezuzáverového systému dopĺňania paliva EasyFuel, ktorý zabraňuje načerpaniu nesprávneho typu paliva.

Chránič hrán dverí Ford obsahuje ochranný kryt ukrytý vo dverách, ktorý sa po otvorení dverí v zlomku sekundy presunie na miesto, a zabráni tým poškodeniu laku a karosérie a pomôže vodičom pri parkovaní na úzkych parkovacích miestach.

Nová konštrukcia strechy lepšie odvádza dažďovú vodu z okrajov, čím sa znižuje riziko zamočenia pri nastupovaní alebo vystupovaní z vozidla. 

Foto: Ford

 

Exteriér

Evolučný dizajn exteriéru Základom všetkých štyroch verzií modelu Fiesta predstavených v Kolíne nad Rýnom je exteriér, ktorý vychádza z odvážneho štýlu predchádzajúcej generácie, s elegantnejším dizajnom, plynulejšími a hladšími tvarmi.

Zjednodušené, vyhľadenejšie línie a usporiadanejšie plochy majú väčšiu vizuálnu silu. Kapota má rozvážnejší dizajn bez vypukliny v strede, čo umožnilo použiť novú, širšiu a dominantnejšiu mriežku chladiča.

Elegantné svetlomety vytvárajú nový efekt obopínania rohov vozidla, ktorý je okamžite rozpoznateľný vo dne či v noci. Bočný profil je usadenejší a bez výrazného klinovitého tvaru. Dĺžka karosérie sa zväčšila o 71 mm a šírka o 12 mm, takže vozidlo získalo dlhší a prémiovejší vzhľad. Bočná línia sa tiahne k svetlometom a rovnako sa natiahla aj okenná línia, v súlade s plynulým, neprerušeným dizajnom.

Viac miesta pre kolená

Cestujúci na zadných sedadlách môžu využívať o 16 mm väčší priestor pre kolená, podporený novými tenkými zadnými sedadlami, ktoré sú mäkšie a poskytujú väčšiu bočnú podporu.

Predná lakťová opierka je umiestnená tak, aby sa o 19 percent zväčšil priestor pre najvyšších aj najmenších vodičov. Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča obsahuje aj nastaviteľnú bedrovú opierku pre väčšie pohodlie.

Optimalizované bolo aj nastavovanie polohy opierky hlavy, aby bolo prínosom pre všetkých cestujúcich.

Dvere batožinového priestoru modelu Fiesta nasledujúcej generácie sú širšie a uľahčujú prístup do batožinového priestoru. Medzi vylepšené úložné priestory patrí o 20 % väčšia odkladacia schránka pred spolujazdcom a 1-litrová priehradka na médiá v stredovej konzole.

Do zadných dverí možno odložiť 0,6-litrové fľaše, ktoré prídu vhod na výletoch.

 

Inteligentnejšia, silnejšia, bezpečnejšia

Očakáva sa, že vďaka aktívnym a pasívnym bezpečnostným systémom v kombinácii s komplexným radom asistenčných technológií pre vodiča získa model Fiesta najvyššie hodnotenie bezpečnosti Euro NCAP.

Fiesta je prvým modelom značky Ford v Európe, ktorý profituje z testov počítačovej simulácie nárazov kompletného vozidla pomocou novej pokročilej technológie s názvom Finite Element Analysis. Táto umožňuje efektívnejšiu optimalizáciu bezpečnostných prvkov vozidla – od airbagov až po výstuhy v rámci konštrukcie karosérie.

V kľúčových oblastiach karosérie modelu Fiesta sa kvôli vyššej pevnosti použilo o 36 percent viac bórovej ocele, vrátane hornej časti novej konštrukcie stredného stĺpika, kde sa využíva konfigurácia v tvare T pre účinnejší prenos energie nárazu zboku do strechy.

Prepracované priečne sekcie dverí ešte viac chránia cestujúcich pred vniknutím pri bočnom náraze. Dvere teraz obsahujú aj tlakové snímače, ktoré umožňujú aktivovať zádržné systémy o niekoľko milisekúnd skôr. Bočné airbagy sú navrhnuté tak, aby zdvihli ruku cestujúceho mimo zóny nárazu.

Medzi inovatívne zádržné funkcie patrí blokovací jazýček bezpečnostného pásu – mechanicky aktivované zariadenie, ktoré pomáha predchádzať podkĺznutiu bezpečnostného pásu pri nehode a eliminuje nutnosť použiť kolenný airbag vodiča.

Krajné zadné sedadlá sú teraz vybavené obmedzovačmi sily a predpínačmi pásov, ktoré boli pôvodne určené len pre cestujúcich na predných sedadlách – ešte viac chránia cestujúcich a pomáhajú zabrániť zraneniam súvisiacim s bezpečnostnými pásmi.

Rodičia malých detí ocenia vypínateľné airbagy spolujazdca vpredu, aby bolo možné použiť detské sedačky.

K ochrane chodcov prispievajú svetlomety navrhnuté tak, aby sa pri náraze posunuli dozadu, ďalej skladací panel pod čelným sklom a zostava hriadeľa stieračov, ktoré sa posunú pri náraze hlavy. 

Ešte väčšia zábava z jazdy

Fiesta nasledujúcej generácie vychádza z dynamických jazdných vlastností, ktoré sú na vrchole triedy, a prináša väčšiu priľnavosť, kratšiu brzdnú dráhu a lepší pocit z riadenia, a okrem toho vyššiu kvalitu jazdy a kultivovanosť chodu. Každý komponent bol optimalizovaný tak, aby sa zvýšil komfort a pôžitok z jazdy.

Väčšie využívanie bórovej ocele, laserového zvárania, tuhšie upevňovacie body predného pomocného rámu a upevňovacie body zváranej nápravy s vlečenými ramenami a torznou tyčou sa podieľajú na 15-percentnom zvýšení torznej tuhosti.

Rozchod predných kolies sa zvýšil o 30 mm, rozchod zadných kolies o 10 mm a rázvor kolies o 4 mm, čo umožnilo optimalizovať podvozok kvôli väčším 18-palcovým kolesám. Ľahší a tuhší dutý predný stabilizátor prispieva k lepšiemu ovládaniu náklonu a pocitu z riadenia. 

„Pôžitok zo zábavnej jazdy je základnou vlastnosťou modelu Fiesta. Fiesta nasledujúcej generácie je verná charakteru, ktorý teší generácie vodičov a prináša im doteraz najostrejší, najšportovejší a najvyváženejší výkon,“ povedal Joe Bakaj, viceprezident pre vývoj produktov spoločnosti Ford of Europe. „Ponúka väčší štýl, vyššiu kultivovanosť, viac technológií a viac zábavy. V tomto obľúbenom malom európskom aute je viac Fiesty než kedykoľvek doteraz.“

Hodnotenie

Odosielam Váš hlas...
Zatiaľ nehodnotené. Budete prvý!
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.
inzercia

Komentáre

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised


Poslať odkaz priateľovi

 
###E_COOKIES###